Jak możemy Ci pomóc?

Kto i w jaki sposób może zwrócić przesyłkę do nadawcy?

Zwrot przesyłki do Nadawcy jest dodatkowo płatny i według cenników przewoźników wynosi równowartość opłaty podstawowej za przesyłkę. 

Określenie Opłata podstawowa oznacza koszt przesyłki, który w zależności od przewoźnika obejmuje albo cenę bazową przesyłki, albo cenę bazową wraz z opłatą za usługi dodatkowe (np. opłatą za element niestandardowy, za dużą paczkę lub doręczenie na adres prywatny) czy ubezpieczenie.

Koszt przesyłki do zwrotu możesz łatwo wyliczyć na dwa sposoby: 
  1. W Kalkulatorze wpisz parametry swojej przesyłki (te same, co w pierwotnym zamówieniu), ale bez zaznaczania usług dodatkowych z prawej kolumny. Kwoty, które ukażą się na dole strony, będą opłatami podstawowymi.
  2. Po zalogowaniu do konta przejdź do zakładki Zamówione i przy przesyłce, którą chcesz zwrócić, kliknij opcję "Dodaj podobną". System przekieruje Cię do wypełnionego formularza zamówienia, w sekcji Usługi dodatkowe odznacz ewentualne usługi, wówczas kwoty wskazane na dole strony będą opłatami podstawowymi.

Jeśli Klient chcesz zlecić zwrot do Nadawcy, musisz wykonać następujące kroki:

  1. Zalogować się do swojego konta.
  2. Przejść do zakładki Zamówione.
  3. Kliknąć w wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów, gdzie znajdzie opcję "Zwróć przesyłkę".
 
Po kliknięciu opcji pojawi się informacja o koszcie zwrotu i konieczności potwierdzenia. System przeliczy koszt usługi zgodnie z Cennikiem i skieruje Cię do dokonania płatności.


Po zatwierdzeniu i opłaceniu dyspozycji w szczegółach przesyłki pojawi się stosowna adnotacja o zwrocie do Nadawcy. Pamiętaj, że samo zlecenie nie stanowi gwarancji realizacji usługi. Dyspozycja zwrotu do Nadawcy kierowana jest do firmy kurierskiej. Zostaniesz poinformowany mailowo o przebiegu sprawy. W sytuacji, gdy zwrot do Nadawcy nie dojdzie do skutku, wpłacone środki zostaną zwrócone na wirtualne saldo w serwisie.


Wyjątki dotyczące zwrotu do Nadawcy:
  1. W przypadku przewoźnika UPS opcja zwrotu przesyłki pojawia się dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłek zarówno w przypadku paczek krajowych, jak i międzynarodowych. 
  2. W przypadku przewoźnika GLS zwrot do Nadawcy może odbyć się wyłącznie po pierwszej nieudanej próbie doręczenia paczki.
  3. W przypadku przewoźnika Świat Przesyłek zwrot przesyłki do Nadawcy można zlecić tylko na etapie krajowym, zanim paczka trafi do magazynu Świata Przesyłek. Po tym czasie nie ma możliwości wstrzymania transportu z jednoczesnym zawróceniem przesyłki.

Jak określa sama nazwa usługi, zwrot przesyłki do Nadawcy może nastąpić wyłącznie pod pierwotny adres, z którego była ona nadawana. Przekierowanie jej pod inny adres jest traktowane jak usługa przeadresowania, o której dowiesz się więcej w pytaniu: Jak przeadresować przesyłkę? Jak zmienić adres odbiorcy?

Przesyłka nadana w punkcie lub automacie paczkowym zwracana jest dokładnie do tego samego automatu paczkowego lub punktu, w którym została nadana (dotyczy InPost oraz Orlen Paczka).

Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem