Jak możemy Ci pomóc?

Jak zapakować i wysłać opony kurierem?

Opony można z powodzeniem wysłać za pośrednictwem firm kurierskich. Jest to zarówno tania, jak i wygodna opcja. Do wyboru masz kilku przewoźników. Każdy z nich określił zasady przygotowania opon do wysyłki. Zobacz, jak zapakować przesyłkę w zależności od wybranej usługi. 

Jak przygotować opony do wysyłki?

Podstawową zasadą, niezależnie od firmy kurierskiej, jest to, że opony muszą być suche i dokładnie wyczyszczone. 

Oprócz tego, opony należy zapakować zgodnie z wytycznymi danego przewoźnika. Dlaczego to takie ważne? Przestrzeganie zasad pozwoli uniknąć ew. odmowy przyjęcia przesyłki do transportu. 

DPD: 

DPD bardzo jasno określiło swoje zasady pakowania opon. 

Zarówno dla przesyłki krajowej, jak i międzynarodowej DPD wymaga, aby każda opona była zapakowana pojedynczo i została owinięta taśmą. Na taśmę należy nakleić etykietę adresową w taki sposób, aby nie była zasłonięta, pogięta ani pofalowana. Kod kreskowy etykiety powinien znaleźć się na rancie opony. 

Poprawnie zapakowana opona powinna prezentować się następująco:
 


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon w DPD Polska


Firma DPD umożliwia także wysyłkę samych felg. Tu zasady są jednak nieco inne. Ze względu na wrażliwość materiału, felgi należy zapakować pojedynczo lub po dwie sztuki. Do pakowania trzeba zastosować kartony tekturowe z zabezpieczeniem w środku.

Jeśli chcesz wysłać całe koła, czyli opony + felgi, również możesz to zrobić. Zapakuj je w dobrze zabezpieczone w środku kartony, maksymalnie po jednej sztuce w paczce.  

Więcej informacji dot. przygotowania opon do wysyłki DPD znajdziesz w instrukcji pakowania opon DPD.

WAŻNE: opony o średnicy powyżej 80 cm powinny zostać umieszczone na palecie.

Pocztex:

Swoje zasady dot. pakowania opon określiła także firma Pocztex. Do nadania przyjmowane są opony, których zewnętrzna średnica nie przekracza 60 cm. Opony należy pakować: 

  • pojedynczo (przesyłka standardowa),
  • maksymalnie po dwie sztuki, ułożone jedna na drugiej (przesyłka niestandardowa)


W każdym przypadku opony należy owinąć taśmą, a następnie nakleić na nią etykietę adresową. Na jej powierzchni nie mogą powstać zniekształcenia ani wgłębienia, zwłaszcza na części z kodem kreskowym, który powinien znajdować się na rancie opony lub na jej bieżniku.

Poprawnie zapakowana opona została zaprezentowana na poniższym zdjęciu: 


Źródło: Przewodnik Pakowanie opon, Poczta Polska

 

Więcej informacji dot. pakowania opon w ramach usługi kurierskiej Pocztex przeczytasz w Przewodniku - Prawidłowe pakowanie przesyłek.

UPS:

Firma UPS umożliwia wysyłkę opon w ramach przesyłki niestandardowej.

Zgodnie z zasadami, oponę należy skleić szerokim pasem taśmy samoprzylepnej, przebiegającym przez jej środek. Następnie całą oponę trzeba owinąć tak, aby taśma skleiła się ze sobą. Na koniec etykietę należy przymocować do taśmy na bieżniku opony i zakleić przezroczystym kawałkiem taśmy. 

Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz na stronie internetowej UPS, w sekcji wskazówki dot. pakowania przedmiotów o nieregularnych kształtach.

FedEx:

W przypadku firmy kurierskiej FedEx przesyłką standardową będą wyłącznie opony o rozmiarze do 17 cali i przy założeniu, że ich zewnętrzna średnica nie przekracza 700 mm. Mogą to być opony do samochodów osobowych, dostawczych lub innych pojazdów. Należy je zapakować pojedynczo lub podwójnie, a waga przesyłki nie może być większa niż 35 kg. 

Opony wysyłane w ramach usługi FedEx możesz zapakować na 4 sposoby:

1. Okrągła pokrywa tekturowa - powierzchnie opony należy zakryć od góry i od dołu okrągłymi pokrywami kartonowymi wraz z otworami ułatwiającymi ich przenoszenie. Obie pokrywy trzeba zabezpieczyć i przymocować taśmą polipropylenową tak, aby nie zasłaniała etykiety.


Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx


2. Pojedynczy pas kartonowy – oponę należy owinąć pojedynczym arkuszem kartonu odpowiedniej długości oraz zabezpieczyć taśmą polipropylenową, przy czym taśma nie może zakrywać etykiety adresowej.


Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx


3. Folia termokurczliwa – należy zadbać o to, aby struktura zewnętrzna ofoliowanej opony była gładka. Dzięki temu możliwe będzie sortowanie paczki przez przenośnik automatyczny. Etykietę adresową trzeba nakleić na ostatniej warstwie folii na zewnętrznej krawędzi opony.


Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx

 

4. Folia stretch – oponę należy owinąć folią typu stretch (co najmniej 3/4 jej powierzchni), która jest odporna na rozdarcie. Po obu stronach przesyłki powinny znaleźć się otwory w folii ułatwiające przenoszenie opony. Etykietę adresową należy nakleić na płasko.


Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx


Więcej szczegółów dot. pakowania opon wysyłanych z firmą FedEx znajdziesz w poradniku pakowania opon.

DHL:

Firma kurierska DHL jako przesyłkę standardową przyjmuje pojedyncze opony o średnicy mniejszej lub równej 60 cm i wadze do 31,5 kg bez felg. Dwie opony w ramach jednej paczki są natomiast klasyfikowane jako przesyłka niestandardowa. 

Opony wysyłane w ramach usługi DHL możesz zapakować na 4 sposoby:

1. Opona bez opakowania – oponę owiń taśmą klejącą, a następnie naklej na nią etykietę w taki sposób, aby cały kod kreskowy był widoczny od strony otworu na felgę i znajdował się na rancie opony. 


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon i felg w serwisie krajowym DHL


2. Opona opakowana w karton – oponę owiń pojedynczym arkuszem kartonu lub zakryj powierzchnie opony okrągłymi pokrywami kartonowymi od góry i od dołu. Następnie zabezpiecz całość polipropelynową, co uniemożliwi wysunięcie się opony. Na koniec naklej etykietę adresową na największej przestrzeni przesyłki (jak na zdjęciu). 


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon i felg w serwisie krajowym DHL


3. Jedna lub dwie opony opakowane w folię stretch – w przypadku wysyłki dwóch opon, ułóż je równo jedna na drugiej. Następnie z użyciem folii stretch stwórz wytrzymała warstwę, aby zabezpieczyć przesyłkę w transporcie. Na koniec naklej etykietę na płasko tak jak na zdjęciu.


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon i felg w serwisie krajowym DHL


4. Dwie opony zapakowane razem – dwie opony połącz ze sobą taśmą polipropylenową przynajmniej w trzech miejscach. Następnie owiń je taśmą klejącą lub arkuszem kartonu odpowiedniej długości. Naklej etykietę adresową na taśmę tak, aby kod kreskowy znajdował się na rancie opony lub na największej przestrzeni kartonu. 


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon i felg w serwisie krajowym DHL


Opony zapakowane niezgodnie z powyższymi wytycznymi, zostaną potraktowane jako przesyłki niestandardowe lub nieprzyjęte do transportu

Z firmą kurierską DHL możesz też wysłać pojedyncze felgi. Aby zostały potraktowane jako przesyłka standardowa, należy zapakować je w kartonowe pudełko o regularnych kształtach, o najdłuższym boku mniejszym lub równym 60 cm i wadze do 31,5 kg. 

Więcej szczegółów dot. wytycznych od firmy DHL znajdziesz w specjalnie przygotowanej Instrukcji prawidłowego pakowania opon i felg.

InPost:

Firma kurierska InPost również określiła kilka prostych wytycznych dot. odpowiedniego przygotowania paczki.  

Opony należy zapakować w folię lub w inny rodzaj tworzywa pakunkowego. Dopuszczalne jest także użycie folii stretch. Maksymalna liczba opon, które mogą wejść w skład jednej paczki, to dwie sztuki (do rozmiaru opony 15 cali, bez felg). 

W przypadku wysyłki dwóch opon należy stworzyć połączony zestaw. Komplet opon powinien być ostreczowany oraz zbindowany lub sklejony taśmą klejącą. Najważniejsze, aby obu opon nie dało się rozdzielić. 

Opony bez felg o rozmiarze nieprzekraczającym 15 cali i wysyłane bez kartonu stanowią wyjątek od definicji Paczki Niestandardowej (są traktowane przez przewoźnika jako przesyłka standardowa). 

InPost umożliwia także wysyłkę opon z felgami lub opon o rozmiarze powyżej 15 cali jako przesyłkę niestandardową. Tego rodzaju elementy należy jednak nadawać pojedynczo. Maksymalne dopuszczalne wymiary opony wynoszą 20 cali (z uwzględnieniem max. wymiarów dla poszczególnych usług InPost). 

Więcej szczegółów dot. pakowania opon wysyłanych z firmą znajdziesz w Poradniku pakowania przesyłek od InPost.

Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem