Pomoc
Jakie usługi dodatkowe mogę zamówić?
USŁUGI DODATKOWE WIDOCZNE W FORMULARZU ZAMÓWIENIA:
Koszt usług dodatkowych zaznaczonych w formularzu zamówienia jest automatycznie doliczany do kosztu przesyłki. W praktyce oznacza to, że dokonujesz zamówienia na łączną (zsumowaną) kwotę. Przy każdej usłudze dodatkowej zobaczysz kafelki z logo przewoźników oferujących jej realizację.
- Pobranie przy doręczeniu (COD) – przesyłka kurierska, której warunkiem odbioru przez Adresata jest wręczenie kurierowi kwoty wyrażonej w PLN, umieszczonej na liście przewozowym przez Nadawcę przesyłki. Ze względu na terminy zwrotu kwoty pobrania, masz do wyboru: COD Standard i COD Express.
- Kurier przywiezie dokumenty przewozowe – jeżeli nie masz możliwości wydrukowania dokumentów przewozowych, możesz zamówić usługę dostarczenia ich przez kuriera. Usługa jest dostępna bezpłatnie w DPD i odpłatnie w DHL. Przesyłki z tą usługą są odbierane przez kuriera w następnym dniu roboczym.
- Paczka w Weekend – opcja działa tylko w przypadku InPost Paczkomat® 24/7. Po wybraniu tej usługi dodatkowej, paczka jest doręczona do paczkomatu w sobotę lub w niedzielę. Aby tak się stało, należy nadać ją od czwartku od godziny 20:00 do piątku zgodnie z granicznymi godzinami nadań.
- Doręczenie do godziny 09:30 lub 12:00 – usługa dostępna w transporcie krajowym dla przewoźnika DPD na wybranych kodach pocztowych. Gwarancja doręczenia do konkretnej godziny (w zależności od wybranej opcji) jest równoznaczna z doręczeniem na kolejny dzień roboczy po nadaniu.
- Doręczenie na wskazany dzień – usługa dostępna tylko u przewoźnika Pocztex. Gwarantuje doręczenie przesyłki w dniu podanym przez Nadawcę. Od dnia nadania przesyłki do dnia wskazanego przez Nadawcę nie może upłynąć więcej niż 7 dni. Dodatkowo, aby dostawa była skuteczna, przesyłkę należy przekazać do transportu najpóźniej dzień przed planowanym doręczeniem, do godz. 15:00.
- DPD Next Day – usługa przewoźnika DPD, dzięki której paczka zostanie dostarczona w kolejnym dniu roboczym po nadaniu.
- Doręczenie przesyłki w sobotę – usługa dostępna w transporcie krajowym na wybranych kodach pocztowych dla przewoźników DPD, DHL, InPost. Aby przesyłka mogła być doręczona w sobotę, powinna być nadana w piątek.
- Dokumenty zwrotne – usługa dostępna w transporcie krajowym dla przewoźników DPD, FedEx, InPost i DHL. Po jej wybraniu Nadawca dołącza do przesyłki dokument, który Odbiorca musi podpisać przed odbiorem przesyłki. Kurier zabiera podpisany dokument i jest on zwracany pod adres Nadawcy. Zwrot dokumentów dołączonych do przesyłek realizowany jest w terminie:
InPost 5 dni roboczych
DHL 5 dni roboczych
DPD 7 dni kalendarzowych
Fedex 4 dni robocze.
- Usługa "Ostrożnie" (Pocztex) – po jej wykupieniu, przesyłki traktowane są ze szczególną ostrożnością. Usługa jest wymagana dla przesyłek z zawartością: przedmiotów łatwo tłukących się, płynów, gazów, szkła, rzeczy łamliwych i kruchych, rzeczy oznaczonych jako „rzecz o krótkim okresie trwałości”, żywych roślin, owadów i żywych ptaków (w szczególności pszczół i piskląt ptactwa domowego).
- Awizacja SMS-owa dostawy – usługa dostępna tylko w przypadku przewoźnika InPost. Po jej zamówieniu, firma kurierska powiadomi Odbiorcę SMS-em o godzinie doręczenia przesyłki.
- UPS Express Saver – usługa UPS Express Saver przewiduje dostarczenie przesyłki krajowej w następny dzień roboczy od jej nadania, a przesyłki międzynarodowej – w terminie od 1 do 3 dni roboczych w zależności od kraju Odbiorcy.
- FedEx Priority – usługa gwarantuje dostawę przesyłki międzynarodowej w terminie od 1 do 3 dni roboczych, w zależności od kraju Odbiorcy. Transport odbywa się drogą lotniczą.
- Przesyłka wartościowa (Pocztex) – usługa określająca wartość przesyłki, która w ewentualnym postępowaniu reklamacyjnym jest bezsporna (jako Klient nie musisz udowadniać wartości paczki na podstawie faktury czy paragonu).
- DeliGoo Express – usługa gwarantuje doręczenie przesyłki w ciągu 120 minut od momentu odebrania jej od Nadawcy. Maksymalny dystans między adresem Nadawcy a Odbiorcy wynosi 8 km.
- Powiadomienie SMS o nadaniu do Odbiorcy – dzięki tej usłudze Odbiorca otrzyma powiadomienie o nadaniu na numer kontaktowy wprowadzony w formularzu zamówienia. Usługę znajdziesz w sekcji danych Odbiorcy w formularzu zamówienia przesyłki.
- Ubezpieczenie przesyłki – podczas składania zamówienia, masz możliwość zadeklarowania wartości przesyłki, która podlega ubezpieczeniu. Pole do wprowadzenia wartości widoczne jest w sekcji Przesyłki. Nie jest to jednak bezsporna kwota, która bezwzględnie podlega zwrotowi. W przypadku złożenia reklamacji należy przedstawić dokument potwierdzający wskazaną wartość.
W naszym serwisie możesz także skorzystać z usług dostępnych w podsumowaniu zamówienia. Cena widoczna jest obok proponowanego terminu, dla którego odbiór jest dodatkowo płatny. Koszt usługi jest automatycznie doliczany do ceny przesyłki.
- Odbiór przesyłki tego samego dnia (UPS) – firma UPS za odebranie przesyłki w tym samym dniu roboczym, w którym złożysz zamówienie, pobiera dodatkową opłatę.
USŁUGI DOSTĘPNE PO ZAMÓWIENIU PRZESYŁKI:
Z usług dodatkowych możesz skorzystać także poza procesem zamawiania przesyłki. Jakie usługi są do Twojej dyspozycji?
- Zwrot do Nadawcy – usługa pozwalająca zwrócić przesyłkę do Nadawcy, gdy jest ona już w transporcie do Odbiorcy. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule: Kto i w jaki sposób może zwrócić przesyłkę do nadawcy?
- Przeadresowanie – usługa pozwala na zmianę adresu Odbiorcy po nadaniu przesyłki. Szczegółowe instrukcje przeczytasz w osobnym artykule: Kto i w jaki sposób może przeadresować przesyłkę? Jak zmienić adres odbiorcy?
- Kolejna próba doręczenia przesyłki – przewoźnicy DPD, FedEx GLS Szybka Paczka standardowo podejmują dwie bezpłatne próby doręczenia. Jeśli przesyłka nie zostanie doręczona w ramach podstawowych kosztów transportu, możesz poprosić o kolejną płatną próbę dostawy. Usługa nie jest jednak gwarantowana – przewoźnik może odmówić podjęcia kolejnej próby doręczenia.
- Podjazd auta z windą – możliwość odbioru lub doręczenia palety autem z windą oferują bezpłatnie firmy DHL i DPD, a odpłatnie FedEx. Więcej informacji przeczytasz w artykule: Jak zamówić auto z windą po przesyłkę paletową?
- Ponowienie podjazdu kuriera – jeśli przesyłki nie udało Ci się nadać w pierwotnie planowanym terminie, możesz skorzystać z bezpłatnej możliwości ponownego zlecenia podjazdu na wybrany dzień. Więcej wskazówek znajdziesz w artykule: Kurier nie odebrał przesyłki.
- Powiadomienia spedycyjne – usługa, dzięki której możesz na bieżąco otrzymywać informacje o wszystkich wybranych statusach przesyłek. Informacje są przesyłane za pomocą wybranych przez Ciebie środków komunikacji – SMS (odpłatnie), e-mail, powiadomienie push na aplikacji mobilnej lub WebHook. Usługa dostępna w zakładce Powiadomienia w ustawieniach konta.
- Potwierdzenie doręczenia przesyłki – usługa możliwa do zamówienia dopiero po doręczeniu. Na Twój wniosek, przewoźnik może udostępnić dokument przewozowy z potwierdzeniem dostawy. Usługa jest odpłatna u przewoźnika DPD.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280