Pomoc
Kto i w jaki sposób może zwrócić przesyłkę do nadawcy?
Zwrot przesyłki do Nadawcy jest dodatkowo płatny i według cenników przewoźników wynosi równowartość opłaty podstawowej za przesyłkę.
Określenie Opłata podstawowa oznacza koszt przesyłki, który w zależności od przewoźnika obejmuje albo cenę bazową przesyłki, albo cenę bazową wraz z opłatą za usługi dodatkowe (np. opłatą za element niestandardowy, za dużą paczkę lub doręczenie na adres prywatny) czy ubezpieczenie.
Koszt przesyłki do zwrotu możesz łatwo wyliczyć na dwa sposoby:- W Kalkulatorze wpisz parametry swojej przesyłki (te same, co w pierwotnym zamówieniu), ale bez zaznaczania usług dodatkowych z prawej kolumny. Kwoty, które ukażą się na dole strony, będą opłatami podstawowymi.
- Po zalogowaniu do konta przejdź do zakładki Zamówione i przy przesyłce, którą chcesz zwrócić, kliknij opcję "Dodaj podobną". System przekieruje Cię do wypełnionego formularza zamówienia, w sekcji Usługi dodatkowe odznacz ewentualne usługi, wówczas kwoty wskazane na dole strony będą opłatami podstawowymi.
Jeśli chcesz zlecić zwrot do Nadawcy, musisz wykonać następujące kroki:
- Zalogować się do swojego konta.
- Przejść do zakładki Zamówione.
- Kliknąć w wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów, gdzie znajdziesz opcję "Zwróć przesyłkę".
Po kliknięciu opcji pojawi się informacja o koszcie zwrotu i konieczności potwierdzenia. System przeliczy koszt usługi zgodnie z Cennikiem i skieruje Cię do dokonania płatności.
Po zatwierdzeniu i opłaceniu dyspozycji w szczegółach przesyłki pojawi się stosowna adnotacja o zwrocie do Nadawcy. Pamiętaj, że samo zlecenie nie stanowi gwarancji realizacji usługi. Dyspozycja zwrotu do Nadawcy kierowana jest do firmy kurierskiej. Zostaniesz poinformowany mailowo o przebiegu sprawy. W sytuacji, gdy zwrot do Nadawcy nie dojdzie do skutku, wpłacone środki zostaną zwrócone na wirtualne saldo w serwisie.
Wyjątki dotyczące zwrotu do Nadawcy:
- W przypadku przewoźnika UPS opcja zwrotu przesyłki pojawia się dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłek zarówno w przypadku paczek krajowych, jak i międzynarodowych.
- W przypadku przewoźnika GLS zwrot do Nadawcy może odbyć się wyłącznie po pierwszej nieudanej próbie doręczenia paczki.
- W przypadku przewoźnika Sp Express (SPX) zwrot przesyłki do Nadawcy można zlecić tylko na etapie krajowym, zanim paczka trafi do magazynu Sp Express (SPX). Po tym czasie nie ma możliwości wstrzymania transportu z jednoczesnym zawróceniem przesyłki.
Jak określa sama nazwa usługi, zwrot przesyłki do Nadawcy może nastąpić wyłącznie pod pierwotny adres, z którego była ona nadawana. Przekierowanie jej pod inny adres jest traktowane jak usługa przeadresowania, o której dowiesz się więcej w pytaniu: Jak przeadresować przesyłkę? Jak zmienić adres odbiorcy?
Przesyłka nadana w punkcie lub automacie paczkowym zwracana jest dokładnie do tego samego automatu paczkowego lub punktu, w którym została nadana (dotyczy InPost oraz Orlen Paczka).
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280