Szukanie wg kategorii
Kto i w jaki sposób może zwrócić przesyłkę do nadawcy?
Zwrot przesyłki do Nadawcy jest dodatkowo płatny i według cenników przewoźników wynosi równowartość opłaty podstawowej za przesyłkę.
Określenie Opłata podstawowa oznacza koszt przesyłki, który w zależności od przewoźnika obejmuje albo cenę bazową przesyłki, albo cenę bazową wraz z opłatą za usługi dodatkowe (np. opłatą za element niestandardowy, za dużą paczkę lub doręczenie na adres prywatny) czy ubezpieczenie.
Koszt przesyłki do zwrotu możesz łatwo wyliczyć na dwa sposoby:- W Kalkulatorze wpisz parametry swojej przesyłki (te same, co w pierwotnym zamówieniu), ale bez zaznaczania usług dodatkowych z prawej kolumny. Kwoty, które ukażą się na dole strony, będą opłatami podstawowymi.
- Po zalogowaniu do konta przejdź do zakładki Zamówione i przy przesyłce, którą chcesz zwrócić, kliknij opcję "Dodaj podobną". System przekieruje Cię do wypełnionego formularza zamówienia, w sekcji Usługi dodatkowe odznacz ewentualne usługi, wówczas kwoty wskazane na dole strony będą opłatami podstawowymi.
Jeśli Klient chcesz zlecić zwrot do Nadawcy, musisz wykonać następujące kroki:
- Zalogować się do swojego konta.
- Przejść do zakładki Zamówione.
- Kliknąć w wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów, gdzie znajdzie opcję "Zwróć przesyłkę".
Po kliknięciu opcji pojawi się informacja o koszcie zwrotu i konieczności potwierdzenia. System przeliczy koszt usługi zgodnie z Cennikiem i skieruje Cię do dokonania płatności.

Po zatwierdzeniu i opłaceniu dyspozycji w szczegółach przesyłki pojawi się stosowna adnotacja o zwrocie do Nadawcy. Pamiętaj, że samo zlecenie nie stanowi gwarancji realizacji usługi. Dyspozycja zwrotu do Nadawcy kierowana jest do firmy kurierskiej. Zostaniesz poinformowany mailowo o przebiegu sprawy. W sytuacji, gdy zwrot do Nadawcy nie dojdzie do skutku, wpłacone środki zostaną zwrócone na wirtualne saldo w serwisie.
Wyjątki dotyczące zwrotu do Nadawcy:
- W przypadku przewoźnika UPS opcja zwrotu przesyłki pojawia się dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłek zarówno w przypadku paczek krajowych, jak i międzynarodowych.
- W przypadku przewoźnika GLS zwrot do Nadawcy może odbyć się wyłącznie po pierwszej nieudanej próbie doręczenia paczki.
- W przypadku przewoźnika Świat Przesyłek zwrot przesyłki do Nadawcy można zlecić tylko na etapie krajowym, zanim paczka trafi do magazynu Świata Przesyłek. Po tym czasie nie ma możliwości wstrzymania transportu z jednoczesnym zawróceniem przesyłki.
Jak określa sama nazwa usługi, zwrot przesyłki do Nadawcy może nastąpić wyłącznie pod pierwotny adres, z którego była ona nadawana. Przekierowanie jej pod inny adres jest traktowane jak usługa przeadresowania, o której dowiesz się więcej w pytaniu: Jak przeadresować przesyłkę? Jak zmienić adres odbiorcy?
Przesyłka nadana w punkcie lub automacie paczkowym zwracana jest dokładnie do tego samego automatu paczkowego lub punktu, w którym została nadana (dotyczy InPost oraz Orlen Paczka).
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Jak anulować przesyłkę?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Napisz do nas
Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć.
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar
o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny
0 / 280