Pomoc
Co to jest przesyłka za pobraniem?
Przesyłka za pobraniem jest niezwykle wygodnym i bezpiecznym typem przesyłki wybieranym przykładowo podczas zakupów w nieprzetestowanym jeszcze sklepie internetowym lub przy zamawianiu towaru za pośrednictwem lokalnego portalu ogłoszeniowego. Doskonale sprawdza się też wtedy, kiedy kupujący nie może zrobić przedpłaty (np. nie korzysta z bankowości internetowej).
Przesyłka pobraniowa (COD) jest rodzajem przesyłki polegającej na doręczeniu paczki wraz z pobraniem należności za nią przez kuriera. Wysokość pobranej przez kuriera należności określa Nadawca w trakcie składania zamówienia. W serwisie Furgonetka.pl przesyłka za pobraniem oferowana jest przez większość firm kurierskich, można z niej skorzystać zarówno w przypadku przesyłek krajowych, jak i międzynarodowych (taką możliwość daje przewoźnik UPS).
Należność odebrana przez kuriera jest przekazywana Nadawcy przesyłki na wskazany polski rachunek bankowy. Pieniądze pojawiają się na koncie w przeciągu kilku dni. Dokładny termin przekazania należności jest zależny od warunków ustalanych przez konkretną firmę kurierską.
Podczas korzystania z serwisu Furgonetka.pl Klient może wybrać usługę pobrania express, dzięki której przelew ze środkami z pobrania zostanie zlecony na rachunek bankowy podany w zamówieniu w ciągu 1 dnia roboczego po doręczeniu przesyłki.
Czy przy opcji pobrania mogą wystąpić jakieś problemy?
Przesyłka pobraniowa jest bezpieczna przede wszystkim dla Kupującego. Nie wykonuje on przedpłaty, więc dopiero trzymając w ręku przesyłkę, ponosi koszty. Wiele osób sądzi, że przed zapłatą za pobranie będzie mogło otworzyć paczkę, sprawdzić zawartość i na podstawie własnej oceny podjąć decyzję, czy za nią zapłaci, czy nie. Niestety, w przypadku przesyłek pobraniowych z reguły nie ma możliwości sprawdzenia zawartości paczki. Odbiorca może otworzyć paczkę dopiero po zapłaceniu za nią.
Zdarzają się też sytuacje, że Odbiorcy nie posiadają wystarczającej ilości gotówki potrzebnej do zapłacenia za pobranie albo celowo nie chcą odebrać przesyłki. W takiej sytuacji kurier nie może przekazać przesyłki, a awizo różni się od tego pozostawianego na wypadek nieobecności Odbiorcy. Oczywiście trzeba tutaj pamiętać, że po stronie firmy kurierskiej usługa została wykonana, dlatego że została podjęta próba doręczenia przesyłki. Różnica między nieobecnością Odbiorcy a „brakiem gotówki” jest znacząca, dlatego że w pierwszym przypadku kurier podejmuje kolejną próbę doręczenia, natomiast w drugim – stwierdza odmowę przyjęcia przesyłki.
Niestety, część przesyłek pobraniowych wraca do Nadawców, przez co ponoszą oni straty. Towar został wysłany w dobrej wierze, z zamysłem, że Odbiorca zapłaci za pobranie, tymczasem wysyłka okazała się nieskuteczna, a Nadawca stracił tylko pieniądze. W celu minimalizacji tych strat tak ważne jest, by cena przesyłki za pobraniem była jak najniższa. Porównanie ofert na Furgonetka.pl i wybór tej najtańszej zminimalizuje straty w przypadku odmowy płatności za pobraniem.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280