Jak możemy Ci pomóc?

Szukanie wg kategorii

Śledzenie przesyłki - dlaczego warto korzystać?

Raporty dotyczące zachowań Konsumentów podają, że coraz więcej rzeczy kupujemy online. Takie zakupy wiążą się z wieloma korzyściami, bo przez internet można kupić taniej, a każdy Klient ma dostęp do niemal nieograniczonej liczby produktów. Czasami jednak czas oczekiwania na paczkę się przedłuża, nie wiemy, gdzie jest nasza przesyłka i czy w ogóle została wysłana. Z pomocą przychodzi tutaj śledzenie przesyłki, czyli usługa monitorowania paczki.

Czym jest śledzenie przesyłki?

Śledzenie przesyłki jest darmową usługą polegającą na możliwości sprawdzenia, gdzie aktualnie znajduje się nasza paczka. W większości przypadków sklepy internetowe informują nas o nadaniu przesyłki z zakupionymi towarami, ale kiedy Klient nie otrzymuje numerów paczki, to nie może sprawdzić, czy została ona faktycznie nadana, czy to tylko taki wybieg ze strony sprzedającego, a na dostawę trzeba będzie jeszcze sporo poczekać.

Usługa monitorowania paczki jest nierozerwalnie związana z jej identyfikacją w każdym WER, czyli węźle ekspedycyjno-rozdzielczym. Paczka nigdy nie jest dostarczana do Odbiorcy przez tego samego kuriera, który odbiera ją od Nadawcy. Zanim przesyłka dotrze do Odbiorcy, pojawia się w kilku różnych sortowniach, gdzie jest identyfikowana i wprowadzana do systemu. Każda ta identyfikacja jest odnotowana w systemie i zarówno Nadawca, jak i Odbiorca mogą dzięki temu sprawdzić, gdzie znajduje się paczka. Monitorowanie przesyłki obejmuje także informacje o pierwszym etapie przewozu, czyli przekazaniu paczki kurierowi, a także ostatnich etapach, czyli przekazaniu paczki do doręczenia i odebraniu paczki przez Odbiorcę.

Przesyłkę można monitorować za pomocą specjalnej aplikacji monitorującej (każdy kurier ma stronę www, na której Klienci śledzą paczki) dzięki numerom zamieszczonym na liście przewozowym. Numery te wystarczy wkleić lub przepisać do specjalnej rubryki i zatwierdzić wyszukiwanie. W odpowiedzi pojawi się lista z datami i godzinami przekazania paczki, jej zarejestrowania w poszczególnych WER i ewentualnie w ostatnim etapie wydania do doręczenia.

Jeśli sklep internetowy nie wysłał nam automatycznie linku śledzenia oraz numerów nadania, to warto o nie poprosić, bo to ułatwi zaplanowanie sobie odbioru. Jeśli np. widzimy, że paczka została dziś rano wydana do doręczenia, to jasne jest, że musimy się jej spodziewać jeszcze tego samego dnia.

Dlaczego warto skorzystać z opcji monitorowania przesyłki?

Nadawca dzięki monitorowaniu może sprawdzić, czy paczka została odebrana, natomiast Odbiorca skontroluje, czy Nadawca wydał przesyłkę kurierowi.

Jeśli monitorowanie pokazuje, że paczka jest „w doręczeniu”, to w niektórych przypadkach możemy się spodziewać telefonu od kuriera, który będzie się chciał upewnić, czy jesteśmy w domu i czy możemy odebrać przesyłkę. Pamiętaj jednak, że to indywidualna decyzja kuriera, nie ma on obowiązku kontaktu telefonicznego.

Nadałeś już przesyłkę i chcesz sprawdzić na jakim jest etapie? Wpisz numer swojej paczki na naszej stronie do śledzenia przesyłek i dowiedz się, jaki jest jej status. Jeśli wiesz, jakim kurierem została nadana paczka, którą chcesz sprawdzić, możesz skorzystać odpowiednio z:

DHL Śledzenie

DPD Śledzenie

Fedex Śledzenie

UPS Śledzenie

GLS Śledzenie

Inpost Śledzenie

Poczta Polska Śledzenie

Ruch Śledzenie

Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:30 do 16:30.

Napisz do nas

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Kalkulatorze. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj kolejny załącznik (opcjonalnie)
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar.

Upuść pliki, aby je załączyć.

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar
o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli preferujesz kontakt telefoniczny

+48 22 112 08 35

Oczekujący na połączenie: ---

Czas oczekiwania: około --- min.

Poznaj nasz zespół Obsługi Klienta

Monika
Michał
Anna
Ewelina
Natalia
Monika
Marzena
Oskar
Sylwia
Patryk
Mateusz
Aleksandra
Aneta
Aleksandra
Anna
Robert
Małgorzata
Daria
Joanna
Marcin
Kamila
Ewelina
Ewelina
Justyna
Dawid
Marta
Ireneusz
Marcin

Furgonetka.pl site saves information in form of cookie files. They are used for statistical, advertising and functional purpouses - what help us to adapt our site for users visiting us frequently. Read more »

I accept cookies policy