Pomoc
Śledzenie przesyłki - dlaczego warto korzystać?
Raporty dotyczące zachowań Konsumentów podają, że coraz więcej rzeczy kupujemy online. Takie zakupy wiążą się z wieloma korzyściami, bo przez internet można kupić taniej, a każdy Klient ma dostęp do niemal nieograniczonej liczby produktów. Czasami jednak czas oczekiwania na paczkę się przedłuża, nie wiemy, gdzie jest nasza przesyłka i czy w ogóle została wysłana. Z pomocą przychodzi tutaj śledzenie przesyłki, czyli narzędzie do monitorowania paczki.
Czym jest śledzenie przesyłki?
Śledzenie przesyłki jest darmowym narzędziem polegającym na możliwości sprawdzenia, gdzie aktualnie znajduje się nasza paczka. W większości przypadków sklepy internetowe informują nas o nadaniu przesyłki z zakupionymi towarami, ale kiedy Klient nie otrzymuje numerów paczki, to nie może sprawdzić, czy została ona faktycznie nadana, czy to tylko taki wybieg ze strony sprzedającego, a na dostawę trzeba będzie jeszcze sporo poczekać.
Monitorowanie paczki jest nierozerwalnie związane z jej identyfikacją w każdym węźle ekspedycyjno-rozdzielczym. Paczka nigdy nie jest dostarczana do Odbiorcy przez tego samego kuriera, który odbiera ją od Nadawcy. Zanim przesyłka dotrze do Odbiorcy, pojawia się w kilku różnych sortowniach, gdzie jest identyfikowana i wprowadzana do systemu. Każda ta identyfikacja jest odnotowana w systemie i zarówno Nadawca, jak i Odbiorca mogą dzięki temu sprawdzić, gdzie znajduje się paczka. Monitorowanie przesyłki obejmuje także informacje o pierwszym etapie przewozu, czyli przekazaniu paczki kurierowi, a także ostatnich etapach, czyli przekazaniu paczki do doręczenia i odebraniu paczki przez Odbiorcę.
Przesyłkę można monitorować za pomocą specjalnej aplikacji monitorującej (każdy kurier ma stronę www, na której Klienci śledzą paczki) dzięki numerom zamieszczonym na liście przewozowym. Numery te wystarczy wkleić lub przepisać do specjalnej rubryki i zatwierdzić wyszukiwanie. W odpowiedzi pojawi się lista z datami i godzinami przekazania paczki, jej zarejestrowania w poszczególnych węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych i ewentualnie w ostatnim etapie wydania do doręczenia.
Jeśli sklep internetowy nie wysłał nam automatycznie linku śledzenia oraz numerów nadania, to warto o nie poprosić, bo to ułatwi zaplanowanie sobie odbioru. Jeśli np. widzimy, że paczka została dziś rano wydana do doręczenia, to jasne jest, że musimy się jej spodziewać jeszcze tego samego dnia.
Dlaczego warto skorzystać z opcji monitorowania przesyłki?
Nadawca dzięki monitorowaniu może sprawdzić, czy paczka została odebrana, natomiast Odbiorca skontroluje, czy Nadawca wydał przesyłkę kurierowi.
Jeśli monitorowanie pokazuje, że paczka jest „w doręczeniu”, to w niektórych przypadkach możemy się spodziewać telefonu od kuriera, który będzie się chciał upewnić, czy jesteśmy w domu i czy możemy odebrać przesyłkę. Pamiętaj jednak, że to indywidualna decyzja kuriera, nie ma on obowiązku kontaktu telefonicznego.
Nadałeś już przesyłkę i chcesz sprawdzić na jakim jest etapie? Wpisz numer swojej paczki na naszej stronie do śledzenia przesyłek i dowiedz się, jaki jest jej status. Jeśli wiesz, jakim kurierem została nadana paczka, którą chcesz sprawdzić, możesz skorzystać odpowiednio z:
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280