Pomoc
Jak zapakować paczkę dla kuriera, aby bezpiecznie dotarła do odbiorcy?
Bezpieczeństwo przesyłki na każdym etapie przewozu jest determinowane między innymi jej poprawnym zapakowaniem. Każdy przedmiot pakujemy oczywiście inaczej, ale są pewne ogólne zasady, które będą miały zastosowanie w przypadku różnych zawartości paczek. Tylko staranne pakowanie przesyłki pozwoli Ci uniknąć strat i związanych z tym problemów.
Ogólne zasady pakowania przesyłek
- Wysyłane przedmioty powinny być spakowane w kartony o odpowiednich rozmiarach. Karton nie może być za mały, bo zawartość będzie z niego wystawała i może się uszkodzić, ale nie może być też za duży, bo przemieszczające się w środku rzeczy mogą ulec uszkodzeniu. Jeśli karton jest zbyt duży, wypełnij wolną przestrzeń pomiętymi gazetami, folią stretch, specjalnym wypełniaczem lub folią bąbelkową.
- Sprawdź, czy po zapakowaniu przesyłka ma regularne kształty. Jeśli nie, skoryguj to w miarę możliwości.
- Jeśli wysyłasz przesyłkę paletową, zadbaj o to, by jej zawartość nie wystawała poza krawędzie palety. W przestrzeni ładunkowej jedna paleta prawie styka się z drugą, więc każdy wystający element może ulec uszkodzeniu. Równomiernie rozłóż ciężar ładunku na palecie – środek ciężkości powinien być zlokalizowany centralnie, co pozwoli uniknąć przechylania się ładunku. Dodatkowo paletę należy dokładnie owinąć stretchem (zawiązujemy początek folii na słupku) i taśmami bindującymi.
Jeśli przesyłka jest już odpowiednio zapakowana, czas przystąpić do jej właściwego oznaczenia. Przygotowanie paczki do nadania obejmuje przyklejenie etykiety z numerem przesyłki i trzeba ją przykleić w taki sposób, by kurier mógł łatwo zeskanować kod zamieszczony na etykiecie – etykieta nigdy nie może być załamana czy niedokładnie wydrukowana.
Dodatkowo możesz umieścić na opakowaniu własne oznakowanie – firmową taśmę samoprzylepną, pieczęć firmową, nalepki informacyjne np. „Ostrożnie” lub „Uwaga szkło”, ale trzeba to zrobić w taki sposób, by te dodatkowe oznaczenia nie zakrywały etykiety adresowej.
W większości firm kurierskich istnieje możliwość ubezpieczenia właściwie każdej przesyłki. Wykupienie ubezpieczenia otwiera klientowi drogę do roszczenia o wskazaną kwotę na drodze reklamacji i chroni przed stratami wynikającymi z uszkodzenia zawartości paczki, jej zniszczenia czy utraty.
Pamiętaj o tym, że kurier w uzasadnionych przypadkach może poprosić Cię o otwarcie paczki przed jej odebraniem. Dzieje się tak zwykle wtedy, gdy istnieje podejrzenie, że zawartość Twojej przesyłki może spowodować uszkodzenie innych przesyłek oraz gdy przewóz takiej przesyłki jest zabroniony przepisami prawa.
Musisz wiedzieć o tym, że przyjęcie paczki przez kuriera nie jest jednoznaczne z tym że jej sposób zabezpieczenia, rodzaj opakowania czy oznaczenia są zgodne z regulaminem lub umową. Jeśli więc chcesz uniknąć problemów z przesyłkami, pamiętaj o zastosowaniu ogólnych zasad dotyczących ich pakowania i oznaczania. Oszczędzisz wtedy czas i często też pieniądze np. w sytuacji, kiedy złe opakowanie mogłoby doprowadzić do uszkodzenia zawartości przesyłki albo uszkodzenia innych przesyłek.
Jeśli już odpowiednio zapakujesz paczkę, zamów kuriera na Furgonetka.pl
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280