Pomoc
Dowód nadania przesyłki kurierskiej
Nie każdy pamięta o tym, żeby zachować dowód nadania przesyłki. Czasami zdarza się, że paczka zaginie w przewozie, a bez dowodu nadania nie można udowodnić, że została wysłana. Przesyłki kurierskie zawsze są opatrzone listami przewozowymi z unikalnymi numerami, a numer każdego nadania pozwala określić lokalizację przesyłki.
Kiedy wydajesz paczkę kurierowi, musi on podpisać dowód nadania. Dowodem tym jest kopia listu przewozowego, który trafia wraz z paczką do Odbiorcy. Oczywiście dokument ten należy zachować przynajmniej przez 14 dni, a na pewno do momentu dostarczenia przesyłki. Odebranie dowodu nadania i wyrzucenie go może mieć przykre konsekwencje. Jeżeli paczka zginie, a w historii transportu nie zostanie odznaczony status przyjęcia jej do transportu, to bez dowodu nadania nie można uruchomić procedury poszukiwania przesyłki.
Firma kurierska nie przyjmie zgłoszenia zaginięcia paczki, jeżeli Klient nie przedstawi podpisanej przez kuriera kopii listu przewozowego. Oczywiście czasami udaje się znaleźć przesyłkę mimo braku dowodu nadania, ale takie sytuacje mają miejsce rzadko i poszukiwanie paczki jest wtedy trudniejsze. Nie można liczyć na łut szczęścia, jeśli istnieje możliwość zabezpieczenia się przed taką sytuacją. Po prostu zawsze pamiętaj o odbiorze kopii listu przewozowego i przechowywaniu go do momentu, dopóki nie otrzymasz informacji, że paczka bezpiecznie dotarła do Odbiorcy.
W momencie nadawania przesyłki zawsze pamiętaj o tym, by poprosić kuriera o pokwitowanie odbioru paczki. Mając kopię listu przewozowego, masz też numer nadania i możesz w każdej chwili śledzić przesyłkę przez internet dzięki opcji "śledź przesyłkę" udostępnianej na stronie głównej Furgonetka.pl
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280