Help
Paczki, palety – podział przesyłek
Usługi kurierskie możemy podzielić zasadniczo na dwa rodzaje – usługi paczkowe oraz paletowe. Każdy z tych rodzajów usług realizowany jest na odrębnych zasadach i przyjmuje się dla niego inne normy wagowe.
-
Usługi paczkowe / ekspresowe – większość firm kurierskich umożliwia wysyłkę paczek standardowych i ekspresowych o wadze do 30 kg lub do 31,5 kg. W ten sposób można wysyłać zarówno standardowe, jak i ekspresowe przesyłki kurierskie. Niektóre firmy kurierskie (UPS) przyjmują do transportu przesyłki jako paczki do wagi nawet 70 kg.
-
Usługi paletowe – to przesyłki, które ze względu na swoją wagę, nie mieszczą się w definicji przesyłek paczkowych, więc przyjętym sposobem ich transportu są przesyłki paletowe. Pojedyncza paleta może mieć ciężar nawet do 1000 kg. Dokładne cenniki oraz definicje usług dla przesyłek paletowych zależą od firmy kurierskiej. W zależności od przewoźnika, na paletach umieszcza się paczki cięższe niż 30, 50, 70 kg lub 100 kg.
Standardowa paleta, czyli paleta euro (EPAL) jest drewnianą paletą o wymiarach 120 x 80 cm oraz wysokości do 180 cm (do 210 cm u przewoźnika DHL). Transport towaru na tego rodzaju palecie zrealizują dla Ciebie firmy kurierskie: DHL, DPD, Fedex i Ambro Express.
Oprócz podstawowych europalet, na Furgonetka.pl możesz zamówić również wysyłkę na półpalecie euro (80 cm x 60 cm) za pośrednictwem DHL i Ambro Express.
Ambro Express oferuje również transport palety przemysłowej (120 cm x 120 cm) oraz półpalety przemysłowej (120 cm x 100 cm).
Oczywiście waga i cena to nie jedyne elementy, jakie różnią usługi paczkowe od usług paletowych.
1. Nadanie oraz dostawa
Usługi paczkowe najczęściej są obsługiwane w systemie „door-to-door”, czyli od drzwi do drzwi. Kurier odbiera i dostarcza takie przesyłki pod wskazane adresy. Dostarczenie od drzwi do drzwi trzeba rozumieć dosłownie, czyli kurier ma obowiązek przekazać nam paczkę w drzwiach, ale nie jest jego obowiązkiem wniesienie jej np. do konkretnego pomieszczenia.
W naszym serwisie, przesyłki paletowe są obsługiwane w systemie rampa-rampa, co oznacza, że firma kurierska dowozi je pod adres dostawy. Standardowo odbiorca powinien zorganizować pomoc w rozładunku palety z samochodu kuriera. Ta sama zasada dotyczy nadania przesyłki. Załadunek palety na samochód również jest obowiązkiem nadawcy. Jeśli którakolwiek ze stron transportu wymaga podjazdu samochodu z windą, istnieje możliwość zamówienia takiej usługi po utworzeniu zamówienia. Wpływ na możliwość jej realizacji ma lokalizacja adresu nadawcy lub odbiorcy, a ewentualny koszt zależy od firmy kurierskiej.
2. Termin doręczenia
Przesyłki paczkowe mogą być obsługiwane w standardzie Next Day, czyli pierwszą próbę doręczenia kurier podejmie w następnym dniu roboczym po dniu nadania. Taki termin zapewnia DPD Next Day i DPD doręczenie do 9.30 i 12.00. W pozostałych przypadkach pierwsza próba doręczenia może zostać podjęta w 2 dniu roboczym po nadaniu.
Przesyłki paletowe są dostarczane w następnym dniu roboczym z reguły tylko w miastach oraz większych miejscowościach, gdzie firmy kurierskie mają swoje oddziały, natomiast w innych regionach termin doręczenia ustalany jest do dwóch dni roboczych od dnia nadania.
3. Dostępność usług terminowych
Przy usługach paczkowych dostępne są dodatkowe usługi terminowego doręczenia do wybranej godziny, np. do 9.30 lub do 12.00, natomiast dla usług paletowych nie można wykupić dodatkowej usługi terminowego doręczenia.
Warto wiedzieć jeszcze, że w przypadku usług paletowych zasady przesyłek awizowanych, a także zwrotów i odmów przyjęcia są bardziej restrykcyjne, niż ma to miejsce w przypadku usług paczkowych.
Jeśli chcesz sprawdzić dokładne informacje dotyczące usług paczkowych i paletowych w konkretnych firmach kurierskich, wejdź na stronę cennika.
Most popular topics
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Contact us
Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.Log in, to speed up the processing of your request.
Could not attach files:
You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Drop files to attach them
You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.
Call us if you have a company account and prefer telephone contact.
If you have a private account, use the contact form above.
0 / 280