Pomoc
Paczki, palety – podział przesyłek
Usługi kurierskie możemy podzielić zasadniczo na dwa rodzaje – usługi paczkowe oraz paletowe. Każdy z tych rodzajów usług realizowany jest na odrębnych zasadach i przyjmuje się dla niego inne normy wagowe.
-
Usługi paczkowe / ekspresowe – większość firm kurierskich umożliwia wysyłkę paczek standardowych i ekspresowych o wadze do 30 kg lub do 31,5 kg. W ten sposób można wysyłać zarówno standardowe, jak i ekspresowe przesyłki kurierskie. Niektóre firmy kurierskie (UPS) przyjmują do transportu przesyłki jako paczki do wagi nawet 70 kg.
-
Usługi paletowe – to przesyłki, które ze względu na swoją wagę, nie mieszczą się w definicji przesyłek paczkowych, więc przyjętym sposobem ich transportu są przesyłki paletowe. Pojedyncza paleta może mieć ciężar nawet do 1000 kg. Dokładne cenniki oraz definicje usług dla przesyłek paletowych zależą od firmy kurierskiej. W zależności od przewoźnika, na paletach umieszcza się paczki cięższe niż 30, 50, 70 kg lub 100 kg.
Standardowa paleta, czyli paleta euro (EPAL) jest drewnianą paletą o wymiarach 120 x 80 cm oraz wysokości do 180 cm (do 210 cm u przewoźnika DHL). Transport towaru na tego rodzaju palecie zrealizują dla Ciebie firmy kurierskie: DHL, DPD, Fedex i Ambro Express.
Oprócz podstawowych europalet, na Furgonetka.pl możesz zamówić również wysyłkę na półpalecie euro (80 cm x 60 cm) za pośrednictwem DHL i Ambro Express.
Ambro Express oferuje również transport palety przemysłowej (120 cm x 120 cm) oraz półpalety przemysłowej (120 cm x 100 cm).
Oczywiście waga i cena to nie jedyne elementy, jakie różnią usługi paczkowe od usług paletowych.
1. Nadanie oraz dostawa
Usługi paczkowe najczęściej są obsługiwane w systemie „door-to-door”, czyli od drzwi do drzwi. Kurier odbiera i dostarcza takie przesyłki pod wskazane adresy. Dostarczenie od drzwi do drzwi trzeba rozumieć dosłownie, czyli kurier ma obowiązek przekazać nam paczkę w drzwiach, ale nie jest jego obowiązkiem wniesienie jej np. do konkretnego pomieszczenia.
W naszym serwisie, przesyłki paletowe są obsługiwane w systemie rampa-rampa, co oznacza, że firma kurierska dowozi je pod adres dostawy. Standardowo odbiorca powinien zorganizować pomoc w rozładunku palety z samochodu kuriera. Ta sama zasada dotyczy nadania przesyłki. Załadunek palety na samochód również jest obowiązkiem nadawcy. Większość firm kurierskich realizuje jednak podjazdy po paletę przystosowanym do tego pojazdem. Szczegółowe informacje na temat zasad konkretnych przewoźników znajdziesz w pytaniu: Zasady załadunku lub rozładunku przesyłki paletowej
2. Termin doręczenia
Przesyłki paczkowe mogą być obsługiwane w standardzie Next Day, czyli pierwszą próbę doręczenia kurier podejmie w następnym dniu roboczym po dniu nadania. Taki termin zapewnia DPD Next Day i DPD doręczenie do 9.30 i 12.00. W pozostałych przypadkach pierwsza próba doręczenia może zostać podjęta w 2 dniu roboczym po nadaniu.
Przesyłki paletowe są dostarczane w następnym dniu roboczym z reguły tylko w miastach oraz większych miejscowościach, gdzie firmy kurierskie mają swoje oddziały, natomiast w innych regionach termin doręczenia ustalany jest do dwóch dni roboczych od dnia nadania.
3. Dostępność usług terminowych
Przy usługach paczkowych dostępne są dodatkowe usługi terminowego doręczenia do wybranej godziny, np. do 9.30 lub do 12.00, natomiast dla usług paletowych nie można wykupić dodatkowej usługi terminowego doręczenia.
Warto wiedzieć jeszcze, że w przypadku usług paletowych zasady przesyłek awizowanych, a także zwrotów i odmów przyjęcia są bardziej restrykcyjne, niż ma to miejsce w przypadku usług paczkowych.
Jeśli chcesz sprawdzić dokładne informacje dotyczące usług paczkowych i paletowych w konkretnych firmach kurierskich, wejdź na stronę cennika.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280