Help
Co zrobić, gdy przesyłka zostanie uszkodzona?
Nadajemy i odbieramy coraz więcej paczek, a część z nich, czy to przez niewłaściwie opakowania, czy brak dbałości podczas transportu, może ulec zniszczeniu. Co zrobić, jeśli Twoja przesyłka doszła uszkodzona? Prezentujemy kilka najważniejszych i najbardziej potrzebnych informacji.
Kto odpowiada za stan przesyłki?
Za przesyłki od momentu ich odebrania od Nadawców, do momentu przekazania Odbiorcom odpowiadają firmy kurierskie. Klient (Nadawca lub Odbiorca), ma możliwość dochodzenia od firmy kurierskiej odszkodowania za utratę przesyłki, jej uszkodzenie oraz opóźnienie w dostawie. Jednak należy pamiętać, że uprawnionym do złożenia reklamacji może być każda ze stron.
Postępowanie w przypadku uszkodzonej przesyłki – rozwiązania prawne
Odbiorca przesyłki kurierskiej powinien sprawdzić jej stan, a w razie uszkodzeń spisać z kurierem protokół strat. Stan przesyłki można udokumentować protokołem nawet w przypadku wystąpienia drobnych uszkodzeń opakowania. Odbiorca może dopisać do protokołu sporządzonego przez kuriera własne uwagi, jeżeli nie zgadza się z tym, co opisał kurier. Oczywiście protokół taki powinien być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jeden dla Klienta, drugi dla firmy kurierskiej) oraz podpisany przez Klienta i przez kuriera. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenie przesyłki, ale nie spisze takiego protokołu, nie będzie mógł później wnosić reklamacji i oczekiwać rekompensaty za te uszkodzenia.
W momencie pokwitowania odbioru paczki bez żadnych zastrzeżeń wygasają prawa do reklamowania usługi oraz żądania odszkodowania, chyba że opakowanie nie nosi śladów zniszczenia, natomiast uszkodzona jest jego zawartość. Jeśli zawartość przesyłki jest uszkodzona, należy to zgłosić firmie kurierskiej w terminie do 7 dni od momentu odebrania przesyłki. Niestety trzeba się liczyć z tym, że w takim przypadku często trudno jest stwierdzić, czy wina za uszkodzenie przesyłki leży po stronie firmy kurierskiej, czy to Nadawca przesłał towar w stanie uszkodzonym lub, czy uszkodzenie nastąpiło z winy (np. zaniedbań w zabezpieczeniu) Nadawcy.
Wszystkie firmy kurierskie mają własne procedury reklamacyjne. Jeśli chcesz poznać szczegóły postępowania w przypadku konkretnych kurierów, cenne informacje znajdziesz na stronie pomoc w naszym serwisie.
Most popular topics
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Contact us
Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.Log in, to speed up the processing of your request.
Could not attach files:
You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Drop files to attach them
You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.
Call us if you have a company account and prefer telephone contact.
If you have a private account, use the contact form above.
0 / 280