Help
Jak skonfigurować Szybkie Zwroty
Szybkie Zwroty to darmowy system do obsługi zwrotów w Twoim sklepie internetowym. Ty zarządzasz wszystkimi zwrotami, a Twoi Klienci błyskawicznie zwracają zakupy.
Zobacz, jak uruchomić Szybkie Zwroty | Akademia Furgonetki:
Jak wdrożyć system zwrotów od Furgonetki?
Aby wdrożenie zwrotów w Twoim e-sklepie było możliwe, musisz mieć zarejestrowane konto na Furgonetka.pl ze zintegrowaną platformą sklepową. Zaloguj się i przejdź do listy zintegrowanych sklepów. Następnie postępuj według wskazówek.
Krok 1 Na liście integracji znajdź sklep, dla którego chcesz włączyć Szybkie Zwroty i kliknij w przycisk SKONFIGURUJ TERAZ:
Krok 2 Przed Tobą Ustawienia zwrotów. W tym miejscu ustal wszystkie zasady, według których Twoi Klienci będą mogli realizować zwrot zakupów (więcej szczegółów znajdziesz w dalszej części wpisu).
Krok 3 Zapisz ustawienia.
Gotowe! Twój sklep został właśnie wzbogacony o moduł do szybkich i łatwych zwrotów online. W rezultacie Ty zyskujesz intuicyjny panel do zarządzania wszystkimi przesyłkami zwrotnymi (dostępny w górnej zakładce Zwroty), a Twoi klienci – wygodną możliwość zwracania produktów.
Pamiętaj, aby poinformować kupujących o zasadach dot. zwracania zakupów (w czytelnej polityce zwrotów) i udostępnić im link do Szybkich Zwrotów.
Jakie ustawienia zwrotów możesz skonfigurować na koncie?
W trakcie konfiguracji systemu zwrotów (opisanej w Krok 2 powyższej instrukcji), określisz kilka istotnych kwestii, które zdefiniują proces zwracania produktów w Twoim sklepie internetowym:
Adres do zwrotu
Wskaż adres, na który Klienci będą nadawać przesyłki, jeśli wybiorą Szybkie Zwroty w Twoim sklepie.
Polityka zwrotów
Określ:
- Czas na odstąpienie od umowy – zdecyduj, ile dni Klient ma na zwrócenie produktu (czas w panelu liczy się od następnego dnia po doręczeniu zamówienia). Pamiętaj, że ustawowo czas na odstąpienie od umowy nie powinien być krótszy niż 14 dni.
- Czas na zwrot pieniędzy – określ liczbę dni na zwrot środków za zakupy zwracane do Twojego sklepu (czas liczy się od następnego dnia po doręczeniu zamówienia). Weź pod uwagę, że ustawowo czas ten wynosi maksymalnie 14 dni.
- Treść polityki zwrotów – zdecyduj, czy chcesz wgrać własny dokument (pamiętaj, że jego zapisy powinny być zgodne z ustawieniami w systemie), czy wolisz wygenerować gotową Politykę zwrotów od Furgonetki, na bazie wprowadzonych ustawień.
Dlaczego warto zdecydować się na Politykę zwrotów od Furgonetki?
Nasz dokument jest opracowany i zweryfikowany przez prawników, dzięki czemu masz pewność, że każdy punkt jest zgodny z aktualnie obowiązującym prawem. Polityka zwrotów zawiera wszystkie zasady określone przez Ciebie w Ustawieniach zwrotów, wraz z datą wprowadzenia ostatnich zmian.
Gotową Politykę zwrotów wygenerujesz bezpośrednio w rubryce ze swoim e-sklepem w sekcji Zwroty w Panelu Klienta. - Dodatkowe ustawienia – w tym miejscu możesz wgrać logo swojego sklepu, aby pojawiło się na stronie zwrotów. Możesz także uzupełnić formularz z komunikatem o zasadach zwracania produktów, jeśli chcesz przekazać ważne informacje swoim Klientom (np. poinformować ich o darmowych zwrotach). Dodatkowo dla integracji PrestaShop oraz WooCommerce istnieje możliwość konfigurowania produktów bezzwrotnych. Ta opcja pozwala na wskazanie produktów ze swojego sklepu, które nie będą podlegały zwrotowi.
Udostępnianie Klientom bezpłatnych zwrotów
Tu skonfigurujesz opcję darmowych zwrotów i określisz, które formy nadania chcesz opłacać za Klienta. W tym celu możesz skorzystać z umowy własnej z przewoźnikiem lub z oferty dostępnej na Furgonetka.
Jak ustawić bezpłatne zwroty? W widocznej tabeli zaznacz formy nadania (możesz wybrać maksymalnie 3 oferty firm kurierskich). Koszt nadanych przesyłek zwrotnych zostanie doliczony do Twojego konta. Aby było to możliwe, bieżące saldo zawsze powinno wynosić minimum 50 zł. Ceny przesyłek zwrotnych mogą ulegać zmianie, a aktualne kwoty znajdziesz w swoim cenniku.
Pamiętaj – jeśli nie zdecydujesz się udostępniać darmowych zwrotów, kupujący samodzielnie poniosą koszt każdej przesyłki zwrotnej.
Jak udostępnić link do zwrotów swoim Klientom?
Na koniec nie zapomnij udostępnić Klientom nowej opcji wygodnego zwracania zakupów. Link do strony zwrotów znajdziesz na liście sklepów w szczegółach danego źródła. Wystarczy, że skopiujesz odnośnik i wkleisz w wybrane miejsce:
Gdzie umieścić link do systemu zwrotów w sklepie internetowym?
Możesz pomyśleć o tym, aby komunikat o zwrotach pojawił się np.:
- w stopce strony Twojego sklepu
- jako banner na górze strony głównej
- na karcie produktu
- w panelu dla zalogowanych użytkowników
- w wiadomości mailowej z potwierdzeniem złożenia zamówienia
Prostym rozwiązaniem jest także włączenie do struktury sklepu adresu URL: nazwatwojegosklepu_pl/zwrot, który będzie przekierowywał użytkowników na stronę zwrotów. Ty będziesz z łatwością podawać go dalej, a Twoi klienci – bez problemu zapamiętają link i wpiszą go “z palca” zamiast szukać odnośników w Twojej witrynie. W tym celu w ustawieniach zaznacz odpowiednią opcję:
Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne wskazówki, jak informować Klientów o szybkich i intuicyjnych zwrotach: Darmowy poradnik.
Ponadto możesz sprawdzić, jak działa nasz system Zwrotów w wersji DEMO:
- z perspektywy Klienta zgłaszającego zwrot (do logowania wpisz dowolny adres e-mail)
- z perspektywy Sprzedawcy, gdy konfiguruje system zwrotów oraz obsługuje zgłoszone zwroty
Z naszym systemem Klienci online zyskują gwarancję, że w razie nietrafionych zakupów mogą szybko i bez problemów odesłać towar do sklepu. Dzięki pozytywnym doświadczeniom chętniej zrealizują ponowne zakupy.
Most popular topics
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Contact us
Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.Log in, to speed up the processing of your request.
Could not attach files:
You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Drop files to attach them
You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.
Call us if you have a company account and prefer telephone contact.
If you have a private account, use the contact form above.
0 / 280