Jak możemy Ci pomóc?

Checklista dobrych praktyk

Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne wskazówki, jak informować o szybkich i elastycznych zwrotach w Twoim e-sklepie.

Wstaw informację o zwrotach w kluczowych miejscach w e-sklepie

Spraw, aby Twoi Klienci dowiedzieli się o wygodnej opcji zwrotu zakupów już na etapie przeglądania oferty Twojego sklepu internetowego. Szczególnie ucieszy ich czytelna informacja o darmowych zwrotach czy długim czasie na odesłanie produktów.

Gdzie możesz umieścić komunikat o zwrotach?
  • w formie banneru u góry strony głównej,
  • na karcie produktu,
  • w panelu dla zalogowanych użytkowników.

✅ Umieść link do zwrotów w wiadomości e-mail  z potwierdzeniem zamówienia

Klienci często już na etapie zakupu produktów zakładają ich zwrot. Świadomie kupują więcej (np. kilka rozmiarów do przymierzenia, różne modele do obejrzenia na żywo), aby część zakupów odesłać z powrotem do sklepu.

Daj swoim Klientom jasny sygnał, że w razie potrzeby mogą szybko i bez większych formalności zwrócić nietrafione produkty, co zachęci ich do częstszych zakupów. Zrób to, wstawiając link do strony zwrotów w wiadomości mailowej z potwierdzeniem złożenia zamówienia.

✅ Zapewnij Klientom łatwy dostęp do Polityki zwrotów

W ramach naszego systemu Szybkie Zwroty możesz dowolnie skonfigurować ustawienia w panelu, aby dopasować zasady zwracania produktów do potrzeb Twojego sklepu (np. określić czas na zwrot czy umożliwić Klientom darmowe zwroty). Na tej podstawie wygenerujesz czytelną Politykę zwrotów, zweryfikowaną przez nasz dział prawny. W efekcie będziesz mógł udostępnić ten przejrzysty dokument swoim Klientom.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Edisonda na zlecenie Furgonetki, Klienci najczęściej szukają Polityki zwrotów u dołu strony. Możesz skorzystać z tej wiedzy i dodać w stopce odnośnik do podstrony lub pliku PDF. Dzięki temu użytkownicy zyskają łatwy dostęp do istotnych informacji z każdego miejsca w Twoim sklepie internetowym.

Dlaczego to takie ważne? Brak możliwości sprawdzenia zasad dot. zwrotów lub skomplikowane zapisy mogą doprowadzić do tego, że Klient zrezygnuje z zakupów, a nawet opuści stronę i kupi produkty u konkurencji.
 
Warto wiedzieć
Kupujący chętnie sprawdzają Politykę zwrotów:
- przy pierwszych zakupach w nowym sklepie,
- gdy produkt jest drogi,
- kiedy nie mają pewności dot. rozmiaru lub jakości produktu.

 Pokaż pracownikom, jak działa system Szybkie Zwroty

System to nie tylko wygodna opcja zwracania zakupów online dla Klientów. To także intuicyjny panel do zarządzania wszystkimi zwrotami z perspektywy e-sklepu. Poinformuj swoich pracowników, jak działa moduł od Furgonetki i jak mogą z niego korzystać, aby usprawnić sobie pracę przy obsłudze przesyłek zwrotnych. Cały proces obsługi oraz ustawień zwrotów możecie w łatwy sposób przetestować w wersji demo panelu: W panelu online Twoi pracownicy mogą m.in. akceptować i odrzucać zwroty, przeglądać historię przesyłek czy też na bieżąco monitorować statusy paczek. Znajdą tam również komentarze od Klientów, dzięki którym poznają powody zwracania zakupów, co pozwoli wyciągnąć wnioski dot. produktów i lepiej optymalizować asortyment. W przyszłości pojawi się również opcja wygodnej analityki danych.


✅ Dlaczego warto powiadomić Klientów o systemie Szybkie Zwroty?

Wbrew pozorom, pozytywne doświadczenia związane z łatwą procedurą zwrotu pomagają zwiększać zaufanie kupujących do sklepu, co w efekcie przekłada się na częstsze i większe zakupy. Zwrot to zatem nie góra odsyłanych produktów, ale punkt wyjścia do budowania relacji z Twoimi Klientami. Zadbaj o to już dziś.
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem