Pomoc
Checklista dobrych praktyk
Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne wskazówki, jak informować o szybkich i elastycznych zwrotach w Twoim e-sklepie.✅ Wstaw informację o zwrotach w kluczowych miejscach w e-sklepie
Spraw, aby Twoi Klienci dowiedzieli się o wygodnej opcji zwrotu zakupów już na etapie przeglądania oferty Twojego sklepu internetowego. Szczególnie ucieszy ich czytelna informacja o darmowych zwrotach czy długim czasie na odesłanie produktów.
Gdzie możesz umieścić komunikat o zwrotach?
- w formie banneru u góry strony głównej,
- na karcie produktu,
- w panelu dla zalogowanych użytkowników.
✅ Umieść link do zwrotów w wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia
Klienci często już na etapie zakupu produktów zakładają ich zwrot. Świadomie kupują więcej (np. kilka rozmiarów do przymierzenia, różne modele do obejrzenia na żywo), aby część zakupów odesłać z powrotem do sklepu.
Daj swoim Klientom jasny sygnał, że w razie potrzeby mogą szybko i bez większych formalności zwrócić nietrafione produkty, co zachęci ich do częstszych zakupów. Zrób to, wstawiając link do strony zwrotów w wiadomości mailowej z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
✅ Zapewnij Klientom łatwy dostęp do Polityki zwrotów
W ramach naszego systemu Szybkie Zwroty możesz dowolnie skonfigurować ustawienia w panelu, aby dopasować zasady zwracania produktów do potrzeb Twojego sklepu (np. określić czas na zwrot czy umożliwić Klientom darmowe zwroty). Na tej podstawie wygenerujesz czytelną Politykę zwrotów, zweryfikowaną przez nasz dział prawny. W efekcie będziesz mógł udostępnić ten przejrzysty dokument swoim Klientom.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Edisonda na zlecenie Furgonetki, Klienci najczęściej szukają Polityki zwrotów u dołu strony. Możesz skorzystać z tej wiedzy i dodać w stopce odnośnik do podstrony lub pliku PDF. Dzięki temu użytkownicy zyskają łatwy dostęp do istotnych informacji z każdego miejsca w Twoim sklepie internetowym.
Dlaczego to takie ważne? Brak możliwości sprawdzenia zasad dot. zwrotów lub skomplikowane zapisy mogą doprowadzić do tego, że Klient zrezygnuje z zakupów, a nawet opuści stronę i kupi produkty u konkurencji.
Kupujący chętnie sprawdzają Politykę zwrotów:
- przy pierwszych zakupach w nowym sklepie,
- gdy produkt jest drogi,
- kiedy nie mają pewności dot. rozmiaru lub jakości produktu.
✅ Pokaż pracownikom, jak działa system Szybkie Zwroty
System to nie tylko wygodna opcja zwracania zakupów online dla Klientów. To także intuicyjny panel do zarządzania wszystkimi zwrotami z perspektywy e-sklepu. Poinformuj swoich pracowników, jak działa moduł od Furgonetki i jak mogą z niego korzystać, aby usprawnić sobie pracę przy obsłudze przesyłek zwrotnych. Cały proces obsługi oraz ustawień zwrotów możecie w łatwy sposób przetestować w wersji demo panelu:
- z perspektywy Klienta zgłaszającego zwrot (do logowania wpisz dowolny adres e-mail)
- z perspektywy Sprzedawcy, gdy konfiguruje system zwrotów oraz obsługuje zgłoszone zwroty.
✅ Dlaczego warto powiadomić Klientów o systemie Szybkie Zwroty?
Wbrew pozorom, pozytywne doświadczenia związane z łatwą procedurą zwrotu pomagają zwiększać zaufanie kupujących do sklepu, co w efekcie przekłada się na częstsze i większe zakupy. Zwrot to zatem nie góra odsyłanych produktów, ale punkt wyjścia do budowania relacji z Twoimi Klientami. Zadbaj o to już dziś.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280