Jak możemy Ci pomóc?

Jak działa system powiadomień?


Jedną z kluczowych funkcji naszego serwisu jest system powiadomień spedycyjnych, który umożliwia stałe monitorowanie statusu przesyłek oraz informowanie użytkowników o kluczowych etapach dostawy. Dodatkowo możesz dostosować ustawienia systemowych wiadomości do swoich preferencji oraz skonfigurować wysyłanie raportów, co umożliwia uzyskanie pełnego obrazu zarządzania przesyłkami.
 

Powiadomienia ogólne
 

Konfiguracja ogólnych wiadomości w naszym serwisie obejmuje następujące opcje:
  • Dokumenty przewozowe przesyłki
    Gdy zlecisz przesyłkę, natychmiast otrzymasz e-mail z dokumentami przewozowymi. Wiadomość ta zawiera również Regulamin serwisu oraz Cennik w formie załącznika PDF. Wiadomości są wysyłane na adres właściciela konta oraz na adres e-mail podany w sekcji Nadanie, jeśli jest inny niż adres właściciela konta.

  • Potwierdzenie nadania przesyłki
    Po odebraniu przesyłki przez kuriera lub pozostawieniu jej w punkcie czy automacie paczkowym wysyłany jest e-mail potwierdzający nadanie. E-mail ten zawiera link do śledzenia przesyłki i jest wysyłany na adres e-mail odbiorcy podany w sekcji Doręczenie.

  • Miesięczne raporty doręczonych przesyłek
    Co miesiąc dostarczamy zestawienie wszystkich doręczonych przesyłek w formacie CSV. Raport ten zostanie wysłany pierwszego dnia miesiąca na adres właściciela konta i będzie obejmować wszystkie przesyłki doręczone w poprzednim miesiącu.

  • Miesięczne raporty przesyłek pobraniowych
    Na koniec każdego miesiąca otrzymasz raport ze szczegółami przesyłek pobraniowych zamówionych w danym miesiącu. Dzięki temu będziesz mieć pełen obraz przesyłek pobraniowych.
     
  • Rezygnacja z otrzymywania Regulaminu i Cennika
    Jeśli preferujesz, możesz wyłączyć dołączanie Regulaminu i Cennika do wiadomości e-mail potwierdzających zamówienie przesyłki. Pozostaną jedynie dokumenty przewozowe.
     




Ustawienia powiadomień spedycyjnych
 

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o konkretnych zdarzeniach oddzielne dla przesyłek zamówionych i tych dodanych do śledzenia, możesz przy interesującej Cię grupie statusów zaznaczyć formę powiadomień. Serwis automatycznie monitoruje status przesyłek i wysyła powiadomienia zgodnie z wybranymi przez Ciebie opcjami. Występujące w trackingu statusy przesyłek, przypisane są do jednej z poniższych grup statusów:

  • "Problem z nadaniem"

  • "Oczekujące na kuriera"

  • "Nadanie"

  • "W drodze"

  • "W doręczeniu"

  • "Oczekujące na odbiorcę"

  • "Problem z doręczeniem"

  • "Doręczono"

  • "Sytuacje wyjątkowe"

  • "Anulowane"

  • "Zwrotne"


Do dyspozycji masz następujące formy/kanały powiadomień:

  • E-mail – bezpłatne wiadomości przesyłane na adres właściciela konta. Limit: 20 wiadomości dziennie.

  • SMS – płatne powiadomienia wysyłane na numer telefonu właściciela konta. Limit: 5 SMS-ów dziennie.

  • Powiadomienia push w aplikacji mobilnej – bezpłatne powiadomienia wysyłane do aplikacji mobilnej, dostępnej na Google Play, App Store i Huawei AppGallery.

  • Webhook – bezpłatne, automatyczne przekazywanie informacji na wskazany adres URL, gdy w systemie wystąpi określone zdarzenie.

 

Przykład, jak skonfigurować powiadomienia spedycyjne:

Jeśli chcesz być informowany o tym, że przesyłka została wydana do doręczenia, za pomocą wiadomości SMS oraz E-mail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Po zalogowaniu się do serwisu przejdź Ustawienia > Powiadomienia
2. W sekcji Powiadomienia spedycyjne w kolumnie grupa statusów znajdź kategorię „W doręczeniu”
3. W tym wierszu zaznacz checkboxy przy opcjach SMS oraz E-mail
4. Kliknij Zapisz zmiany


Od teraz gdy w trackingu przesyłki pojawi się status wskazujący na jedno z wymienionych zdarzeń, odpowiednie powiadomienia zostaną wysłane na numer telefonu oraz e-mail podane w danych konta.



SMS do odbiorcy z informacją o nadaniu

Osobnym powiadomieniem jest możliwość wysłania SMSa do odbiorcy z informacją o nadaniu przesyłki. Usługa jest realizowana tylko na komórkowe numery krajowe dla przesyłek doręczanych w Polsce i wymaga zaznaczenia jej w formularzu tworzenia przesyłki w sekcji Doręczenie. Koszt usługi zostanie automatycznie uwzględniony przy wycenie przesyłki.

 

Webhook 
 

Jak działają powiadomienia Webhook w Furgonetka.pl?

W pierwszym kroku skonfiguruj Webhook: 

  • Podaj adresu URL: aby korzystać z Webhooków, musisz podać adres URL swojego systemu (np. systemu CRM lub platformy e-commerce), na który będą przesyłane informacje o zdarzeniach. Przycisk Testuj, wysyła przykładowe powiadomienie na temat paczki w wybranym formacie (JSON lub XML).

  • Opcjonalnie podaj Sól: to dowolny ciąg znaków tworzony przy pomocy funkcji haszującej md5 służący jako dodatkowy klucz zabezpieczający, który utrudnia nieautoryzowany dostęp do przesyłanych danych,

  • Wskaż format otrzymywanych danych - domyślnie ustawiony JSON, ale możesz wskazać XML.  



Teraz określ zdarzenia w tabeli powiadomień zaznaczając przy nich checkbox w kolumnie Webhook

W momencie wystąpienia zdarzenia, system Furgonetka.pl wysyła żądanie do zdefiniowanego wcześniej adresu URL, zawierające dane dotyczące danego zdarzenia. Wysłane dane zawierają: Id przesyłki, Numer przesyłki, Id zamówienia z systemu klienta, Strukturę tracking, Stan przesyłki, Status przesyłki, Datę i czas statusu, Oddział/stacja.

Podczas operacji odbioru Webhooka nie należy wykonywać czasochłonnych operacji (jeśli są konieczne, to należy odłożyć je w background). Maksymalny czas na odpowiedź wynosi 5 sekund, ale zalecamy, aby nie przekraczał 1 sekundy. Abyśmy uznali, że Webhook został poprawnie odebrany, należy zwrócić HTTP Code 200 i status OK zgodnie z w/w przykładami.

 

Korzyści z systemu powiadomień spedycyjnych
 

Dzięki automatycznym powiadomieniom oszczędzasz czas, gdyż eliminują one konieczność ręcznego sprawdzania statusu przesyłek. System umożliwi Ci proaktywne reagowanie na problemy z dostawą, co jest kluczowe dla wizerunku Twojego e-biznesu, budując zaufanie wśród klientów, zapewniając profesjonalizm na każdym etapie realizacji zamówienia.

 
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem