Pomoc
Jak działa system powiadomień?
Jedną z kluczowych funkcji naszego serwisu jest system powiadomień spedycyjnych, który umożliwia stałe monitorowanie statusu przesyłek oraz informowanie użytkowników o kluczowych etapach dostawy. Dodatkowo możesz dostosować ustawienia systemowych wiadomości do swoich preferencji oraz skonfigurować wysyłanie raportów, co umożliwia uzyskanie pełnego obrazu zarządzania przesyłkami.
Powiadomienia ogólne
Konfiguracja ogólnych wiadomości w naszym serwisie obejmuje następujące opcje:
-
Dokumenty przewozowe przesyłki
Gdy zlecisz przesyłkę, natychmiast otrzymasz e-mail z dokumentami przewozowymi. Wiadomość ta zawiera również Regulamin serwisu oraz Cennik w formie załącznika PDF. Wiadomości są wysyłane na adres właściciela konta oraz na adres e-mail podany w sekcji Nadanie, jeśli jest inny niż adres właściciela konta. -
Potwierdzenie nadania przesyłki
Po odebraniu przesyłki przez kuriera lub pozostawieniu jej w punkcie czy automacie paczkowym wysyłany jest e-mail potwierdzający nadanie. E-mail ten zawiera link do śledzenia przesyłki i jest wysyłany na adres e-mail odbiorcy podany w sekcji Doręczenie. -
Miesięczne raporty doręczonych przesyłek
Co miesiąc dostarczamy zestawienie wszystkich doręczonych przesyłek w formacie CSV. Raport ten zostanie wysłany pierwszego dnia miesiąca na adres właściciela konta i będzie obejmować wszystkie przesyłki doręczone w poprzednim miesiącu. - Miesięczne raporty przesyłek pobraniowych
Na koniec każdego miesiąca otrzymasz raport ze szczegółami przesyłek pobraniowych zamówionych w danym miesiącu. Dzięki temu będziesz mieć pełen obraz przesyłek pobraniowych.
- Rezygnacja z otrzymywania Regulaminu i Cennika
Jeśli preferujesz, możesz wyłączyć dołączanie Regulaminu i Cennika do wiadomości e-mail potwierdzających zamówienie przesyłki. Pozostaną jedynie dokumenty przewozowe.
Ustawienia powiadomień spedycyjnych
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o konkretnych zdarzeniach oddzielne dla przesyłek zamówionych i tych dodanych do śledzenia, możesz przy interesującej Cię grupie statusów zaznaczyć formę powiadomień. Serwis automatycznie monitoruje status przesyłek i wysyła powiadomienia zgodnie z wybranymi przez Ciebie opcjami. Występujące w trackingu statusy przesyłek, przypisane są do jednej z poniższych grup statusów:
-
"Problem z nadaniem"
-
"Oczekujące na kuriera"
-
"Nadanie"
-
"W drodze"
-
"W doręczeniu"
-
"Oczekujące na odbiorcę"
-
"Problem z doręczeniem"
-
"Doręczono"
-
"Sytuacje wyjątkowe"
-
"Anulowane"
-
"Zwrotne"
Do dyspozycji masz następujące formy/kanały powiadomień:
-
E-mail – bezpłatne wiadomości przesyłane na adres właściciela konta. Limit: 20 wiadomości dziennie.
-
SMS – płatne powiadomienia wysyłane na numer telefonu właściciela konta. Limit: 5 SMS-ów dziennie.
-
Powiadomienia push w aplikacji mobilnej – bezpłatne powiadomienia wysyłane do aplikacji mobilnej, dostępnej na Google Play, App Store i Huawei AppGallery.
-
Webhook – bezpłatne, automatyczne przekazywanie informacji na wskazany adres URL, gdy w systemie wystąpi określone zdarzenie.
Jeśli chcesz być informowany o tym, że przesyłka została wydana do doręczenia, za pomocą wiadomości SMS oraz E-mail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Po zalogowaniu się do serwisu przejdź Ustawienia > Powiadomienia
2. W sekcji Powiadomienia spedycyjne w kolumnie grupa statusów znajdź kategorię „W doręczeniu”
3. W tym wierszu zaznacz checkboxy przy opcjach SMS oraz E-mail
4. Kliknij Zapisz zmiany
Od teraz gdy w trackingu przesyłki pojawi się status wskazujący na jedno z wymienionych zdarzeń, odpowiednie powiadomienia zostaną wysłane na numer telefonu oraz e-mail podane w danych konta.
SMS do odbiorcy z informacją o nadaniu
Osobnym powiadomieniem jest możliwość wysłania SMSa do odbiorcy z informacją o nadaniu przesyłki. Usługa jest realizowana tylko na komórkowe numery krajowe dla przesyłek doręczanych w Polsce i wymaga zaznaczenia jej w formularzu tworzenia przesyłki w sekcji Doręczenie. Koszt usługi zostanie automatycznie uwzględniony przy wycenie przesyłki.
Webhook
Jak działają powiadomienia Webhook w Furgonetka.pl?
W pierwszym kroku skonfiguruj Webhook:
-
Podaj adresu URL: aby korzystać z Webhooków, musisz podać adres URL swojego systemu (np. systemu CRM lub platformy e-commerce), na który będą przesyłane informacje o zdarzeniach. Przycisk Testuj, wysyła przykładowe powiadomienie na temat paczki w wybranym formacie (JSON lub XML).
-
Opcjonalnie podaj Sól: to dowolny ciąg znaków tworzony przy pomocy funkcji haszującej md5 służący jako dodatkowy klucz zabezpieczający, który utrudnia nieautoryzowany dostęp do przesyłanych danych,
-
Wskaż format otrzymywanych danych - domyślnie ustawiony JSON, ale możesz wskazać XML.
Teraz określ zdarzenia w tabeli powiadomień zaznaczając przy nich checkbox w kolumnie Webhook.
W momencie wystąpienia zdarzenia, system Furgonetka.pl wysyła żądanie do zdefiniowanego wcześniej adresu URL, zawierające dane dotyczące danego zdarzenia. Wysłane dane zawierają: Id przesyłki, Numer przesyłki, Id zamówienia z systemu klienta, Strukturę tracking, Stan przesyłki, Status przesyłki, Datę i czas statusu, Oddział/stacja.
Podczas operacji odbioru Webhooka nie należy wykonywać czasochłonnych operacji (jeśli są konieczne, to należy odłożyć je w background). Maksymalny czas na odpowiedź wynosi 5 sekund, ale zalecamy, aby nie przekraczał 1 sekundy. Abyśmy uznali, że Webhook został poprawnie odebrany, należy zwrócić HTTP Code 200 i status OK zgodnie z w/w przykładami.
Korzyści z systemu powiadomień spedycyjnych
Dzięki automatycznym powiadomieniom oszczędzasz czas, gdyż eliminują one konieczność ręcznego sprawdzania statusu przesyłek. System umożliwi Ci proaktywne reagowanie na problemy z dostawą, co jest kluczowe dla wizerunku Twojego e-biznesu, budując zaufanie wśród klientów, zapewniając profesjonalizm na każdym etapie realizacji zamówienia.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280