Pomoc
Jak zapakować przesyłkę?
Za odpowiednie zapakowanie przesyłki zawsze odpowiedzialny jest nadawca. Właściwe zabezpieczenie przedmiotu jest istotnym elementem nadania i od niego zależy, w jakim stanie paczka dojdzie do adresata.
- Duże produkty AGD i RTV powinny być umieszczone na palecie euro i stabilnie do niej przytwierdzone.
- Przesyłki powyżej 50 kg (w przypadku firmy DPD) także powinny być umieszczone na palecie.
- W przypadku towarów szklanych - warto stosować naklejkę z ostrzeżeniem "Uwaga szkło".
- W przypadku towarów, których nie można odwracać - warto stosować naklejkę z ostrzeżeniem "góra/dół".
- Towar nie może wystawać za paletę.
- Należy wyeliminować pustą przestrzeń pozostającą po opakowaniu towaru (najlepiej materiałem wypełniającym).
- Przesyłki zawierające płyny - kurierzy UPS nie przyjmują zleceń na substancje ciekłe zawierające w jednym naczyniu więcej niż 8,5l.
W przypadku firmy FedEx zwróć szczególną uwagę na:
- FedEx umożliwia przesyłkę opon samochodowych w ramach usług krajowych. Zwracamy jednak uwagę, że jako wysyłka standardowa będą traktowane wyłącznie opony do samochodów osobowych o rozmiarze do 17 cali przy założeniu, że ich zewnętrzna średnica nie przekracza 700 mm, pakowane pojedynczo lub podwójnie oraz zgodnie z zaleceniami z poradnika.
W przypadku firmy InPost zwróć szczególną uwagę na:
- Dopuszczalne jest zabezpieczenie kartonu z zewnątrz folią stretch. Tego typu opakowanie nie jest traktowane jako Paczka Niestandardowa (w przypadku spełnienia pozostałych warunków, zwłaszcza dotyczących regularnych kształtów, oraz zastosowania folii stretch, której struktura nie spowoduje wstrzymywania ruchu paczki na przenośnikach taśmowych).
- Zakazany jest przewóz materiałów budowlanych: cegieł, kostek, pustaków, nadproży, bloczków betonowych oraz płyt gipsowo-kartonowych.
- Koperty foliowe (tzw. foliopaki) o masie przekraczającej 5 kg są uznawane przez DPD za niestandardowe. Dotyczy to również przesyłek zapakowanych w dedykowane materiały przewoźnika.
- do zapakowania przesyłki niezbędny jest karton wykonany z tektury falistej (5-warstwowej). Należy zadbać o to, aby był czysty, pozbawiony starych naklejek i kodów kreskowych (mogą spowodować opóźnienie w dostawie paczki).
- karton należy wybrać na tyle dużych rozmiarów, aby zmieścił się do środka zabezpieczający wypełniacz, który musi obejmować ładunek co najmniej ¼ wielkości całego produktu.
- w opakowanie inne niż karton można zapakować jedynie trwałe produkty poligraficzne o wadze do 5kg. W tym przypadku należy zastosować foliopak lub kopertę kurierską. Przed wysyłką należy upewnić się, czy produkt wysyłany w tej formie nie zostanie uszkodzony w transporcie, pod uciskiem kilkudziesięciu kilogramów.
- rozmiar i trwałość opakowania należy dopasować do ciężaru zawartości paczki.
- Dobrze zapakowana przesyłka to paczka opakowana w karton o kształcie prostopadłościanu, zaklejony taśmą w sposób niepowodujący odkształcenia.
- Źle zapakowana przesyłka to paczka o kształcie: okrągłym, cylindrycznym (np. tuba), odbiegającym od prostopadłościanu (np. pogięty karton), o nierównych krawędziach i z wystającymi elementami. Przesyłki owinięte folią stretch, zwykłą folią lub innym materiałem utrudniającym przesuwanie.
Dodatkowe zlecenia "opony" (instrukcja ujednolicona - obowiązująca od 1 listopada 2021 r.)
Ulotka pakowania Meble
Ulotka pakowania Automotive i Ogród
Sp Express (SPX)
Informator dot. przesyłek
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280