Pomoc
Jak zarządzać swoim ogłoszeniem po opublikowaniu go na Giełdzie?
Pierwszym krokiem do zorganizowania indywidualnego transportu dla dużego lub szczególnie wymagającego ładunku jest wystawienie bezpłatnego ogłoszenia na Giełdzie. To w tym ogłoszeniu przewoźnicy będą Ci składać propozycje współpracy.
Obsługa takiego ogłoszenia jest bardzo prosta. Poniżej zebraliśmy kilka informacji i porad, aby jeszcze bardziej Ci to ułatwić:
1. Umiejscowienie ogłoszenia
Po opublikowaniu Twoje ogłoszenie trafi na stronę serwisu Furgonetka Giełda, gdzie będzie widoczne dla przewoźników przez 14 dni. Ty w ogóle nie musisz wchodzić na tę stronę - swoje ogłoszenie zawsze znajdziesz i obsłużysz w swoim Panelu Klienta w Furgonetce, w zakładce Giełda.
Kliknij wiersz danego ogłoszenia w zakładce Giełda, aby otworzyć szczegóły, a następnie korespondować z przewoźnikami i ustalać z nimi szczegóły zlecenia.
W zależności od potrzeby możesz zamknąć swoje ogłoszenie w dowolnym momencie lub przedłużyć jego ważność na kolejne 7 dni (ta opcja stanie się dostępna na 4 dni przed końcem publikacji).
2. Edytowanie ogłoszenia
Zawartość swojego ogłoszenia możesz edytować również po jego publikacji. Będzie to jednak możliwe tylko do momentu, w którym ktoś złoży Ci ofertę.
3. Oferty od przewoźników
Przewoźnicy zainteresowani zleceniem zgłoszą się do Ciebie w ogłoszeniu - pierwszy kontakt może nastąpić już po minucie od publikacji ogłoszenia!
Przed dokonaniem wyceny przewoźnicy mogą poprosić Cię o dodatkowe informacje. Ty również możesz zadawać im pytania. Wszystkie rozmowy znajdą się w sekcji Wiadomości (na dole ogłoszenia).
Każdy przewoźnik otrzyma w Twoim ogłoszeniu osobną zakładkę, w której możecie wymieniać informacje i podejmować wspólne ustalenia.
Kiedy przewoźnik dokona wyceny transportu, złoży Ci oficjalną ofertę. Oferty są ograniczone czasowo, zatem jeśli nie podejmiesz decyzji w wymaganym czasie, wygasną.
Porada: regularnie zaglądaj do swojego ogłoszenia, aby nie przegapić żadnego zapytania ani oferty. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z mobilnej aplikacji Furgonetka - wówczas Twój telefon wyświetli powiadomienie o każdej nowej wiadomości w ogłoszeniu, a Ty będziesz mieć do nich stały dostęp. Powiadomienia możesz włączyć lub wyłączyć w Ustawieniach konta.
4. Kontakt z przewoźnikiem
W opublikowanym ogłoszeniu nie są widoczne żadne dane osobowe ani kontaktowe. Dostępne są jedynie te informacje, które są niezbędne do wyceny transportu.
Wszystkie informacje na temat zlecenia oraz dodatkowe ustalenia wymienisz z przewoźnikiem w oknie ogłoszenia, korzystając z funkcji Wiadomości.
Uwaga: Na żadnym etapie obsługi ogłoszenia nie podawaj w nim danych osobowych i kontaktowych.
5. Wybór oferty
Gdy znajdziesz odpowiednią ofertę, akceptujesz ją jednym kliknięciem.
W momencie zaakceptowania oferty zawierasz z przewoźnikiem Umowę przewozu, której warunki widnieją w Twoim zleceniu i wiadomościach wymienionych z przewoźnikiem w oknie ogłoszenia.
Od razu udostępnimy Ci dane wybranej firmy przewozowej - zostaną one wyświetlone w Twoim ogłoszeniu i dodatkowo wysłane w wiadomości e-mail. Jednocześnie Przewoźnik otrzyma od nas Twoje dane. Od tego momentu możecie kontaktować się poza Giełdą.
Porada: zanim wybierzesz ofertę, zapoznaj się z ocenami, jakie dany przewoźnik otrzymał od innych zlecających. Aby wyświetlić listę opinii, wystarczy kliknąć imię przewoźnika.
Pamiętaj również, że wystawienie ogłoszenie nie zobowiązuje Cię do wybrania oferty. Jeśli otrzymane propozycje nie spełniają Twoich oczekiwań, nie musisz akceptować żadnej z nich.
5. Realizacja transportu
Po zaakceptowaniu oferty przewoźnik przejmuje organizację i wykonanie transportu. Furgonetka nie jest stroną zawartej przez Was umowy - za prawidłowe wykonanie zlecenia odpowiada wyłącznie wybrana przez Ciebie firma transportowa i to do niej należy kierować ewentualne zastrzeżenia lub zapytania o dostawę.
Upewnij się również, że Nadawca będzie gotowy do przekazania ładunku w umówionym terminie.
6. Zakończenie zlecenia i ocena usługi
Po zrealizowaniu zlecenia możesz wystawić przewoźnikowi swoją opinię. Dzięki temu inni użytkownicy będą mogli skorzystać z Twojego doświadczenia, gdy sami będą poszukiwać transportu.
Więcej informacji o wystawianiu oceny znajdziesz w artykule Jak wystawić ocenę przewoźnikowi?
7. Faktura i płatność
Wystawienie ogłoszenia w serwisie Furgonetka Giełda jest całkowicie bezpłatne. Za wykonanie zlecenia zapłacisz przewoźnikowi, a sposób i termin zapłaty również ustalicie między sobą - najlepiej zrobić to jeszcze przed akceptacją oferty, aby uniknąć niespodzianek.
To również przewoźnik wystawi Ci ewentualną fakturę za zrealizowany transport. Jeśli zlecasz usługę na potrzeby prowadzonej działalności i zależy Ci na otrzymaniu tego dokumentu, stosowna informacja powinna widnieć w Twoim ogłoszeniu (wystawienie faktury zlecisz podczas dodawania ogłoszenia, w sekcji Usługi dodatkowe).
Zgodnie z obowiązującymi przepisami faktura za usługę transportową powinna być wystawiona do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę. Jeśli transport został opłacony z góry (przed wykonaniem usługi), przewoźnik powinien wystawić fakturę do 15 dnia miesiąca następującego po otrzymaniu zapłaty.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Dzwoniąc z numeru niezweryfikowanego, przygotuj NIP oraz PIN przypisany do Twojego konta.
Sprawdź, gdzie znaleźć PIN?
0 / 280