Jak możemy Ci pomóc?

Aplikacja mobilna Furgonetka

Poznaj naszą bezpłatną aplikację Furgonetka, dzięki której uzyskasz szybki i łatwy dostęp do wszystkich informacji na temat swoich przesyłek. Za jej pośrednictwem w prosty sposób wycenisz i nadasz paczkę dowolną firmą kurierską z oferty serwisu Furgonetka. Dodatkowo, bez względu na to, czy jesteś nadawcą, czy odbiorcą przesyłki, aplikacja pozwoli Ci na bieżąco monitorować drogę Twojej paczki i sprawdzać jej aktualny status.
 

Zobacz krótką instrukcję, jak zainstalować i obsługiwać aplikację. 
 

 Krok 1  Pobierz najnowszą wersję aplikacji ze sklepów Google Play, App Store.


 Krok 2  Zaloguj się do aplikacji, wpisując swój adres e-mail lub numer telefonu oraz hasło i ciesz się korzystaniem z dostępnych funkcji! Możesz też zalogować się za pomocą konta Google, Apple ID, Allegro.  


 

Co znajdziesz w aplikacji?

 

W głównym oknie aplikacji zobaczysz następujące sekcje:

  • Konto - w tym miejscu przechodzisz do rozszerzonego menu Twojego konta. Funkcje tej zakładki omówiliśmy bardziej szczegółowo w dalszej części.
  • Powiadomienia - po kliknięciu w ikonę dzwoneczka zostaniesz przeniesiony do listy ostatnich powiadomień. 
  • Przesyłki - zawierającą w sobie przejście do zakładek: Do wysłania, Zamówione oraz Śledzone.
  • Sklepy - z przejściem do zakładek: Sprzedaż oraz Zwroty - ta sekcja jest widoczna jedynie dla użytkowników posiadających integrację.
  • Punkty - z mapą na której widoczne są najbliższe punkty w Twojej okolicy. 
  • Aktualności - na których znajdziesz najnowsze publikacje. 

 


 

Dodatkowo, podczas korzystania z aplikacji na dole ekranu znajdziesz Bottom Bar dzięki któremu szybko możesz korzystać z najważniejszych funkcji:

  • Start - umożliwia szybki powrót do ekranu głównego.
  • Nadania - kolejno odnajdziesz tu kopie robocze przesyłek przygotowanych Do wysłania oraz Zamówione przesyłki z krótką adnotacją o ich obecnym statusie. Po kliknięciu w wybraną przesyłkę przejdziesz do jej szczegółów. Oprócz wszystkich informacji o przesyłce znajdziesz tam również opcje takie jak:

- anulowanie, 

- ponowienie podjazdu kuriera, 

- przeadresowanie,

- zwrot do nadawcy,

- pobranie dokumentów przewozowych,

- dodaj podobną,

- reklamacje,

- oraz możliwość dodania zdjęcia przesyłki.

Dostępność poszczególnych opcji jest zależna od statusu przesyłki. 

  • Odbiory - w tym miejscu możesz śledzić przesyłki, również te nadane poza Furgonetką. Jeśli paczka jest transportowana przez jedną z firm kurierskich znajdujących się w naszej ofercie możesz w tym miejscu dodać jej numer, a nasza aplikacja będzie śledziła jej statusy dla Ciebie. Dzięki temu będziesz otrzymywać bieżące powiadomienia bez konieczności sprawdzania np. maila lub strony każdej firmy kurierskiej. 

  • Dodaj - ten przycisk otwiera szybkie menu w którym znajdziesz dwie opcje: Dodaj przesyłkę oraz Śledź przesyłkę.


 

Jak zamówić przesyłkę używając Formularza dodawania przesyłki?
 

Wystarczy, że na Bottom Bar wybierzesz ikonę Dodaj i następnie z rozwijanego menu Dodaj przesyłkę - zostaniesz przeniesiony do Formularza dodawania przesyłki. Aby zamówić przesyłkę, w pierwszej kolejności należy uzupełnić wszystkie niezbędne informacje w kategoriach:

  • Przesyłka - w tym miejscu podasz rodzaj oraz parametry przesyłki.
  • Nadanie - tutaj wybierzesz sposób nadania (kurier, punkt, automat), wypełnisz dane nadawcy, a także zdecydujesz, czy dokumenty przewozowe wydrukujesz samodzielnie, czy skorzystasz z usługi Nie chcę drukować.
  • Doręczenie - tu wybierzesz sposób doręczenia (kurier, punkt, automat) oraz uzupełnisz adres odbiorcy.
  • Usługi dodatkowe - w tym miejscu możesz zdecydować, czy chcesz skorzystać z usług dodatkowych, np. pobranie czy doręczenie w sobotę.
  • Przewoźnik - tu możesz poznać cenę przesyłki oraz wybrać przewoźnika. W tym miejscu także możesz wpisać kod rabatowy.
 



Następnie wystarczy użyć przycisk Podsumowanie i płatność, aby przejść dalej. 

W kolejnym kroku możesz sprawdzić szczegóły przesyłki (tu możesz sprawdzić, czy nie pojawiły się żadne błędy), wybrać przybliżony termin odbioru przesyłki (jeśli nadanie odbywa się przez kuriera), zweryfikować na jakie dane zostanie wystawiona faktura. Na koniec wystarczy użyć przycisku Zapłać i zamów - przeniesie Cię on do dostępnych metod płatności (jeśli na Twoim Saldzie w Furgonetce nie masz dostępnych środków).
 

Co znajdę w zakładce Konto?

 

Aby przejść do zakładki Konto należy kliknąć w górną zakładkę z widocznym imieniem i nazwiskiem / nazwą firmy oraz stanem Salda.


Ukaże się wówczas menu zawierające:

  • Przełącznik między ciemnym, a jasnym trybem. 
  • Dane konta (imię i nazwisko lub nazwa firmy) - w tym miejscu znajdują się informacje o Twoim koncie.
  • Wiadomości - w tym miejscu wyślesz wiadomość do obsługi naszego serwisu oraz sprawdzisz dotychczasową korespondencję. Znajdziesz tu również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
  • Książka adresowa - to lista stałych adresatów, która pozwala zapisać wszystkich odbiorców w jednym miejscu. Ta funkcja przyda Ci się, szczególnie jeśli często wysyłasz paczki do tych samych osób. W tym miejscu możesz ustawić domyślne dane na etykiecie, nadaj do mnie, a także dane używane przy szybkim checkout Furgonetka Koszyk. 
  • Szablony przesyłek - dzięki tej zakładce masz możliwość przejrzenia i skorzystania ze swoich szablonów przesyłek utworzonych wcześniej na furgonetka.pl. Jeśli często wysyłasz podobne paczki, to za ich pomocą szybko podstawić wymiary, wagę, dane nadawcy oraz ewentualne opcje dodatkowe. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas na ręcznym wypełnianiu tych samych danych w formularzu nadania za każdym razem od nowa.
  • Drukowanie - w tym miejscu możesz ustawić preferencje dotyczące drukowania dokumentów przewozowych.
  • Ustawienia zaawansowane - odnajdziesz tu możliwość ustawienia dodatkowych funkcji pozwalających na dostosowanie działania serwisu do Twoich potrzeb.
  • Rapoty - w tej sekcji możesz wyświetlić statystyki Twojego profilu, a także odnajdziesz informacje o bieżących Pobraniach.
  • Umowy własne - jeśli posiadasz indywidualną umowę z firmą kurierską możesz w tym miejscu podpiąć ją do swojego konta w Furgonetce. Dzięki temu możesz nadawać przesyłki na swoich indywidualnych stawkach korzystając z funkcjonalności aplikacji.
  • Zgody - w tej sekcji zadeklarujesz zgody, które w większości przypadków są niezbędne do nadania przesyłek (regulamin serwisu, regulamin przewoźników, zgody marketingowe). 

 

W dalszej części tej samej zakładki znajdziesz sekcję Finanse, w której możesz bez problemu kontrolować przepływy na swoim koncie Furgonetki. Dzieli się ona na: 

  • Saldo - w tej sekcji doładujesz swoje saldo oraz zobaczysz listę dotychczasowych transakcji. 
  • Moje Cenniki - w tej zakładce odnajdziesz informacje o obowiązujących Cię stawkach.
  • Faktury i dokumenty finansowe - znajdują się tu wszystkie wystawione faktury oraz inne dokumenty finansowe wystawione przez Furgonetkę.
  • Lista przelewów - w tym miejscu znajdziesz historię przelewów, które zostały przekazane na Twoje konto bankowe.
  • Reklamacje - tu możliwe jest złożenie i śledzenia statusu swoich reklamacji.
 

Dodatkowo na dole ekranu znajdują się dwa przyciski: 

  • Przełącz konto - służący do wygodnego przełączania między kontami np. prywatnym, a firmowym. 
  • Wyloguj - ten przycisk umożliwia wylogowanie się z aplikacji.

 



Jesteśmy przekonani, że nasza aplikacja i jej funkcje przydadzą Ci się do codziennej wysyłki i zarządzania przesyłkami. Pamiętaj! Cały czas staramy się udoskonalać jej opcje, aby była jak najbardziej użyteczna dla Ciebie.

Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.