Help
Opcje zaawansowane / Szablony przesyłek
Kreator szablonów przesyłek pozwala w prosty sposób zdefiniować najważniejsze parametry zamówień. Jeśli często wysyłasz podobne paczki, to za pośrednictwem kreatora możesz określić ich wymiary, wagę oraz ewentualne opcje dodatkowe, a także zaimportować do niego swoje kontakty. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas na ręcznym wypełnianiu tych samych danych w formularzu nadania za każdym razem od nowa.
Jak dodać nowy szablon?
Krok 1 Zaloguj się do serwisu Furgonetka.pl i przejdź do sekcji Ustawienia.
Krok 2 Z lewego menu wybierz Szablony przesyłek, a następnie wybierz opcję Dodaj szablon.
Krok 3 Znajdujesz się teraz w formularzu szablonu przesyłki, który możesz uzupełnić zgodnie ze swoimi zapotrzebowaniem. Zawiera on następujące sekcje:
- Dane podstawowe - tu określasz swoją nazwę szablonu dla ułatwienia jego identyfikacji w późniejszym etapie zamawiania oraz wskazujesz, czy ten szablon ma zostać ustawiony jako domyślny. Oznacza to, że za każdym razem kiedy przejdziesz do formularza tworzenia przesyłek, zostanie on domyślnie uzupełniony danymi z tego szablonu przesyłki,
-
Nadanie i doręczenie składające się z następujących opcji:
- Kurier - tu wskazujesz firmę kurierską, która ma realizować zlecenie transportu przy użyciu danego szablonu, Szablony, które nie mają zdefiniowanego kuriera, nie będą widoczne podczas korzystania z Szybkiej Przesyłki oraz Szybkiej Akcji.
-
Sposób nadania przesyłki - przy nadaniu przesyłki możesz wskazać, aby to kurier ją odebrał lub, że dostarczysz ją do punktu w sytuacji, gdy chcesz zmówić przewoźnika zawierającego w swojej ofercie możliwość nadania przesyłki z punktu, np. Paczkomat® InPost, Orlen Paczka, DPD Pickup, DHL POP, UPS Access Point, Poczta Polska (Pocztex), FedEx Punkt czy GLS Szybka Paczka. Informacje o punkcie nadania zostaną pobrane z pola Dane nadawcy.
-
Sposób doręczenia przesyłki- tu możesz wskazać, aby to kurier doręczył przesyłkę do odbiorcy lub, że dostarczy ją do punktu. Informacje o punkcie doręczenia, są pobierane automatycznie przy imporcie zamówień z platformy sprzedażowej,
-
Umowa - tu wskazujesz domyślną umowę (Furgonetki lub jeśli posiadasz, to własną umowę), w ramach której ma być realizowane zlecenie transportu przy użyciu danego szablonu,
-
Dane nadawcy oraz Dane na etykiecie - z listy adresów utworzonych w Książce adresowej możesz wskazać adres, który zostanie podstawiony w formularzu tworzenia przesyłki przy wyborze danego szablonu. Adres wskazany w opcji Dane na etykiecie będzie widoczny na liście przewozowym w polu nadawcy zamiast realnego miejsca odbioru przesyłki,
- Powiadomienia - tu określasz, czy odbiorca ma zostać powiadomiony SMSem o nadaniu do niego przesyłki,
-
Przesyłka - w tej sekcji określasz rodzaj przesyłki, podstawowe parametry, wartość ubezpieczenia, kształt oraz zawartość.
Uwaga: jeśli chcesz, aby Waga zaczytana została z zaimportowanego zamówienia, wpisz wartość 0. Jeśli chcesz, aby Wartość ubezpieczenia została zaimportowana z zamówienia, zostaw to pole puste, -
Usługi dodatkowe - tutaj wybierasz usługi dodatkowe, które zostaną wskazane w formularzu tworzenia przesyłki przy użyciu danego szablonu.
Po uzupełnieniu formularza zapisz zmiany.
Teraz do tworzenia przesyłki możesz wykorzystać zdefiniowany szablon, wybierając go z listy po kliknięciu ikony strzałki znajdującej się w przycisku Dodaj przesyłkę:
lub wybierając go w formularzu tworzenia przesyłki w sekcji Przesyłka:
Uwaga: Wybór szablonu w tej sekcji powoduje uzupełnienie tylko parametrów przesyłki, tj: Rodzaj, Waga, Wymiary, Wartość, Kształt oraz Zawartość.
A jeśli korzystasz z integracji, możesz użyć szablonu, tworząc przesyłki z zamówień znajdujących się w zakładce Sprzedaż:
Most popular topics
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Contact us
Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.Log in, to speed up the processing of your request.
Could not attach files:
You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Drop files to attach them
You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.
Call us if you have a company account and prefer telephone contact.
If you have a private account, use the contact form above.
0 / 280