Pomoc
Opcje zaawansowane / Szablony przesyłek
Kreator szablonów przesyłek pozwala w prosty sposób zdefiniować najważniejsze parametry zamówień. Jeśli często wysyłasz podobne paczki, to za pośrednictwem kreatora możesz określić ich wymiary, wagę oraz ewentualne opcje dodatkowe, a także zaimportować do niego swoje kontakty. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas na ręcznym wypełnianiu tych samych danych w formularzu nadania za każdym razem od nowa.
Jak dodać nowy szablon?
Krok 1 Zaloguj się do serwisu Furgonetka.pl i przejdź do sekcji Ustawienia.
Krok 2 Z lewego menu wybierz Szablony przesyłek, a następnie wybierz opcję Dodaj szablon.
Krok 3 Znajdujesz się teraz w formularzu szablonu przesyłki, który możesz uzupełnić zgodnie ze swoimi zapotrzebowaniem. Zawiera on następujące sekcje:
- Dane podstawowe - tu określasz swoją nazwę szablonu dla ułatwienia jego identyfikacji w późniejszym etapie zamawiania oraz wskazujesz, czy ten szablon ma zostać ustawiony jako domyślny. Oznacza to, że za każdym razem kiedy przejdziesz do formularza tworzenia przesyłek, zostanie on domyślnie uzupełniony danymi z tego szablonu przesyłki,
-
Nadanie i doręczenie składające się z następujących opcji:
- Kurier - tu wskazujesz firmę kurierską, która ma realizować zlecenie transportu przy użyciu danego szablonu.
-
Sposób nadania przesyłki - przy nadaniu przesyłki możesz wskazać, aby to kurier ją odebrał lub, że dostarczysz ją do punktu w sytuacji, gdy chcesz zmówić przewoźnika zawierającego w swojej ofercie możliwość nadania przesyłki z punktu, np. Paczkomat® InPost, Orlen Paczka, DPD Pickup, DHL POP, UPS Access Point, Poczta Polska (Pocztex), FedEx Punkt czy GLS Szybka Paczka. Informacje o punkcie nadania zostaną pobrane z pola Dane nadawcy.
-
Sposób doręczenia przesyłki- tu możesz wskazać, aby to kurier doręczył przesyłkę do odbiorcy lub, że dostarczy ją do punktu. Informacje o punkcie doręczenia, są pobierane automatycznie przy imporcie zamówień z platformy sprzedażowej,
-
Umowa - tu wskazujesz domyślną umowę (Furgonetki lub jeśli posiadasz, to własną umowę), w ramach której ma być realizowane zlecenie transportu przy użyciu danego szablonu,
-
Dane nadawcy oraz Dane na etykiecie - z listy adresów utworzonych w Książce adresowej możesz wskazać adres, który zostanie podstawiony w formularzu tworzenia przesyłki przy wyborze danego szablonu. Adres wskazany w opcji Dane na etykiecie będzie widoczny na liście przewozowym w polu nadawcy zamiast realnego miejsca odbioru przesyłki,
- Powiadomienia - tu określasz, czy odbiorca ma zostać powiadomiony SMSem o nadaniu do niego przesyłki,
-
Przesyłka - w tej sekcji określasz rodzaj przesyłki, podstawowe parametry, wartość ubezpieczenia, kształt oraz zawartość.
Uwaga: jeśli chcesz, aby Waga zaczytana została z zaimportowanego zamówienia, wpisz wartość 0. Jeśli chcesz, aby Wartość ubezpieczenia została zaimportowana z zamówienia, zostaw to pole puste, -
Usługi dodatkowe - tutaj wybierasz usługi dodatkowe, które zostaną wskazane w formularzu tworzenia przesyłki przy użyciu danego szablonu.
Po uzupełnieniu formularza zapisz zmiany.
Teraz do tworzenia przesyłki możesz wykorzystać zdefiniowany szablon, wybierając go z listy po kliknięciu ikony strzałki znajdującej się w przycisku Dodaj przesyłkę:
lub wybierając go w formularzu tworzenia przesyłki w sekcji Przesyłka:
Uwaga: Wybór szablonu w tej sekcji powoduje uzupełnienie tylko parametrów przesyłki, tj: Rodzaj, Waga, Wymiary, Wartość, Kształt oraz Zawartość.
A jeśli korzystasz z integracji, możesz użyć szablonu, tworząc przesyłki z zamówień znajdujących się w zakładce Sprzedaż:
W zakładce Sprzedaż odnajdziesz również opcję "Stwórz szybko przesyłkę", dzięki której szablon zostanie dopasowany automatycznie na podstawie danych w zamówieniu. Więcej o szybkiej przesyłce dowiesz się tutaj: Szybka Przesyłka
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280