How can we help you?

Jak działa system powiadomień?


Jedną z kluczowych funkcji naszego serwisu jest system powiadomień spedycyjnych, który umożliwia stałe monitorowanie statusu przesyłek oraz informowanie użytkowników o kluczowych etapach dostawy. Dodatkowo możesz dostosować ustawienia systemowych wiadomości do swoich preferencji oraz skonfigurować wysyłanie raportów, co umożliwia uzyskanie pełnego obrazu zarządzania przesyłkami.
 

Powiadomienia ogólne
 

Konfiguracja ogólnych wiadomości w naszym serwisie obejmuje następujące opcje:
  • Dokumenty przewozowe przesyłki
    Gdy zlecisz przesyłkę, natychmiast otrzymasz e-mail z dokumentami przewozowymi. Wiadomość ta zawiera również Regulamin serwisu oraz Cennik w formie załącznika PDF. Wiadomości są wysyłane na adres właściciela konta oraz na adres e-mail podany w sekcji Nadanie, jeśli jest inny niż adres właściciela konta.

  • Potwierdzenie nadania przesyłki
    Po odebraniu przesyłki przez kuriera lub pozostawieniu jej w punkcie czy automacie paczkowym wysyłany jest e-mail potwierdzający nadanie. E-mail ten zawiera link do śledzenia przesyłki i jest wysyłany na adres e-mail odbiorcy podany w sekcji Doręczenie.

  • Miesięczne raporty doręczonych przesyłek
    Co miesiąc dostarczamy zestawienie wszystkich doręczonych przesyłek w formacie CSV. Raport ten zostanie wysłany pierwszego dnia miesiąca na adres właściciela konta i będzie obejmować wszystkie przesyłki doręczone w poprzednim miesiącu.

  • Miesięczne raporty przesyłek pobraniowych
    Na koniec każdego miesiąca otrzymasz raport ze szczegółami przesyłek pobraniowych zamówionych w danym miesiącu. Dzięki temu będziesz mieć pełen obraz przesyłek pobraniowych.
     
  • Rezygnacja z otrzymywania Regulaminu i Cennika
    Jeśli preferujesz, możesz wyłączyć dołączanie Regulaminu i Cennika do wiadomości e-mail potwierdzających zamówienie przesyłki. Pozostaną jedynie dokumenty przewozowe.
     




Ustawienia powiadomień spedycyjnych
 

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o konkretnych zdarzeniach oddzielne dla przesyłek zamówionych i tych dodanych do śledzenia, możesz przy interesującej Cię grupie statusów zaznaczyć formę powiadomień. Serwis automatycznie monitoruje status przesyłek i wysyła powiadomienia zgodnie z wybranymi przez Ciebie opcjami. Występujące w trackingu statusy przesyłek, przypisane są do jednej z poniższych grup statusów:

  • "Problem z nadaniem"

  • "Oczekujące na kuriera"

  • "Nadanie"

  • "W drodze"

  • "W doręczeniu"

  • "Oczekujące na odbiorcę"

  • "Problem z doręczeniem"

  • "Doręczono"

  • "Sytuacje wyjątkowe"

  • "Anulowane"

  • "Zwrotne"


Do dyspozycji masz następujące formy/kanały powiadomień:

  • E-mail – bezpłatne wiadomości przesyłane na adres właściciela konta. Limit: 20 wiadomości dziennie.

  • SMS – płatne powiadomienia wysyłane na numer telefonu właściciela konta. Limit: 5 SMS-ów dziennie.

  • Powiadomienia push w aplikacji mobilnej – bezpłatne powiadomienia wysyłane do aplikacji mobilnej, dostępnej na Google Play, App Store i Huawei AppGallery.

  • Webhook – bezpłatne, automatyczne przekazywanie informacji na wskazany adres URL, gdy w systemie wystąpi określone zdarzenie.

 

Przykład, jak skonfigurować powiadomienia spedycyjne:

Jeśli chcesz być informowany o tym, że przesyłka została wydana do doręczenia, za pomocą wiadomości SMS oraz E-mail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Po zalogowaniu się do serwisu przejdź Ustawienia > Powiadomienia
2. W sekcji Powiadomienia spedycyjne w kolumnie grupa statusów znajdź kategorię „W doręczeniu”
3. W tym wierszu zaznacz checkboxy przy opcjach SMS oraz E-mail
4. Kliknij Zapisz zmiany


Od teraz gdy w trackingu przesyłki pojawi się status wskazujący na jedno z wymienionych zdarzeń, odpowiednie powiadomienia zostaną wysłane na numer telefonu oraz e-mail podane w danych konta.



SMS do odbiorcy z informacją o nadaniu

Osobnym powiadomieniem jest możliwość wysłania SMSa do odbiorcy z informacją o nadaniu przesyłki. Usługa jest realizowana tylko na komórkowe numery krajowe dla przesyłek doręczanych w Polsce i wymaga zaznaczenia jej w formularzu tworzenia przesyłki w sekcji Doręczenie. Koszt usługi zostanie automatycznie uwzględniony przy wycenie przesyłki.

 

Webhook 
 

Jak działają powiadomienia Webhook w Furgonetka.pl?

W pierwszym kroku skonfiguruj Webhook: 

  • Podaj adresu URL: aby korzystać z Webhooków, musisz podać adres URL swojego systemu (np. systemu CRM lub platformy e-commerce), na który będą przesyłane informacje o zdarzeniach. Przycisk Testuj, wysyła przykładowe powiadomienie na temat paczki w wybranym formacie (JSON lub XML).

  • Opcjonalnie podaj Sól: to dowolny ciąg znaków tworzony przy pomocy funkcji haszującej md5 służący jako dodatkowy klucz zabezpieczający, który utrudnia nieautoryzowany dostęp do przesyłanych danych,

  • Wskaż format otrzymywanych danych - domyślnie ustawiony JSON, ale możesz wskazać XML.  



Teraz określ zdarzenia w tabeli powiadomień zaznaczając przy nich checkbox w kolumnie Webhook

W momencie wystąpienia zdarzenia, system Furgonetka.pl wysyła żądanie do zdefiniowanego wcześniej adresu URL, zawierające dane dotyczące danego zdarzenia. Wysłane dane zawierają: Id przesyłki, Numer przesyłki, Id zamówienia z systemu klienta, Strukturę tracking, Stan przesyłki, Status przesyłki, Datę i czas statusu, Oddział/stacja.

Podczas operacji odbioru Webhooka nie należy wykonywać czasochłonnych operacji (jeśli są konieczne, to należy odłożyć je w background). Maksymalny czas na odpowiedź wynosi 5 sekund, ale zalecamy, aby nie przekraczał 1 sekundy. Abyśmy uznali, że Webhook został poprawnie odebrany, należy zwrócić HTTP Code 200 i status OK zgodnie z w/w przykładami.

 

Korzyści z systemu powiadomień spedycyjnych
 

Dzięki automatycznym powiadomieniom oszczędzasz czas, gdyż eliminują one konieczność ręcznego sprawdzania statusu przesyłek. System umożliwi Ci proaktywne reagowanie na problemy z dostawą, co jest kluczowe dla wizerunku Twojego e-biznesu, budując zaufanie wśród klientów, zapewniając profesjonalizm na każdym etapie realizacji zamówienia.

 
Was this article helpful?
Thank you for the feedback.

0 / 280

Thank you for the feedback.
Thank you for the suggestion.

Contact us

Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.

What do you want to ask about?

You can check the shipping price yourself in the Pricelist. If you have additional questions, please provide the exact weight and dimensions (length, width, height) of the parcel and postal code of the sender and recipient.
If you plan to send more packages, ask for an offer. A message with this topic will go to the sales department.

Add next attachment (optional)
or drag here
Select files from disk. You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

If your case concerns specific shipments, please provide their numbers. You can skip the field in case of general questions.

Could not attach files:

You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Drop files to attach them

You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.

Call us if you have a company account and prefer telephone contact.

If you have a private account, use the contact form above.

Furgonetka uses cookies files. By using the website you agree to their storage. I accept