Jak możemy Ci pomóc?

Jak zamówić kuriera?

Jeśli chcesz zamówić kuriera, załóż konto w naszym serwisie. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu zamówienie zajmuje nie więcej niż kilka minut. W skrócie wygląda to tak:
  • na stronie głównej klikasz przycisk “Dodaj przesyłkę”,
  • następnie uzupełniasz dane nadawcy i odbiorcy oraz szczegóły swojej paczki, 
  • na końcu wybierasz firmę przewozową, z której chcesz skorzystać i klikasz “Zapisz do wysłania”,
  • na kolejnej stronie (zakładka "Do wysłania") zaznaczasz przesyłki, które chcesz w danej chwili zamówić i klikasz “Zapłać i Zamów”,
  • jeśli nie masz wystarczających środków na saldzie, zostaniesz przekierowany do systemu pośrednika płatności, przez który dokonasz przedpłaty za zamówienie; jeśli posiadasz środki na koncie, zostaną one pobrane automatycznie,
  • po zamówieniu zostanie wyświetlona strona z potwierdzeniem oraz informacjami o dokumentach.
Przesyłkę w naszym serwisie możesz również zamówić bez rejestracji konta na początku procesu. W takim trybie wystarczy wejść na stronę Furgonetka.pl, wybrać przewoźnika i kliknąć "Dodaj przesyłkę", a następnie wypełnić formularz, podając dane nadawcy i odbiorcy oraz szczegóły swojej paczki. Konto na platformie zostanie zarejestrowane automatycznie na końcu zamówienia, zgodnie z podanymi danymi. 
 
W zależności od tego, jakiego przewoźnika wybrałeś, należy przekazać kurierowi podczas odbioru przesyłki następujące dokumenty (znajdziesz je w opcjach przesyłki, a także w mailu, który wysłaliśmy do Ciebie po złożeniu zamówienia):
 
DPD krajowy
  • protokół przekazania towaru
  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę
DPD międzynarodowy
  • zbiorczy międzynarodowy list spedycyjny
  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

UPS

  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę
  • protokół COD (w przypadku przesyłki pobraniowej)

UPS poza UE

  • kopia etykiety przewozowej
  • karta odprawy celnej
  • faktura proforma lub faktura sprzedażowa - 3 egzemplarze

GLS

  • kurier ma obowiązek dostarczyć wszystkie dokumenty potrzebne do realizacji wysyłki

GLS krajowy

  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

FedEx krajowy

  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę
  • dwie kopie dokumentu wydania paczki

FedEx międzynarodowy

  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę 

FedEx poza UE

  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę
  • dokumenty celne:
    • oświadczenie exportera,
    • pełnomocnictwo do działania w charakterze przedstawiciela pośredniego/bezpośredniego
    • faktura proforma (w przypadku wysyłki próbek i prezentów) - 3 egzemplarze
    • w przypadku sprzedaży, zamiast faktury proforma należy samodzielnie dołączyć fakturę sprzedażową, na której znajduje się wysyłany przedmiot - 3 egzemplarze

InPost 

  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

ORLEN Paczka

  • druk adresowy z adresem Odbiorcy naklejony na przesyłkę

DHL

  • etykieta i protokół wydania paczek

Ambro Express

  • etykieta i protokół wydania paczek

Deligoo

  • brak dokumentów do przesyłki
Sp Express (SPX)
  • etykieta przewoźnika krajowego z adresem magazynu Sp Express (SPX), naklejona na paczkę
Meest
  • kurier sam przywiezie dokumenty do nadawcy potrzebne do realizacji wysyłki. W przypadku nadania w automacie Paczkomat® InPost nadanie odbywa się za pośrednictwem kodu nadania.
Poczta Polska
  • etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

Teraz pozostało Ci już tylko oczekiwać na kuriera lub dostarczyć przesyłkę do automatu bądź punktu z obsługą. 
 
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem