Help
Statusy przesyłek krajowych
Jeżeli nadajesz przesyłki krajowe za pośrednictwem Furgonetka.pl, możesz śledzić ich status w swoim panelu klienta w zakładce “Zamówione”. Widoczne są tam zarówno statusy odznaczone przez nasz system Furgonetki, jak i te, które aktualizuje przewoźnik. Pamiętaj, że na stronie przewoźnika nie znajdziesz statusów, które nadawane są przez nasz system Furgonetki.
Jeśli zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne statusy, poniżej znajdziesz ich wyjaśnienie z rozróżnieniem na te, które nadaje Furgonetka oraz te, które aktualizują przewoźnicy.
Statusy systemowe Furgonetki
Obserwujemy problem z nadaniem |
Status pojawia się, jeżeli przesyłka nie została nadana w dniu planowanego podjazdu kuriera po jej odbiór. Jest on nakładany na koniec dnia, po godzinie 18:00. Wtedy też w zakładce [Zamówione] zostaje udostępniona opcja [Ponów podjazd kuriera]. |
Anulowanie przesyłki na Furgonetka.pl |
Przesyłka została anulowana w serwisie Furgonetka.pl. Środki są zwracane na saldo w momencie pojawienia się tego statusu. Anulowana przesyłka nie może już zostać nadana. |
Zlecono ponownie nadanie przesyłki |
Status pojawia się po użyciu opcji [Ponów podjazd kuriera]. |
Zwrot przesyłki o numerze …. |
Status jest widoczny przy przesyłce zwrotnej, która powraca na innym niż dotychczas numerze listu przewozowego. Przy statusie jest wskazany numer przesyłki, której dotyczy zwrot, a więc ten, na którym przesyłka została pierwotnie nadana. |
Przeadresowanie przesyłki o numerze …. |
Status jest widoczny przy przesyłce przeadresowanej, która kontynuuje drogę na innym niż dotychczas numerze listu przewozowego. Przy statusie jest wskazany numer przesyłki, której dotyczy przeadresowanie, a więc ten, na którym przesyłka została pierwotnie nadana. |
Numer paczki przeadresowanej …. |
Status jest widoczny przy przesyłce, która została przeadresowana. Przesyłka kontynuuje swoją drogę na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
Numer paczki zwrotnej …. |
Status jest widoczny przy przesyłce, która została zwrócona do nadawcy. Przesyłka powraca na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
DPD
Przyjęcie przesyłki w oddziale DPD |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Powiadomienie mail |
Przewoźnik wysłał wiadomość mailową do odbiorcy z informacją o aktualnym statusie przewozu np. planowane doręczenie. |
Przesyłka odebrana przez Kuriera |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nie nadana |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Wydanie przesyłki do doręczenia |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Przesyłka doręczona |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Powiadomienie SMS |
Przewoźnik wysłał wiadomość SMS do odbiorcy z informacją o aktualnym statusie przewozu np. planowane doręczenie. |
Zlecenie przekazane do realizacji |
Przewoźnik wysłał kuriera po odbiór przesyłki od Nadawcy. Pamiętaj, że podjazd po przesyłkę we wskazanym dniu nie jest gwarantowany. Niekiedy kurierowi nie uda się dotrzeć na czas pod wskazany adres. |
Stworzenie zlecenia CR |
Przewoźnik otrzymał informację o konieczności realizacji podjazdu po odbiór przesyłki od Nadawcy. |
Nadanie przesyłki w punkcie Pickup |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Przekazanie przesyłki kurierowi |
Kurier odebrał przesyłkę z punktu nadania, skąd dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
Magazynowanie przesyłki w oddziale |
Przesyłka znajduje się w magazynie firmy kurierskiej i nie jest aktualnie w transporcie. |
Przesyłka niedoręczona - odbiorca nieobecny |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, ale nie zastał nikogo pod wskazanym adresem. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Umówiono późniejszy termin doręczenia |
Planowane doręczenie zostało przesunięte na inny termin. |
Odbiór własny |
Przesyłka została pozostawiona w oddziale przewoźnika do samodzielnego odbioru. Przewoźnik nie będzie podejmował próby doręczenia. |
Przyjęcie przesyłki do punktu Pickup |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Przekazanie przesyłki do doręczenia w punkcie Pickup |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który pozostawi ją w wybranym punkcie odbiorczym. |
Przeadresowanie przesyłki zgodnie z dyspozycją Numer nowej paczki |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. Przesyłka kontynuuje swoją drogę na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
Zwrot przesyłki Numer paczki zwrotnej |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Przesyłka kontynuuje drogę powrotną na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
Przechowywanie przesyłki w punkcie Pickup |
Przesyłka wciąż oczekuje w punkcie na odbiór przez adresata. |
Przesyłka niedoręczona - odmowa / Przesyłka niedoręczona - rezygnacja klienta z przesyłki |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, ale odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka oczekuje na odbiór własny w punkcie Strefy Paczki |
Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez adresata. |
Zlecenie niezrealizowane - nadawca nieobecny |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale nie zastał nikogo pod wskazanym adresem. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - paczka nieprzygotowana |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale była ona nieprzygotowana do nadania. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - rezygnacja nadawcy |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale zrezygnował on z wysyłki. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Przesyłka doręczona w punkcie Pickup |
Odbiorca odebrał przesyłkę z punktu. |
Przesyłka niedoręczona - błędny adres |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, ale było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
Zlecenie niezrealizowane - nadawca niepoinformowany |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale nie otrzymał paczki pod wskazanym adresem. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - błędny adres |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Paczka umieszczona w automacie paczkowym DPD Pickup Station |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do automatu paczkowego i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Przesyłka niedoręczona - brak gotówki COD |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, ponieważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Zlecenie niezrealizowane - liczba paczek inna niż w zleceniu |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale liczba przesyłek do wysłania nie zgadzała się z ilością listów przewozowych. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - niewłaściwy wymiar/waga paczki |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale jej parametry były nieprawidłowe. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Przekroczenie terminu oczekiwania na odbiór w punkcie Pickup |
Przesyłka nie została odebrana z punktu przez adresata w wymaganym terminie i zostanie zwrócona do nadawcy. |
PDU |
Przesyłka została zutylizowana. |
UPS
Wyjechało z obiektu |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Dotarło do obiektu |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
DORĘCZONO |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Nadawca utworzył etykietę, firma UPS jeszcze nie odebrała paczki |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Skan odbioru / Skan nadania / Nadaj przesyłkę |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
W doręczeniu |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Przetwarzana w obiekcie UPS |
Przesyłka znajduje się w oddziale doręczającym, gdzie zostanie przydzielona kurierowi. |
Paczka znajduje się w UPS Access Point™ i jest zaplanowana do przekazania UPS |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Próbowaliśmy doręczyć paczkę, ale nie otrzymaliśmy płatności. Druga próba zostanie podjęta w następnym dniu roboczym |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, ponieważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Odbiorca nie był dostępny, aby odebrać przesyłkę. Podejmiemy drugą próbę w następny dzień roboczy |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Zwrócono do nadawcy |
Przesyłka zwrotna trafiła do rąk nadawcy. |
Przesyłka w UPS Access Point™ / Dostarczone do UPS Access Point™ |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. Adres punktu dostępny jest w historii śledzenia na stronie przewoźnika. |
INPOST
Przyjęta w oddziale InPost |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Przygotowana przez Nadawcę |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Dostarczona |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Przekazano do doręczenia/ W doręczeniu |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Umieszczona w automacie Paczkomat (odbiorczym) |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do automatu Paczkomat® InPost i oczekuje na odbiór przez adresata. |
W trasie |
Przesyłka jest w drodze pomiędzy oddziałami. |
Paczka nadana w automacie Paczkomat |
Nadawca dostarczył przesyłkę do automatu Paczkomat® InPost. Przesyłka oczekuje w skrytce na odbiór przez kuriera. |
Odebrana od Nadawcy |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Odebrana od klienta |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Nadana w PaczkoPunkcie |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu z obsługą. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
W drodze do oddziału nadawczego InPost |
Kurier odebrał przesyłkę i jest w drodze do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
Przyjęta w Sortowni |
Przesyłka została przyjęta w sortowni, skąd wyruszy w dalszą drogę do jednego z oddziałów firmy kurierskiej. |
Paczka magazynowana w tymczasowym automacie Paczkomat |
Przesyłka została umieszczona w zastępczym automacie Paczkomat® InPost, ponieważ ten pierwotnie wybrany był przepełniony. |
Upłynął termin odbioru |
Przesyłka nie została odebrana z punktu lub automatu Paczkomat® InPost w wymaganym terminie i zostanie zwrócona do nadawcy. |
Czeka na odbiór w PaczkoPunkcie |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Powrót do oddziału |
Doręczenie przesyłki nie powiodło się. Przesyłka powróciła do oddziału doręczającego. |
Zwrot do nadawcy |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Przesyłka kontynuuje drogę powrotną na nowym numerze listu przewozowego |
Upłynął termin odbioru paczki magazynowanej |
Przesyłka nie została odebrana z zastępczego autoamtu Paczkomat® InPost w wymaganym terminie. Przesyłka zostanie odebrana przez kuriera i umieszczona w pierwotnie wybranym automacie Paczkomat® InPost. |
Paczka w drodze do pierwotnie wybranego automatu Paczkomat |
Kurier odebrał przesyłkę z zastępczego automatu Paczkomat® InPost i umieści ją w pierwotnie wybranym. |
Paczka magazynowana w PaczkoPunkcie |
Przesyłka wciąż oczekuje w punkcie na odbiór przez adresata. |
Zareklamowana w automacie Paczkomat |
Odbiorca zgłosił uwagi do przesyłki podczas jej odbioru z automatu Paczkomat® InPost. W takiej sytuacji odbiorcy otwiera się skrytka, w której powinien pozostawić przesyłkę, aby została ona zwrócona do nadawcy.
Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy odbiorcy prawidłowo odbierają przesyłki, a przez przypadek klikają przycisk "Mam uwagi do paczki". Wówczas w systemie pojawia się informacja o przesyłce zareklamowanej, pomimo tego, że Odbiorca jest w jej posiadaniu. |
Brak możliwości doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Anulowano etykietę |
Etykieta została anulowana przez przewoźnika i nie może już zostać wykorzystana. W celu zwrotu środków za przesyłkę skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Furgonetki. |
Przesyłka ponadgabarytowa |
Rzeczywisty gabaryt przesyłki przekracza gabaryt zadeklarowany w zamówieniu. Przesyłka nie zmieści się w skrytce automatu Paczkomat® InPost. |
Przekierowano na inny adres |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. |
Przekierowano do automatu Paczkomat |
Odbiorca przekierował przesyłkę do wybranego przez siebie automatu Paczkomat® InPost. |
Odmowa przyjęcia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
GLS
Paczka zarejestrowana w filii GLS / Paczka w magazynie GLS |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Paczka odebrana od Nadawcy |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Paczka w doręczeniu |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Paczka wyjechała z filii GLS |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Paczka przekierowana |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. |
Paczka niedoreczona - Odbiorca nieobecny |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, jeśli nie ma możliwości podjęcia doręczenia alternatywnego (tj. doręczenie do punktu Parcel Shop, doręczenie do sąsiada). Po 2 nieudanej próbie przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka pozostawiona w filii doreczajacej - Odbiorca nieobecny |
Przesyłka po nieskutecznym doręczeniu powróciła do oddziału doręczającego. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, jeśli nie ma możliwości podjęcia doręczenia alternatywnego (tj. doręczenie do punktu Parcel Shop, doręczenie do sąsiada). Po 2 nieudanej próbie przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka pozostawiona w filii doreczajacej - zly adres |
Przesyłka nie może zostać dostarczona przez nieprawidłowy adres odbiorcy i jest magazynowana w oddziale. Przesyłka będzie oczekiwać na dyspozycje przez 5 dni roboczych, po czym zostanie zwrócona do nadawcy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona, możesz ją przeadresować. |
Paczka niedoreczona - uzgodniono z Odbiorca inny termin doreczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Paczka zwrocona do Nadawcy |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka pozostawiona w filii doreczajacej - uzgodniono z Odbiorca inny termin doreczenia |
Planowane doręczenie zostało przesunięte na inny termin. |
Paczka niedoreczona - zly adres |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
FEDEX
Przesyłka w oddziale FedEx |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Kurier odebrał przesyłkę od nadawcy |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Przesyłka wydana do doręczenia kurierowi FedEx |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Przesyłka doręczona do odbiorcy |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Zwrot przesyłki przez kuriera do oddziału FedEx |
Doręczenie przesyłki nie powiodło się. Przesyłka powróciła do oddziału doręczającego. |
Nieudana próba doręczenia. Przesyłka awizowana |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia do osób prywatnych, a 3 do firm, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił awizo. |
Bezgotówkowa płatność za pobranie zrealizowana |
Odbiorca opłacił pobranie do przesyłki kartą płatniczą. |
Przesyłka nadana w punkcie odbioru |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Dyspozycja zmiany terminu doręczenia / Zmiana terminu doręczenia. Doręczenie planowane w dniu |
Planowane doręczenie zostało przesunięte na inny termin. |
Bezgotówkowa płatność za pobranie odrzucona |
Próba opłacenia pobrania do przesyłki kartą płatniczą nie powiodła się. Status doręczenia nabity po tym statusie oznacza, że ostatecznie płatność się powiodła, a paczka została skutecznie dostarczona. |
Zwrot przesyłki do nadawcy |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Przesyłka może kontynuować drogę powrotną na nowym numerze listu przewozowego |
Przesyłka przekierowana |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. |
Nieudana próba doręczenia. Podano błędny adres doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
Nieudana próba doręczenia. Odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Przygotowanie do odbioru własnego w oddziale FedEx |
Przesyłka została pozostawiona w oddziale przewoźnika do samodzielnego odbioru. Przewoźnik nie będzie podejmował próby doręczenia. |
Nieudana próba doręczenia. Odbiorca nie dokonał opłaty za przesyłkę |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, poniważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
POCZTA POLSKA
Wysłanie z ładunkiem / wyjazd z Urzędu |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Przyjęcie z ładunkiem |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Wysłanie SMS dla przesyłki |
W momencie przyjęcia przesyłki do obrotu pocztowego przewoźnik wysyła do odbiorcy wiadomość SMS o nadaniu. |
Rejestracja przesyłki / Rejestracja przesyłki z KN |
Rejestracja przesyłki z kraju nadania - zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Wprowadzenie do księgi oddawczej |
Przesyłka znajduje się w oddziale doręczającym, gdzie zostanie przydzielona kurierowi. |
Nadanie |
Przesyłka została przekazana kurierowi lub nadana w placówce. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Wydanie doręczycielowi / Wpis przesyłki do księgi wydanych |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Doręczenie |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Wysłanie e-mail dla przesyłki |
W momencie przyjęcia przesyłki do obrotu pocztowego przewoźnik wysyła do odbiorcy wiadomość e-mail o nadaniu. |
Udostępnienie podpisu odbiorcy |
Kurier pozyskał od odbiorcy podpis potwierdzający odbiór przesyłki. |
Rozliczenie KD przez listonosza ML |
Status wewnętrzny przewoźnika, KD - książka doręczeń, ML- Mobilny listonosz |
Likwidacja księgi oddawczej po doręczeniu |
status wewnętrzny przewoźnika, nabijany po doręczeniu przesyłki |
Awizo |
Przesyłka została pozostawiona do odbioru własnego w najbliższej placówce. Adres placówki dostępny jest w historii śledzenia na stronie przewoźnika. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił u odbiorcy papierowe awizo. |
Odebranie w urzędzie |
Odbiorca odebrał przesyłkę z urzędu pocztowego. |
Nieudane doręczenie |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. |
Przesyłka przyjęta w punkcie |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Przesyłka odebrana w punkcie |
Odbiorca odebrał przesyłkę z punktu. |
Przesyłka dostarczona do punktu |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu (np. sklep Żabka) i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Nieudane doręczenie - decyzja o zwrocie |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Awizo - do ponownego doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik podejmie drugą próbę doręczenia. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił u odbiorcy papierowe awizo. |
Nieudane doręczenie - korekta rezultatu |
Korekta błędnie wbitego statusu, spowodowana najczęściej pomyłką pracownika |
DHL
przesyłka jest obsługiwana w centrum sortowania |
Przesyłka została przyjęta w sortowni, skąd wyruszy w dalszą drogę do jednego z oddziałów firmy kurierskiej. |
przesyłka przyjęta w terminalu nadawczym DHL |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
DHL otrzymał dane elektroniczne przesyłki. Informacje zostaną zaktualizowane po przekazaniu przez Nadawcę przesyłki do transportu |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
przesyłka przekazana kurierowi do doręczenia |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
przesyłka doręczona do odbiorcy |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
przesyłka dotarła do oddziału |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
nadana w DHL POP przesyłka oczekuje na odbiór przez kuriera DHL |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
przesyłka dotarła do Terminala DHL. Doręczenie jej do odbiorcy planowane jest dzisiaj lub w umówionym z odbiorcą terminie |
Przesyłka znajduje się w oddziale doręczającym, gdzie zostanie przydzielona kurierowi. |
przesyłka odebrana przez Kuriera DHL z DHL POP |
Kurier odebrał przesyłkę z punktu nadania, skąd dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
próba doręczenia zakończona niepowodzeniem. Odbiorcy nie było w domu w momencie doręczenia przesyłki / kurier DHL nie został odbiorcy pod wskazanym adresem. Doręczenie przesyłki nastąpi w umówionym z odbiorcą terminie / upoważnionego odbiorcy nie było w domu w momencie doręczenia przesyłki |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
przesyłka oczekuje na odbiór w DHL POP |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
przesyłka została odebrana z DHL POP |
Odbiorca odebrał przesyłkę z punktu. |
przesyłka w drodze do Punktu DHL POP |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który pozostawi ją w wybranym punkcie. |
próba doręczenia zakończona niepowodzeniem. Przesyłka oczekuje na kolejny cykl doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
przesyłka będzie zwrócona do nadawcy. Doręczenie nie było możliwe |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
decyzja Odbiorcy |
Odbiorca zgłosił przez stronę przewoźnika dyspozycję przekierowania przesyłki. |
przesyłka zwrócona nadawcy |
Przesyłka zwrotna trafiła do rąk nadawcy. |
przesyłka błędnie zaadresowana |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
przesyłka będzie zwrócona do nadawcy, Adresat nieznany |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, ponieważ wskazany adres jest nieprawidłowy. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
przesyłka niekompletna |
Do oddziału dotarła inna ilość paczek, niż widnieje w zamówionej wielopaczce. Taka informacja pojawia się, kiedy do oddziału doręczającego dojedzie niepełen komplet przesyłek bądź gdy nadawca spakuje przesyłkę w mniejszą ilość elementów niż zadeklarował na liście. |
odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki / odmowa przyjęcia – rezygnacja |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
doręczenie wstrzymane do czasu uregulowania opłat przez odbiorcę |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, poniważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
AMBRO EXPRESS
Przyjęta w Oddziale Ambro Express / Przesyłka w Oddziale Ambro Express |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Posortowana |
Przesyłka została już obsłużona w sortowni i przydzielona kierowcy, który wyruszy z nią do następnego oddziału. |
Wysłana z oddziału |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Przesyłka przygotowana przez nadawcę |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Przyjęta od Klienta przez Kuriera |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Przesyłka przekazana do doręczenia |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy. |
DORĘCZONO |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Przyjęta od kuriera przez oddział nadający Ambro Express |
Kurier dostarczył przesyłkę do oddziału nadawczego, skąd wyruszy w dalszą trasę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Anulowane przesyłkę przez Nadawcę |
Zlecenie po odbiór przesyłki od nadawcy zostało anulowane i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Przesyłka awizowana |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił u odbiorcy awizo. |
Umówiony termin doręczenia |
Kurier ustalił z klientem inny termin dostawy przesyłki. |
DELIGOO
Zmieniono czas dostawy |
Powiadomienie systemowe - zmiana czasu planowanej dostawy może pojawić się w momencie przypisania kurierowi innego zlecenia odbioru jeszcze przed dostarczeniem przez niego przesyłki. . |
Zmieniono czas odbioru |
Powiadomienie systemowe - zmiana czasu odbioru może pojawić się w momencie spóźnienia lub przepięcia zlecenia. |
Zlecenie zostało przypisane / Odbiór zlecenia został przypisany do kuriera./ Dostawa zlecenia została przypisana do kuriera |
Zlecenie zostało przydzielone kierowcy, ale jeszcze nie widzi go on w aplikacji kurierskiej. |
Zlecenie zostało opublikowane. / Opublikowano odbiór zlecenia. / Opublikowano dostawę zlecenia |
Zlecenie zostało opublikowane w aplikacji kuriera. |
Utworzenie zlecenia |
Zlecenie zostało utworzone w systemie zewnętrznym i przesłane do systemu DeliGoo. |
Zlecenie jest przetwarzane |
Zlecenie jest procesowane pod względem optymalizacji trasy i wyboru kuriera przez system. |
Kurier rozpoczął zlecenie |
Kurier rozpoczął odbiór całego zlecenia. |
Rozpoczęcie odbioru |
Kurier wystartował w aplikacji odbiór zlecenia, tj. kieruje się do Nadawcy. |
Na miejscu odbioru |
Kurier jest u Nadawcy |
Kurier jest na miejscu dostawy |
Kurier jest u Odbiorcy |
Zakończenie odbioru |
Kurier odebrał paczkę od Nadawcy. |
Kurier rozpoczął dostawę zlecenia |
Kurier wystartował w aplikacji dostawę zlecenia, tj, kieruje się do Odbiorcy. |
Zakończenie doręczenia |
Kurier dostarczył zamówienie Odbiorcy. |
Kurier zakończył zlecenie |
Kurier dostarczył zamówienie z sukcesem. |
Przypisano liczbę porządkową o numerze 1 |
Jest to informacja wyłącznie systemowa - niezbędna dla informatyków DeliGoo |
Zlecenie trafiło do bufora |
Zlecenie oczekuje na przypisanie do kierowcy. |
Przepięto zlecenie |
Zlecenie zostało przepisane na innego kuriera |
ORLEN
Twoja paczka jest w trakcie przygotowywania przez nadawcę. Niebawem trafi w nasze ręce. Poinformujemy Cię o zmianie statusu |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Z przyjemnością informujemy, że Twoja paczka została nadana |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Twoja paczka została odebrana przez kuriera i ruszyła w drogę |
Kurier odebrał przesyłkę z punktu nadania, skąd dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
Twoja paczka jest już w drodze do punktu odbioru |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który pozostawi ją w wybranym punkcie. |
Twoja paczka dotarła do punktu odbioru i czeka tam na Ciebie |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Cieszymy się, że Twoja paczka została już odebrana z punktu odbioru |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Twoja paczka została przyjęta do sortowni centralnej. / Twoja paczka została przyjęta w sortowni i wkrótce wyruszy dalej w drogę |
Przesyłka została przyjęta w sortowni, skąd wyruszy w dalszą drogę. |
Niestety, Twoja paczka nie została odebrana w terminie, więc wraca do nadawcy |
Przesyłka nie została odebrana z punktu lub automatu w wymaganym terminie i zostanie zwrócona do nadawcy. |
Wskazany dla Twojej paczki punkt odbioru został zamknięty. Przekierujemy ją do najbliższego punktu i powiadomimy Cię SMS-em |
Przesyłka nie mogła zostać dostarczona do wybranego punktu i zostanie umieszczona w innym najbliższym punkcie. |
Most popular topics
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Contact us
Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.Log in, to speed up the processing of your request.
Could not attach files:
You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Drop files to attach them
You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.
Call us if you have a company account and prefer telephone contact.
If you have a private account, use the contact form above.
0 / 280