Jak możemy Ci pomóc?

Świat Przesyłek – w jaki sposób następuje zwrot do Nadawcy?

Zwrot na żądanie Użytkownika

Jeśli już po nadaniu przesyłki stwierdzisz, że jej transport powinien zostać wstrzymany, a paczka zwrócona w miejsce nadania, możesz zlecić zwrot przesyłki. 

Uwaga! Taką dyspozycję możesz wydać tylko na pierwszym (krajowym) etapie transportu, zanim paczka trafi do magazynu Świata Przesyłek. Po tym czasie nie można już przesyłki zawrócić. Paczka wróci do Nadawcy dopiero po nieskutecznym doręczeniu.

Pamiętaj też, że zwrot przesyłki do Nadawcy to usługa dodatkowo płatna. Informację o kosztach zwrotu przesyłki na etapie krajowym znajdziesz w Cenniku

Aby zlecić zwrot przesyłki:
1. Zaloguj się do swojego konta na Furgonetka.pl.
2. Przejdź do Panelu Klienta, a następnie do zakładki Zamówione.
3. Kliknij wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów.
4. Na karcie przesyłki krajowej Fedex, tuż nad danymi Nadawcy, znajdź i kliknij opcję “Zwróć przesyłkę”:

5. Po kliknięciu w ww. opcję, otrzymasz informację o koszcie zwrotu – nasz system automatycznie go dla Ciebie przeliczy. Jeśli na Twoim saldzie konta widnieją wystarczające środki, pobierzemy
je od razu, jak tylko zatwierdzisz zamówienie. Jeśli niezbędne okaże się uregulowanie należności, po zatwierdzeniu zostaniesz skierowany do dokonania płatności.


Ważne:

Pamiętaj, że mimo opłacenia zlecenia, zwrot przesyłki do Nadawcy nie jest usługą gwarantowaną przez przewoźników. Gdyby dokonanie zwrotu okazało się niemożliwe, wniesiona opłata zostanie zwrócona na Twoje saldo w serwisie.

Jeśli zwrot się powiedzie i przesyłka zostanie zawrócona jeszcze na etapie krajowym, nie dojdzie do wykonania transportu przez Świat Przesyłek. Z tego powodu opłata za etap zagraniczny, jaka została naliczona przy składaniu pierwotnego zamówienia zgodnie z cennikiem Świata Przesyłek, zostanie zwrócona na Twoje saldo. 

Zwrot przesyłki – nieskuteczny transport

Zdarza się, że zamówiona przesyłka nie zostaje skutecznie doręczona Odbiorcy. W takiej sytuacji przewoźnicy najczęściej decydują o zwróceniu jej w miejsce nadania. 

Świat Przesyłek nie jest tutaj wyjątkiem, ale ponieważ usługa tej firmy polega na połączeniu pracy dwóch przewoźników i realizowaniu transportu w dwóch etapach (krajowym i zagranicznym), proces zwrotu paczki do Nadawcy również jest dwuetapowy. 

Jeśli transport okazuje się nieskuteczny i paczka wróci z zagranicy do magazynu Świata Przesyłek, dostarczenie jej z powrotem do Nadawcy wymaga zlecenia transportu na etapie krajowym,
czyli: z magazynu Świata Przesyłek do miejsca nadania. Poinformujemy Cię o tym fakcie w wiadomości wysłanej na adres e-mail powiązany z Twoim kontem w serwisie. Do Ciebie należy decyzja, czy zażądasz zwrotu paczki do Nadawcy, czy zrezygnujesz z jej odzyskania.

To ważne! Na złożenie dyspozycji odbioru paczki z magazynu Świata Przesyłek i dostarczenia jej do Nadawcy będziesz mieć 7 dni kalendarzowych, liczonych od daty otrzymania naszej wiadomości e-mail o nieskutecznym transporcie. Jeśli nie zlecisz transportu powrotnego w tym czasie, odzyskanie paczki może stać się niemożliwe (przesyłki określane jako „niedoręczalne” mogą być po pewnym czasie utylizowane przez przewoźnika). 

Aby zlecić transport powrotny na etapie krajowym, wystarczy użyć przycisku „Przejdź do zwrotu”, który znajdziesz w otrzymanej od nas wiadomości e-mail. Możesz również skorzystać z opcji "Zwróć przesyłkę" – w ten sam sposób, jaki opisaliśmy wyżej w części “Zwrot na żądanie Użytkownika”. Tym razem jednak przycisk “Zwróć przesyłkę” znajdziesz na karcie przesyłki zagranicznej. 

Od razu po dokonaniu płatności, zobaczysz zamówienie w swoim Panelu Klienta, jako nową pozycję na liście przesyłek w zakładce Zamówione. Po kliknięciu wiersza z tą przesyłką, przejdziesz do szczegółów zamówienia i poznasz m.in. aktualny status transportu. Odbiór Twojej paczki z magazynu Świata Przesyłek powinien nastąpić kolejnego dnia roboczego po tym, jak zlecisz transport powrotny do Nadawcy.

Ważne:
Usługa zwrotu do Nadawcy jest zawsze dodatkowo płatna, niezależnie od przyczyny zwrotu. W przypadku zamówień realizowanych przez Świat Przesyłek, na koszt transportu składa się cena zarówno etapu krajowego, jak i zagranicznego. Tak samo naliczona zostanie opłata za zwrot przesyłki:
  • za powrót paczki z zagranicy do magazynu Świata Przesyłek poniesiesz koszt zgodnie z Cennikiem Świata Przesyłek. Ta opłata pojawi się na Twoim saldzie z pewnym opóźnieniem i może zostać naliczona nawet już po tym, jak paczka znajdzie się z powrotem u Nadawcy.
  • za transport z magazynu Świata Przesyłek do Nadawcy zapłacisz tuż po wybraniu opcji “Zwróć przesyłkę” w szczegółach zamówienia, w momencie potwierdzenia wydania dyspozycji. Koszt tego etapu jest wyliczany zgodnie z cennikiem krajowym FedEx, na podstawie parametrów przesyłki zadeklarowanych przez Ciebie podczas zamawiania pierwotnego transportu.
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem