Pomoc
Sp Express (SPX) – w jaki sposób następuje zwrot do Nadawcy?
Zwrot na żądanie UżytkownikaJeśli już po nadaniu przesyłki stwierdzisz, że jej transport powinien zostać wstrzymany, a paczka zwrócona w miejsce nadania, możesz zlecić zwrot przesyłki.
Uwaga! Taką dyspozycję możesz wydać tylko na pierwszym (krajowym) etapie transportu, zanim paczka trafi do magazynu Sp Express (SPX). Po tym czasie nie można już przesyłki zawrócić. Paczka wróci do Nadawcy dopiero po nieskutecznym doręczeniu.
Pamiętaj też, że zwrot przesyłki do Nadawcy to usługa dodatkowo płatna. Informację o kosztach zwrotu przesyłki na etapie krajowym znajdziesz w Cenniku.
Aby zlecić zwrot przesyłki:
1. Zaloguj się do swojego konta na Furgonetka.pl.
2. Przejdź do Panelu Klienta, a następnie do zakładki Zamówione.
3. Kliknij wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów.
4. Na karcie przesyłki krajowej Fedex, tuż nad danymi Nadawcy, znajdź i kliknij opcję “Zwróć przesyłkę”:
je od razu, jak tylko zatwierdzisz zamówienie. Jeśli niezbędne okaże się uregulowanie należności, po zatwierdzeniu zostaniesz skierowany do dokonania płatności.
Ważne:
Pamiętaj, że mimo opłacenia zlecenia, zwrot przesyłki do Nadawcy nie jest usługą gwarantowaną przez przewoźników. Gdyby dokonanie zwrotu okazało się niemożliwe, wniesiona opłata zostanie zwrócona na Twoje saldo w serwisie.
Jeśli zwrot się powiedzie i przesyłka zostanie zawrócona jeszcze na etapie krajowym, nie dojdzie do wykonania transportu przez Sp Express (SPX). Z tego powodu opłata za etap zagraniczny, jaka została naliczona przy składaniu pierwotnego zamówienia zgodnie z cennikiem Sp Express (SPX), zostanie zwrócona na Twoje saldo.
Zwrot przesyłki – nieskuteczny transport
Zdarza się, że zamówiona przesyłka nie zostaje skutecznie doręczona Odbiorcy. W takiej sytuacji przewoźnicy najczęściej decydują o zwróceniu jej w miejsce nadania.
Sp Express (SPX) nie jest tutaj wyjątkiem, ale ponieważ usługa tej firmy polega na połączeniu pracy dwóch przewoźników i realizowaniu transportu w dwóch etapach (krajowym i zagranicznym), proces zwrotu paczki do Nadawcy również jest dwuetapowy.
Jeśli transport okazuje się nieskuteczny i paczka wróci z zagranicy do magazynu Sp Express (SPX), dostarczenie jej z powrotem do Nadawcy wymaga zlecenia transportu na etapie krajowym,
czyli: z magazynu Sp Express (SPX) do miejsca nadania. Poinformujemy Cię o tym fakcie w wiadomości wysłanej na adres e-mail powiązany z Twoim kontem w serwisie. Do Ciebie należy decyzja, czy zażądasz zwrotu paczki do Nadawcy, czy zrezygnujesz z jej odzyskania.
To ważne! Na złożenie dyspozycji odbioru paczki z magazynu Sp Express (SPX) i dostarczenia jej do Nadawcy będziesz mieć 5 dni roboczych, liczonych od daty otrzymania naszej wiadomości e-mail o nieskutecznym transporcie. Jeśli nie zlecisz transportu powrotnego w tym czasie, odzyskanie paczki może stać się niemożliwe (przesyłki określane jako „niedoręczalne” mogą być po pewnym czasie utylizowane przez przewoźnika).
Aby zlecić transport powrotny na etapie krajowym, wystarczy użyć przycisku „Przejdź do zwrotu”, który znajdziesz w otrzymanej od nas wiadomości e-mail. Możesz również skorzystać z opcji "Zwróć przesyłkę" – w ten sam sposób, jaki opisaliśmy wyżej w części “Zwrot na żądanie Użytkownika”. Tym razem jednak przycisk “Zwróć przesyłkę” znajdziesz na karcie przesyłki zagranicznej.
Od razu po dokonaniu płatności, zobaczysz zamówienie w swoim Panelu Klienta, jako nową pozycję na liście przesyłek w zakładce Zamówione. Po kliknięciu wiersza z tą przesyłką, przejdziesz do szczegółów zamówienia i poznasz m.in. aktualny status transportu. Odbiór Twojej paczki z magazynu Sp Express (SPX) powinien nastąpić kolejnego dnia roboczego po tym, jak zlecisz transport powrotny do Nadawcy.
Ważne:
Usługa zwrotu do Nadawcy jest zawsze dodatkowo płatna, niezależnie od przyczyny zwrotu. W przypadku zamówień realizowanych przez Sp Express (SPX), na koszt transportu składa się cena zarówno etapu krajowego, jak i zagranicznego. Tak samo naliczona zostanie opłata za zwrot przesyłki:
- za powrót paczki z zagranicy do magazynu Sp Express (SPX) poniesiesz koszt zgodnie z Cennikiem Sp Express (SPX). Ta opłata pojawi się na Twoim saldzie z pewnym opóźnieniem i może zostać naliczona nawet już po tym, jak paczka znajdzie się z powrotem u Nadawcy.
- za transport z magazynu Sp Express (SPX) do Nadawcy zapłacisz tuż po wybraniu opcji “Zwróć przesyłkę” w szczegółach zamówienia, w momencie potwierdzenia wydania dyspozycji. Koszt tego etapu jest wyliczany zgodnie z cennikiem krajowym FedEx, na podstawie parametrów przesyłki zadeklarowanych przez Ciebie podczas zamawiania pierwotnego transportu.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280