Pomoc
Czy mogę wysłać przesyłkę międzynarodową poza Unię Europejską?
Za pośrednictwem naszego serwisu możesz wysłać przesyłkę poza Unię Europejską do następujących krajów:
Australia, Białoruś, Chiny, Hongkong, Indie, Izrael, Kanada, Norwegia, Nowa Zelandia, Singapur, Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania.
Import spoza Unii nie jest możliwy.
Zamówienia realizowane są transportem lotniczym przez firmę UPS i Fedex oraz drogowym przez firmę Meest.
Przesyłki wysyłane poza obszar Unii Europejskiej podlegają formalnościom celnym, dlatego oprócz standardowych danych niezbędnych do realizacji zamówienia, wymagane będzie wskazanie w zamówieniu dodatkowych informacji.
CEL WYSYŁKI
Od wybranego celu wysyłki zależy to, czy paczka będzie poddana uproszczonej, czy pełnej odprawie celnej.
Koszt wysyłki wskazany w zamówieniu to cena samego transportu, nie uwzględniająca ewentualnego podatku i cła nakładanego w kraju docelowym. W przypadku sprzedaży towarów, podatek i cło opłaca się dopiero na późniejszym etapie transportu przesyłki.
NUMER EORI
Przedsiębiorcy prowadzący handel regulowany przepisami prawa celnego muszą posiadać indywidualny numer EORI, czyli numer Wspólnotowego Systemu Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych.
Deklarując w formularzu zamówienia sprzedaż towaru poza Unię Europejską, należy dodatkowo podać numer EORI nadawcy niezbędny do przeprowadzenia odprawy celnej. Numer nie będzie wymagany w przypadku wysyłki próbek, prezentów lub przedmiotów o łącznej wartości poniżej 1000 euro.
INDYWIDUALNE DOKUMENTY PRZEWOZOWE
Po zarejestrowaniu zamówienia otrzymasz od nas do wydruku wymagane dokumenty przewozowe. Oprócz standardowej etykiety adresowej, którą należy nakleić na przesyłkę, udostępnimy Ci dodatkowo kartę odprawy celnej, do której należy dołączyć jedną z poniższych faktur.
Faktura sprzedażowa - deklarując “sprzedaż” jako cel wysyłki, w zamówieniu należy wskazać numer faktury sprzedażowej, na której znajduje się wysyłany towar. Do powyższych dokumentów trzeba dołączyć niniejszą fakturę.
Faktura pro forma - dołącza się ją do przesyłki, której zawartość stanowią próbki, prezenty lub przedmioty o łącznej wartości poniżej 1000 euro. W zamówieniu należy podać szczegółowe informacje na temat wysyłanych przedmiotów (np. opis towarów, ilość, cenę za sztukę). Na ich podstawie serwis generuje fakturę pro forma i udostępnia ją wraz z etykietą i kartą odprawy celnej.
Wszelkie dane niezbędne do realizacji zlecenia odnajdziesz w formularzu zamówienia, który krok po kroku będzie wymagał uzupełnienia stosownych informacji, po tym jak w sekcji odbiorca wybierzesz z listy kraj spoza Unii Europejskiej.
Pamiętaj, aby w zamówieniu deklarować wszelkie dane i wartości zgodnie z rzeczywistością. Podanie niewłaściwych informacji niesie ryzyko wstrzymania transportu przesyłki na każdym etapie, a nawet skonfiskowania paczki przez agencję celną w przypadku niestosownej zawartości.
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280