Jak możemy Ci pomóc?

Pocztex / Uszkodzenie oraz ubytek przesyłki

Reklamacje należy składać drogą elektroniczną poprzez wybranie ikony "Złóż Reklamację" w szczegółach danej przesyłki w zakładce "Zamówione". Opcja dostępna jest dla przesyłek wysłanych lub anulowanych. 
 
Wymagane dokumenty:
  • skan formularza reklamacyjnego,
  • skan protokołu szkody,
  • skan listu przewozowego,
  • skan dokumentu potwierdzającego wartość wysyłanego towaru (faktura, paragon, umowa kupna/sprzedaży, itp.),
  • skan oświadczenia o stanie przesyłki - możliwe do spisania w przypadku braku protokołu szkody przez maksymalnie 7 dni po doręczeniu (opcjonalnie),
  • skan zgłoszenia szkody (dla roszczeń od 100 zł)

Wzory wypełnionych dokumentów znajdują się tutaj.

Termin składania reklamacji
12 miesięcy od daty nadania paczki w przypadku spisania protokołu szkody.
7 dni w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia zawartości paczki, niedającego się zauważyć z zewnątrz.

Termin udzielenia odpowiedzi
30 dni od dnia złożenia reklamacji
 
Ważne informacje
Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów lub jeśli takie potwierdzenie nie zostanie przesłane od daty przekazania dokumentów do Partnera.
 
Przekazanie dokumentacji reklamacyjnej przez pracownika serwisu Furgonetka.pl nie wyklucza konieczności jej uzupełnienia przez użytkownika serwisu w późniejszym terminie. Przewoźnik ma prawo wezwać podmiot składający reklamację do uzupełnienia braków formalnych.
 
Protokół szkody powinien zostać spisany w dniu doręczenia przesyłki. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli stan zewnętrzny przesyłki nie wskazywał na jej uszkodzenie i nie został spisany protokół szkody należy załączyć oświadczenie.
 
Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania muszą być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń. 

W przypadku Poczty Polskiej reklamacja może być rozpatrywana dwutorowo – przez przewoźnika oraz ubezpieczyciela. 
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem