Pomoc
Statusy przesyłek krajowych
Jeżeli nadajesz przesyłki krajowe za pośrednictwem Furgonetka.pl, możesz śledzić ich status w swoim panelu klienta w zakładce “Zamówione”. Widoczne są tam zarówno statusy odznaczone przez nasz system Furgonetki, jak i te, które aktualizuje przewoźnik. Pamiętaj, że na stronie przewoźnika nie znajdziesz statusów, które nadawane są przez nasz system Furgonetki.
Jeśli zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne statusy, poniżej znajdziesz ich wyjaśnienie z rozróżnieniem na te, które nadaje Furgonetka oraz te, które aktualizują przewoźnicy.
Statusy systemowe Furgonetki
Obserwujemy problem z nadaniem |
Status pojawia się, jeżeli przesyłka nie została nadana w dniu planowanego podjazdu kuriera po jej odbiór. Jest on nakładany na koniec dnia, po godzinie 18:00. Wtedy też w zakładce [Zamówione] zostaje udostępniona opcja [Ponów podjazd kuriera]. |
Anulowanie przesyłki na Furgonetka.pl |
Przesyłka została anulowana w serwisie Furgonetka.pl. Środki są zwracane na saldo w momencie pojawienia się tego statusu. Anulowana przesyłka nie może już zostać nadana. |
Zlecono ponownie nadanie przesyłki |
Status pojawia się po użyciu opcji [Ponów podjazd kuriera]. |
Zwrot przesyłki o numerze …. |
Status jest widoczny przy przesyłce zwrotnej, która powraca na innym niż dotychczas numerze listu przewozowego. Przy statusie jest wskazany numer przesyłki, której dotyczy zwrot, a więc ten, na którym przesyłka została pierwotnie nadana. |
Przeadresowanie przesyłki o numerze …. |
Status jest widoczny przy przesyłce przeadresowanej, która kontynuuje drogę na innym niż dotychczas numerze listu przewozowego. Przy statusie jest wskazany numer przesyłki, której dotyczy przeadresowanie, a więc ten, na którym przesyłka została pierwotnie nadana. |
Numer paczki przeadresowanej …. |
Status jest widoczny przy przesyłce, która została przeadresowana. Przesyłka kontynuuje swoją drogę na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
Numer paczki zwrotnej …. |
Status jest widoczny przy przesyłce, która została zwrócona do nadawcy. Przesyłka powraca na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
DPD
Przyjęcie przesyłki w oddziale DPD |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Powiadomienie mail |
Przewoźnik wysłał wiadomość mailową do odbiorcy z informacją o aktualnym statusie przewozu np. planowane doręczenie. |
Przesyłka odebrana przez Kuriera |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nie nadana |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Wydanie przesyłki do doręczenia |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Przesyłka doręczona |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Powiadomienie SMS |
Przewoźnik wysłał wiadomość SMS do odbiorcy z informacją o aktualnym statusie przewozu np. planowane doręczenie. |
Zlecenie przekazane do realizacji |
Przewoźnik wysłał kuriera po odbiór przesyłki od Nadawcy. Pamiętaj, że podjazd po przesyłkę we wskazanym dniu nie jest gwarantowany. Niekiedy kurierowi nie uda się dotrzeć na czas pod wskazany adres. |
Stworzenie zlecenia CR |
Przewoźnik otrzymał informację o konieczności realizacji podjazdu po odbiór przesyłki od Nadawcy. |
Nadanie przesyłki w punkcie Pickup |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Przekazanie przesyłki kurierowi |
Kurier odebrał przesyłkę z punktu nadania, skąd dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
Magazynowanie przesyłki w oddziale |
Przesyłka znajduje się w magazynie firmy kurierskiej i nie jest aktualnie w transporcie. |
Przesyłka niedoręczona - odbiorca nieobecny |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, ale nie zastał nikogo pod wskazanym adresem. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Umówiono późniejszy termin doręczenia |
Planowane doręczenie zostało przesunięte na inny termin. |
Odbiór własny |
Przesyłka została pozostawiona w oddziale przewoźnika do samodzielnego odbioru. Przewoźnik nie będzie podejmował próby doręczenia. |
Przyjęcie przesyłki do punktu Pickup |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Przekazanie przesyłki do doręczenia w punkcie Pickup |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który pozostawi ją w wybranym punkcie odbiorczym. |
Przeadresowanie przesyłki zgodnie z dyspozycją Numer nowej paczki |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. Przesyłka kontynuuje swoją drogę na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
Zwrot przesyłki Numer paczki zwrotnej |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Przesyłka kontynuuje drogę powrotną na nowym, wskazanym w statusie numerze listu przewozowego. Na podstawie podanego numeru można śledzić jej dalszą trasę. |
Przechowywanie przesyłki w punkcie Pickup |
Przesyłka wciąż oczekuje w punkcie na odbiór przez adresata. |
Przesyłka niedoręczona - odmowa / Przesyłka niedoręczona - rezygnacja klienta z przesyłki |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, ale odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka oczekuje na odbiór własny w punkcie Strefy Paczki |
Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez adresata. |
Zlecenie niezrealizowane - nadawca nieobecny |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale nie zastał nikogo pod wskazanym adresem. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - paczka nieprzygotowana |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale była ona nieprzygotowana do nadania. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - rezygnacja nadawcy |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale zrezygnował on z wysyłki. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Przesyłka doręczona w punkcie Pickup |
Odbiorca odebrał przesyłkę z punktu. |
Przesyłka niedoręczona - błędny adres |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, ale było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
Zlecenie niezrealizowane - nadawca niepoinformowany |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale nie otrzymał paczki pod wskazanym adresem. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - błędny adres |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Paczka umieszczona w automacie paczkowym DPD Pickup Station |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do automatu paczkowego i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Przesyłka niedoręczona - brak gotówki COD |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, ponieważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Zlecenie niezrealizowane - liczba paczek inna niż w zleceniu |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale liczba przesyłek do wysłania nie zgadzała się z ilością listów przewozowych. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Zlecenie niezrealizowane - niewłaściwy wymiar/waga paczki |
Kurier próbował odebrać przesyłkę od nadawcy, ale jej parametry były nieprawidłowe. Zlecenie zostało anulowane przez przewoźnika i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Przekroczenie terminu oczekiwania na odbiór w punkcie Pickup |
Przesyłka nie została odebrana z punktu przez adresata w wymaganym terminie i zostanie zwrócona do nadawcy. |
PDU |
Przesyłka została zutylizowana. |
UPS
Wyjechało z obiektu |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Dotarło do obiektu |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
DORĘCZONO |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Nadawca utworzył etykietę, firma UPS jeszcze nie odebrała paczki |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Skan odbioru / Skan nadania / Nadaj przesyłkę |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
W doręczeniu |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Przetwarzana w obiekcie UPS |
Przesyłka znajduje się w oddziale doręczającym, gdzie zostanie przydzielona kurierowi. |
Paczka znajduje się w UPS Access Point™ i jest zaplanowana do przekazania UPS |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Próbowaliśmy doręczyć paczkę, ale nie otrzymaliśmy płatności. Druga próba zostanie podjęta w następnym dniu roboczym |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, ponieważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Odbiorca nie był dostępny, aby odebrać przesyłkę. Podejmiemy drugą próbę w następny dzień roboczy |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Zwrócono do nadawcy |
Przesyłka zwrotna trafiła do rąk nadawcy. |
Przesyłka w UPS Access Point™ / Dostarczone do UPS Access Point™ |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. Adres punktu dostępny jest w historii śledzenia na stronie przewoźnika. |
INPOST
Przyjęta w oddziale InPost |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Przygotowana przez Nadawcę |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Dostarczona |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Przekazano do doręczenia/ W doręczeniu |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Umieszczona w automacie Paczkomat (odbiorczym) |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do automatu Paczkomat® InPost i oczekuje na odbiór przez adresata. |
W trasie |
Przesyłka jest w drodze pomiędzy oddziałami. |
Paczka nadana w automacie Paczkomat |
Nadawca dostarczył przesyłkę do automatu Paczkomat® InPost. Przesyłka oczekuje w skrytce na odbiór przez kuriera. |
Odebrana od Nadawcy |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Odebrana od klienta |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Nadana w PaczkoPunkcie |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu z obsługą. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
W drodze do oddziału nadawczego InPost |
Kurier odebrał przesyłkę i jest w drodze do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
Przyjęta w Sortowni |
Przesyłka została przyjęta w sortowni, skąd wyruszy w dalszą drogę do jednego z oddziałów firmy kurierskiej. |
Paczka magazynowana w tymczasowym automacie Paczkomat |
Przesyłka została umieszczona w zastępczym automacie Paczkomat® InPost, ponieważ ten pierwotnie wybrany był przepełniony. |
Upłynął termin odbioru |
Przesyłka nie została odebrana z punktu lub automatu Paczkomat® InPost w wymaganym terminie i zostanie zwrócona do nadawcy. |
Czeka na odbiór w PaczkoPunkcie |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Powrót do oddziału |
Doręczenie przesyłki nie powiodło się. Przesyłka powróciła do oddziału doręczającego. |
Zwrot do nadawcy |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Przesyłka kontynuuje drogę powrotną na nowym numerze listu przewozowego |
Upłynął termin odbioru paczki magazynowanej |
Przesyłka nie została odebrana z zastępczego autoamtu Paczkomat® InPost w wymaganym terminie. Przesyłka zostanie odebrana przez kuriera i umieszczona w pierwotnie wybranym automacie Paczkomat® InPost. |
Paczka w drodze do pierwotnie wybranego automatu Paczkomat |
Kurier odebrał przesyłkę z zastępczego automatu Paczkomat® InPost i umieści ją w pierwotnie wybranym. |
Paczka magazynowana w PaczkoPunkcie |
Przesyłka wciąż oczekuje w punkcie na odbiór przez adresata. |
Zareklamowana w automacie Paczkomat |
Odbiorca zgłosił uwagi do przesyłki podczas jej odbioru z automatu Paczkomat® InPost. W takiej sytuacji odbiorcy otwiera się skrytka, w której powinien pozostawić przesyłkę, aby została ona zwrócona do nadawcy.
Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy odbiorcy prawidłowo odbierają przesyłki, a przez przypadek klikają przycisk "Mam uwagi do paczki". Wówczas w systemie pojawia się informacja o przesyłce zareklamowanej, pomimo tego, że Odbiorca jest w jej posiadaniu. |
Brak możliwości doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Anulowano etykietę |
Etykieta została anulowana przez przewoźnika i nie może już zostać wykorzystana. W celu zwrotu środków za przesyłkę skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Furgonetki. |
Przesyłka ponadgabarytowa |
Rzeczywisty gabaryt przesyłki przekracza gabaryt zadeklarowany w zamówieniu. Przesyłka nie zmieści się w skrytce automatu Paczkomat® InPost. |
Przekierowano na inny adres |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. |
Przekierowano do automatu Paczkomat |
Odbiorca przekierował przesyłkę do wybranego przez siebie automatu Paczkomat® InPost. |
Odmowa przyjęcia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
GLS
Paczka zarejestrowana w filii GLS / Paczka w magazynie GLS |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Paczka odebrana od Nadawcy |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Paczka w doręczeniu |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Paczka wyjechała z filii GLS |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Paczka przekierowana |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. |
Paczka niedoreczona - Odbiorca nieobecny |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, jeśli nie ma możliwości podjęcia doręczenia alternatywnego (tj. doręczenie do punktu Parcel Shop, doręczenie do sąsiada). Po 2 nieudanej próbie przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka pozostawiona w filii doreczajacej - Odbiorca nieobecny |
Przesyłka po nieskutecznym doręczeniu powróciła do oddziału doręczającego. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, jeśli nie ma możliwości podjęcia doręczenia alternatywnego (tj. doręczenie do punktu Parcel Shop, doręczenie do sąsiada). Po 2 nieudanej próbie przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka pozostawiona w filii doreczajacej - zly adres |
Przesyłka nie może zostać dostarczona przez nieprawidłowy adres odbiorcy i jest magazynowana w oddziale. Przesyłka będzie oczekiwać na dyspozycje przez 5 dni roboczych, po czym zostanie zwrócona do nadawcy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona, możesz ją przeadresować. |
Paczka niedoreczona - uzgodniono z Odbiorca inny termin doreczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
Paczka zwrocona do Nadawcy |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Paczka pozostawiona w filii doreczajacej - uzgodniono z Odbiorca inny termin doreczenia |
Planowane doręczenie zostało przesunięte na inny termin. |
Paczka niedoreczona - zly adres |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
FEDEX
Przesyłka w oddziale FedEx |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Kurier odebrał przesyłkę od nadawcy |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Przesyłka wydana do doręczenia kurierowi FedEx |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Przesyłka doręczona do odbiorcy |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Zwrot przesyłki przez kuriera do oddziału FedEx |
Doręczenie przesyłki nie powiodło się. Przesyłka powróciła do oddziału doręczającego. |
Nieudana próba doręczenia. Przesyłka awizowana |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia do osób prywatnych, a 3 do firm, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił awizo. |
Bezgotówkowa płatność za pobranie zrealizowana |
Odbiorca opłacił pobranie do przesyłki kartą płatniczą. |
Przesyłka nadana w punkcie odbioru |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Dyspozycja zmiany terminu doręczenia / Zmiana terminu doręczenia. Doręczenie planowane w dniu |
Planowane doręczenie zostało przesunięte na inny termin. |
Bezgotówkowa płatność za pobranie odrzucona |
Próba opłacenia pobrania do przesyłki kartą płatniczą nie powiodła się. Status doręczenia nabity po tym statusie oznacza, że ostatecznie płatność się powiodła, a paczka została skutecznie dostarczona. |
Zwrot przesyłki do nadawcy |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Przesyłka może kontynuować drogę powrotną na nowym numerze listu przewozowego |
Przesyłka przekierowana |
Przesyłka została przekierowana na inny adres doręczenia. |
Nieudana próba doręczenia. Podano błędny adres doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
Nieudana próba doręczenia. Odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Przygotowanie do odbioru własnego w oddziale FedEx |
Przesyłka została pozostawiona w oddziale przewoźnika do samodzielnego odbioru. Przewoźnik nie będzie podejmował próby doręczenia. |
Nieudana próba doręczenia. Odbiorca nie dokonał opłaty za przesyłkę |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, poniważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
POCZTA POLSKA
Wysłanie z ładunkiem / wyjazd z Urzędu |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Przyjęcie z ładunkiem |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Wysłanie SMS dla przesyłki |
W momencie przyjęcia przesyłki do obrotu pocztowego przewoźnik wysyła do odbiorcy wiadomość SMS o nadaniu. |
Rejestracja przesyłki / Rejestracja przesyłki z KN |
Rejestracja przesyłki z kraju nadania - zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Wprowadzenie do księgi oddawczej |
Przesyłka znajduje się w oddziale doręczającym, gdzie zostanie przydzielona kurierowi. |
Nadanie |
Przesyłka została przekazana kurierowi lub nadana w placówce. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Wydanie doręczycielowi / Wpis przesyłki do księgi wydanych |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
Doręczenie |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Wysłanie e-mail dla przesyłki |
W momencie przyjęcia przesyłki do obrotu pocztowego przewoźnik wysyła do odbiorcy wiadomość e-mail o nadaniu. |
Udostępnienie podpisu odbiorcy |
Kurier pozyskał od odbiorcy podpis potwierdzający odbiór przesyłki. |
Rozliczenie KD przez listonosza ML |
Status wewnętrzny przewoźnika, KD - książka doręczeń, ML- Mobilny listonosz |
Likwidacja księgi oddawczej po doręczeniu |
status wewnętrzny przewoźnika, nabijany po doręczeniu przesyłki |
Awizo |
Przesyłka została pozostawiona do odbioru własnego w najbliższej placówce. Adres placówki dostępny jest w historii śledzenia na stronie przewoźnika. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił u odbiorcy papierowe awizo. |
Odebranie w urzędzie |
Odbiorca odebrał przesyłkę z urzędu pocztowego. |
Nieudane doręczenie |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. |
Przesyłka przyjęta w punkcie |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Przesyłka odebrana w punkcie |
Odbiorca odebrał przesyłkę z punktu. |
Przesyłka dostarczona do punktu |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu (np. sklep Żabka) i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Nieudane doręczenie - decyzja o zwrocie |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
Awizo - do ponownego doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik podejmie drugą próbę doręczenia. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił u odbiorcy papierowe awizo. |
Nieudane doręczenie - korekta rezultatu |
Korekta błędnie wbitego statusu, spowodowana najczęściej pomyłką pracownika |
DHL
przesyłka jest obsługiwana w centrum sortowania |
Przesyłka została przyjęta w sortowni, skąd wyruszy w dalszą drogę do jednego z oddziałów firmy kurierskiej. |
przesyłka przyjęta w terminalu nadawczym DHL |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
DHL otrzymał dane elektroniczne przesyłki. Informacje zostaną zaktualizowane po przekazaniu przez Nadawcę przesyłki do transportu |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
przesyłka przekazana kurierowi do doręczenia |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy lub pozostawi w wybranym punkcie. |
przesyłka doręczona do odbiorcy |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
przesyłka dotarła do oddziału |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
nadana w DHL POP przesyłka oczekuje na odbiór przez kuriera DHL |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
przesyłka dotarła do Terminala DHL. Doręczenie jej do odbiorcy planowane jest dzisiaj lub w umówionym z odbiorcą terminie |
Przesyłka znajduje się w oddziale doręczającym, gdzie zostanie przydzielona kurierowi. |
przesyłka odebrana przez Kuriera DHL z DHL POP |
Kurier odebrał przesyłkę z punktu nadania, skąd dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
próba doręczenia zakończona niepowodzeniem. Odbiorcy nie było w domu w momencie doręczenia przesyłki / kurier DHL nie został odbiorcy pod wskazanym adresem. Doręczenie przesyłki nastąpi w umówionym z odbiorcą terminie / upoważnionego odbiorcy nie było w domu w momencie doręczenia przesyłki |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
przesyłka oczekuje na odbiór w DHL POP |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
przesyłka została odebrana z DHL POP |
Odbiorca odebrał przesyłkę z punktu. |
przesyłka w drodze do Punktu DHL POP |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który pozostawi ją w wybranym punkcie. |
próba doręczenia zakończona niepowodzeniem. Przesyłka oczekuje na kolejny cykl doręczenia |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
przesyłka będzie zwrócona do nadawcy. Doręczenie nie było możliwe |
Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
decyzja Odbiorcy |
Odbiorca zgłosił przez stronę przewoźnika dyspozycję przekierowania przesyłki. |
przesyłka zwrócona nadawcy |
Przesyłka zwrotna trafiła do rąk nadawcy. |
przesyłka błędnie zaadresowana |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne, ponieważ podany adres jest nieprawidłowy. Zanim przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy, możesz ją przeadresować. |
przesyłka będzie zwrócona do nadawcy, Adresat nieznany |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, ponieważ wskazany adres jest nieprawidłowy. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
przesyłka niekompletna |
Do oddziału dotarła inna ilość paczek, niż widnieje w zamówionej wielopaczce. Taka informacja pojawia się, kiedy do oddziału doręczającego dojedzie niepełen komplet przesyłek bądź gdy nadawca spakuje przesyłkę w mniejszą ilość elementów niż zadeklarował na liście. |
odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki / odmowa przyjęcia – rezygnacja |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak odbiorca odmówił jej przyjęcia. Przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. |
doręczenie wstrzymane do czasu uregulowania opłat przez odbiorcę |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę, jednak było to nieskuteczne, poniważ odbiorca nie opłacił pobrania. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. |
AMBRO EXPRESS
Przyjęta w Oddziale Ambro Express / Przesyłka w Oddziale Ambro Express |
Przesyłka została przyjęta do jednego z oddziałów firmy kurierskiej, skąd wyruszy w dalszą drogę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Posortowana |
Przesyłka została już obsłużona w sortowni i przydzielona kierowcy, który wyruszy z nią do następnego oddziału. |
Wysłana z oddziału |
Przesyłka opuściła oddział firmy kurierskiej i ruszyła w dalszą drogę. |
Przesyłka przygotowana przez nadawcę |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Przyjęta od Klienta przez Kuriera |
Przesyłka została przekazana kurierowi, który dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Od tego momentu paczkę traktujemy jako nadaną. |
Przesyłka przekazana do doręczenia |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który podejmie próbę jej doręczenia do odbiorcy. |
DORĘCZONO |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Przyjęta od kuriera przez oddział nadający Ambro Express |
Kurier dostarczył przesyłkę do oddziału nadawczego, skąd wyruszy w dalszą trasę. Paczka, zanim trafi do odbiorcy, może być przekazywana pomiędzy kilkoma oddziałami. |
Anulowane przesyłkę przez Nadawcę |
Zlecenie po odbiór przesyłki od nadawcy zostało anulowane i nie będzie już realizowane. Konieczne będzie anulowanie przesyłki. |
Przesyłka awizowana |
Kurier próbował doręczyć przesyłkę do odbiorcy, jednak było to nieskuteczne. Przewoźnik zazwyczaj podejmuje 2 próby doręczenia, po czym zwraca przesyłkę do nadawcy. Status ten nie oznacza, że kurier pozostawił u odbiorcy awizo. |
Umówiony termin doręczenia |
Kurier ustalił z klientem inny termin dostawy przesyłki. |
DELIGOO
Zmieniono czas dostawy |
Powiadomienie systemowe - zmiana czasu planowanej dostawy może pojawić się w momencie przypisania kurierowi innego zlecenia odbioru jeszcze przed dostarczeniem przez niego przesyłki. . |
Zmieniono czas odbioru |
Powiadomienie systemowe - zmiana czasu odbioru może pojawić się w momencie spóźnienia lub przepięcia zlecenia. |
Zlecenie zostało przypisane / Odbiór zlecenia został przypisany do kuriera./ Dostawa zlecenia została przypisana do kuriera |
Zlecenie zostało przydzielone kierowcy, ale jeszcze nie widzi go on w aplikacji kurierskiej. |
Zlecenie zostało opublikowane. / Opublikowano odbiór zlecenia. / Opublikowano dostawę zlecenia |
Zlecenie zostało opublikowane w aplikacji kuriera. |
Utworzenie zlecenia |
Zlecenie zostało utworzone w systemie zewnętrznym i przesłane do systemu DeliGoo. |
Zlecenie jest przetwarzane |
Zlecenie jest procesowane pod względem optymalizacji trasy i wyboru kuriera przez system. |
Kurier rozpoczął zlecenie |
Kurier rozpoczął odbiór całego zlecenia. |
Rozpoczęcie odbioru |
Kurier wystartował w aplikacji odbiór zlecenia, tj. kieruje się do Nadawcy. |
Na miejscu odbioru |
Kurier jest u Nadawcy |
Kurier jest na miejscu dostawy |
Kurier jest u Odbiorcy |
Zakończenie odbioru |
Kurier odebrał paczkę od Nadawcy. |
Kurier rozpoczął dostawę zlecenia |
Kurier wystartował w aplikacji dostawę zlecenia, tj, kieruje się do Odbiorcy. |
Zakończenie doręczenia |
Kurier dostarczył zamówienie Odbiorcy. |
Kurier zakończył zlecenie |
Kurier dostarczył zamówienie z sukcesem. |
Przypisano liczbę porządkową o numerze 1 |
Jest to informacja wyłącznie systemowa - niezbędna dla informatyków DeliGoo |
Zlecenie trafiło do bufora |
Zlecenie oczekuje na przypisanie do kierowcy. |
Przepięto zlecenie |
Zlecenie zostało przepisane na innego kuriera |
ORLEN
Twoja paczka jest w trakcie przygotowywania przez nadawcę. Niebawem trafi w nasze ręce. Poinformujemy Cię o zmianie statusu |
Zamówienie zostało zarejestrowane, a list przewozowy wygenerowany. Przesyłka nie została jeszcze przekazana do transportu. |
Z przyjemnością informujemy, że Twoja paczka została nadana |
Nadawca dostarczył przesyłkę do punktu. Przesyłka oczekuje w punkcie na odbiór przez kuriera. |
Twoja paczka została odebrana przez kuriera i ruszyła w drogę |
Kurier odebrał przesyłkę z punktu nadania, skąd dostarczy ją do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. |
Twoja paczka jest już w drodze do punktu odbioru |
Przesyłka została wydana z ostatniego oddziału kurierowi, który pozostawi ją w wybranym punkcie. |
Twoja paczka dotarła do punktu odbioru i czeka tam na Ciebie |
Przesyłka została dostarczona przez kuriera do punktu i oczekuje na odbiór przez adresata. |
Cieszymy się, że Twoja paczka została już odebrana z punktu odbioru |
Przesyłka trafiła do rąk odbiorcy. |
Twoja paczka została przyjęta do sortowni centralnej. / Twoja paczka została przyjęta w sortowni i wkrótce wyruszy dalej w drogę |
Przesyłka została przyjęta w sortowni, skąd wyruszy w dalszą drogę. |
Niestety, Twoja paczka nie została odebrana w terminie, więc wraca do nadawcy |
Przesyłka nie została odebrana z punktu lub automatu w wymaganym terminie i zostanie zwrócona do nadawcy. |
Wskazany dla Twojej paczki punkt odbioru został zamknięty. Przekierujemy ją do najbliższego punktu i powiadomimy Cię SMS-em |
Przesyłka nie mogła zostać dostarczona do wybranego punktu i zostanie umieszczona w innym najbliższym punkcie. |
Najpopularniejsze tematy
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Skontaktuj się z nami
Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.Zaloguj się, by przyspieszyć realizację zgłoszenia.
Nie można załączyć plików:
Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Upuść pliki, aby je załączyć
Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.
Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.
Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
0 / 280