How can we help you?

Sp Express (SPX) / Uszkodzenie oraz ubytek przesyłki

Reklamacje należy składać drogą elektroniczną poprzez wybranie ikony "Złóż Reklamację" w szczegółach danej przesyłki w zakładce "Zamówione". Opcja dostępna jest dla przesyłek wysłanych lub anulowanych. 

Wymagane dokumenty:
  • protokół szkody sporządzony przy doręczeniu w obecności kuriera. W przypadku braku dokumentu należy jak najszybciej przekazać nam dyspozycję wezwania kuriera do Odbiorcy w celu spisania protokołu. Dokument może być spisany nie później niż w ciągu 7 dni od doręczenia, ale trzeba mieć na uwadze czas przepływu informacji między Furgonetką, przewoźnikiem a lokalnym oddziałem doręczającym i kierowcą. 
    Samo sporządzenie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej.
  • skan oświadczenia umożliwiającego prowadzenie reklamacji przez serwis,
  • skan formularza reklamacyjnego,
  • skan dokumentu potwierdzającego wartość wysyłanego towaru (faktura, paragon, umowa kupna/sprzedaży, itp.),
  • skan zdjęć, na których widać skalę uszkodzeń (opcjonalnie).
 
Termin składania reklamacji
Roszczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przewozowej przedawniają się z upływem roku. Jednak w przypadku przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę i stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia jej zawartości, niedającego się z zewnątrz zauważyć, reklamację można wnieść w terminie do 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę.
 
Termin udzielenia odpowiedzi
30 dni od dnia złożenia reklamacji.
 
Ważne informacje
Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów lub, jeśli takie potwierdzenie nie zostanie przesłane, od daty przekazania dokumentów do Partnera.
 
Przekazanie dokumentacji reklamacyjnej przez pracownika serwisu Furgonetka.pl nie wyklucza konieczności jej uzupełnienia przez użytkownika serwisu w późniejszym terminie. Przewoźnik ma prawo wezwać podmiot składający reklamację do uzupełnienia braków formalnych (należy je dostarczyć w terminie do 7 dni).
 
Protokół szkody powinien zostać sporządzony tego samego dnia, w którym przesyłka zostaje doręczona. Szczególnie ważne jest to w przypadku szkody jawnej, czyli w sytuacji, kiedy uszkodzenie widoczne jest z zewnątrz. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji.

Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania powinny być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń. 
Was this article helpful?
Thank you for the feedback.

0 / 280

Thank you for the feedback.
Thank you for the suggestion.

Contact us

Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.

What do you want to ask about?

You can check the shipping price yourself in the Pricelist. If you have additional questions, please provide the exact weight and dimensions (length, width, height) of the parcel and postal code of the sender and recipient.
If you plan to send more packages, ask for an offer. A message with this topic will go to the sales department.

Add next attachment (optional)
or drag here
Select files from disk. You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

If your case concerns specific shipments, please provide their numbers. You can skip the field in case of general questions.

Could not attach files:

You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Drop files to attach them

You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.

Call us if you have a company account and prefer telephone contact.

If you have a private account, use the contact form above.

Furgonetka uses cookies files. By using the website you agree to their storage. I accept