Help
Sp Express (SPX) / Uszkodzenie oraz ubytek przesyłki
Reklamacje należy składać drogą elektroniczną poprzez wybranie ikony "Złóż Reklamację" w szczegółach danej przesyłki w zakładce "Zamówione". Opcja dostępna jest dla przesyłek wysłanych lub anulowanych.Wymagane dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przy doręczeniu w obecności kuriera. W przypadku braku dokumentu należy jak najszybciej przekazać nam dyspozycję wezwania kuriera do Odbiorcy w celu spisania protokołu. Dokument może być spisany nie później niż w ciągu 7 dni od doręczenia, ale trzeba mieć na uwadze czas przepływu informacji między Furgonetką, przewoźnikiem a lokalnym oddziałem doręczającym i kierowcą.
Samo sporządzenie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej. - skan oświadczenia umożliwiającego prowadzenie reklamacji przez serwis,
- skan formularza reklamacyjnego,
- skan dokumentu potwierdzającego wartość wysyłanego towaru (faktura, paragon, umowa kupna/sprzedaży, itp.),
- skan zdjęć, na których widać skalę uszkodzeń (opcjonalnie).
Termin składania reklamacji
Roszczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przewozowej przedawniają się z upływem roku. Jednak w przypadku przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę i stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia jej zawartości, niedającego się z zewnątrz zauważyć, reklamację można wnieść w terminie do 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę.
Termin udzielenia odpowiedzi
30 dni od dnia złożenia reklamacji.
Ważne informacje
Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów lub, jeśli takie potwierdzenie nie zostanie przesłane, od daty przekazania dokumentów do Partnera.
Przekazanie dokumentacji reklamacyjnej przez pracownika serwisu Furgonetka.pl nie wyklucza konieczności jej uzupełnienia przez użytkownika serwisu w późniejszym terminie. Przewoźnik ma prawo wezwać podmiot składający reklamację do uzupełnienia braków formalnych (należy je dostarczyć w terminie do 7 dni).
Protokół szkody powinien zostać sporządzony tego samego dnia, w którym przesyłka zostaje doręczona. Szczególnie ważne jest to w przypadku szkody jawnej, czyli w sytuacji, kiedy uszkodzenie widoczne jest z zewnątrz. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji.
Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania powinny być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń.
Most popular topics
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki krajowej?
- Jaki jest czas oczekiwania na pobranie? Terminy wypłaty COD
- Towary zakazane
- Jak zamówić kuriera?
- Jak zapakować przesyłkę?
- Kurier nie odebrał przesyłki - ponowienie podjazdu
- Jaki jest czas dostarczenia przesyłki międzynarodowej?
- Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie w serwisie?
- Jak anulować przesyłkę?
- Ile kosztuje wysłanie paczki? Jaka jest jej cena?
- Przesyłka niestandardowa - definicje firm kurierskich
- Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?
- Jak mogę edytować przesyłkę po zamówieniu? Jak poprawić błąd?
- Jak opłacić usługę lub uzupełnić saldo?
- Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
- W jaki sposób mogę śledzić przesyłkę?
- Jak nadać przesyłkę Allegro w serwisie Furgonetka.pl
- DPD / Opłaty dodatkowe
Contact us
Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.Log in, to speed up the processing of your request.
Could not attach files:
You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar
Drop files to attach them
You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.
Call us if you have a company account and prefer telephone contact.
If you have a private account, use the contact form above.
0 / 280