How can we help you?

DPD / Uszkodzenie oraz ubytek przesyłki

Reklamacje należy składać drogą elektroniczną poprzez wybranie ikony "Złóż Reklamację" w szczegółach danej przesyłki w zakładce "Zamówione". Opcja dostępna jest dla przesyłek wysłanych lub anulowanych. 

Wymagane dokumenty:

  • protokół szkody sporządzony przy doręczeniu w obecności kuriera lub elektronicznie pod tym linkiem. Po wypełnieniu formularza należy pobrać protokół w formie pliku pdf i załączyć do reklamacji składanej na stronie Furgonetka.pl. Samo sporządzenie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej,
  • skan oświadczenia umożliwiającego prowadzenie reklamacji przez serwis,
  • skan listu przewozowego, 
  • skan dokumentu potwierdzającego wartość wysyłanego towaru (faktura, paragon, umowa kupna/sprzedaży, itp.),
  • skan oświadczenia nadawcy, iż nie ubiega się o odszkodowanie u innego ubezpieczyciela (tylko w przypadku reklamacji paczek międzynarodowych),
  • skan zdjęć, na których widać skalę uszkodzeń (opcjonalnie),
  • skan formularza reklamacyjnego.
Na dole wszystkich dokumentów należy dodać zapis (Zgodne z oryginałem) i własnoręcznie się podpisać. Dodatkowo w przypadku firm wymagana jest pieczęć.

Wzory wypełnionych dokumentów znajdują się tutaj.
 
Termin składania reklamacji
w odniesieniu do paczek pocztowych 12 miesięcy od dnia nadania paczki
w odniesieniu do pozostałych przesyłek 7 dni od daty doręczenia przesyłki
 
Termin udzielenia odpowiedzi
30 dni od dnia złożenia reklamacji 
 
Ważne informacje
Protokół szkody powinien zostać sporządzony tego samego dnia, w którym przesyłka zostaje doręczona. Szczególnie ważne jest to w przypadku szkody jawnej, czyli w sytuacji, kiedy uszkodzenie widoczne jest z zewnątrz. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji. W przypadku przesyłek międzynarodowych reklamacja powinna zostać zarejestrowana niezwłocznie po doręczeniu paczki (jeszcze tego samego dnia).

Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów lub jeśli takie potwierdzenie nie zostanie przesłane od daty przekazania dokumentów do Partnera.
 
Przekazanie dokumentacji reklamacyjnej przez pracownika serwisu Furgonetka.pl nie wyklucza konieczności jej uzupełnienia przez użytkownika serwisu w późniejszym terminie. Przewoźnik ma prawo wezwać podmiot składający reklamację do uzupełnienia braków formalnych.
 
Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania muszą być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń. 
 
 
 
Was this article helpful?
Thank you for the feedback.

0 / 280

Thank you for the feedback.
Thank you for the suggestion.

Contact us

Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.

What do you want to ask about?

You can check the shipping price yourself in the Pricelist. If you have additional questions, please provide the exact weight and dimensions (length, width, height) of the parcel and postal code of the sender and recipient.
If you plan to send more packages, ask for an offer. A message with this topic will go to the sales department.

Add next attachment (optional)
or drag here
Select files from disk. You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

If your case concerns specific shipments, please provide their numbers. You can skip the field in case of general questions.

Could not attach files:

You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Drop files to attach them

You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.

Call us if you have a company account and prefer telephone contact.

If you have a private account, use the contact form above.

Furgonetka uses cookies files. By using the website you agree to their storage. I accept