Jak możemy Ci pomóc?

DHL / Uszkodzenie oraz ubytek przesyłki

Reklamacje należy składać drogą elektroniczną na stronie przewoźnika DHL: https://dhl24.com.pl/pl/claim/disposition/create.html.

Wymagane dokumenty:

  • pismo reklamacyjne z numerem listu przewozowego wraz z kwotą i numerem konta bankowego,
  • list przewozowy (egzemplarz pozostawiony przez kuriera),
  • protokół szkody (egzemplarz należący do poszkodowanego),
  • dokument potwierdzający wartość szkody w zależności od jej rodzaju (umowa kupna/ sprzedaży; faktura/ paragon fiskalny/ kwit kasowy; oryginał kalkulacji kosztów wytworzenia produktu / rachunek lub faktura za naprawę / kalkulacja kosztów naprawy),
  • w przypadku przesyłek ubezpieczonych wymagany jest dokument zakupu lub wytworzenia towaru.

 

Termin składania reklamacji określony został w regulaminie przewoźnika DHL.

Termin udzielenia odpowiedzi określony został w regulaminie przewoźnika DHL.

Ważne informacje:
Zgodnie z prawem przewozowym osobą uprawnioną do złożenia reklamacji jest właściciel towaru (to on może rozporządzać przesyłką). 

  • Jeśli przesyłka została odebrana przez Odbiorcę, właścicielem towaru automatycznie staje się Odbiorca.
  • Jeśli przesyłka została zwrócona do Nadawcy i to on ją odebrał, właścicielem towaru jest Nadawca. 

Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.

Protokół szkody powinien zostać spisany w dniu doręczenia przesyłki. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji. W przypadku braku tego dokumentu można wezwać kuriera do jego spisania nie później niż w ciągu 7 dni, licząc od doręczenia przesyłki.

Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania muszą być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń. 

W przypadku odmowy uznania reklamacji, uprawniony może wnieść odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację. 

Reklamację powinna złożyć osoba, która jest rzeczywistym właścicielem przesyłki.

Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
lub przeciągnij tutaj
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli masz konto firmowe i preferujesz kontakt telefoniczny.

Jeśli posiadasz konto prywatne, skorzystaj z zamieszczonego wyżej formularza kontaktowego.

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem