How can we help you?

Sp Express (SPX) – w jaki sposób następuje zwrot do Nadawcy?

Zwrot na żądanie Użytkownika

Jeśli już po nadaniu przesyłki stwierdzisz, że jej transport powinien zostać wstrzymany, a paczka zwrócona w miejsce nadania, możesz zlecić zwrot przesyłki. 

Uwaga! Taką dyspozycję możesz wydać tylko na pierwszym (krajowym) etapie transportu, zanim paczka trafi do magazynu Sp Express (SPX). Po tym czasie nie można już przesyłki zawrócić. Paczka wróci do Nadawcy dopiero po nieskutecznym doręczeniu.

Pamiętaj też, że zwrot przesyłki do Nadawcy to usługa dodatkowo płatna. Informację o kosztach zwrotu przesyłki na etapie krajowym znajdziesz w Cenniku

Aby zlecić zwrot przesyłki:
1. Zaloguj się do swojego konta na Furgonetka.pl.
2. Przejdź do Panelu Klienta, a następnie do zakładki Zamówione.
3. Kliknij wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów.
4. Na karcie przesyłki krajowej Fedex, tuż nad danymi Nadawcy, znajdź i kliknij opcję “Zwróć przesyłkę”:

5. Po kliknięciu w ww. opcję, otrzymasz informację o koszcie zwrotu – nasz system automatycznie go dla Ciebie przeliczy. Jeśli na Twoim saldzie konta widnieją wystarczające środki, pobierzemy
je od razu, jak tylko zatwierdzisz zamówienie. Jeśli niezbędne okaże się uregulowanie należności, po zatwierdzeniu zostaniesz skierowany do dokonania płatności.


Ważne:

Pamiętaj, że mimo opłacenia zlecenia, zwrot przesyłki do Nadawcy nie jest usługą gwarantowaną przez przewoźników. Gdyby dokonanie zwrotu okazało się niemożliwe, wniesiona opłata zostanie zwrócona na Twoje saldo w serwisie.

Jeśli zwrot się powiedzie i przesyłka zostanie zawrócona jeszcze na etapie krajowym, nie dojdzie do wykonania transportu przez Sp Express (SPX). Z tego powodu opłata za etap zagraniczny, jaka została naliczona przy składaniu pierwotnego zamówienia zgodnie z cennikiem Sp Express (SPX), zostanie zwrócona na Twoje saldo. 

Zwrot przesyłki – nieskuteczny transport

Zdarza się, że zamówiona przesyłka nie zostaje skutecznie doręczona Odbiorcy. W takiej sytuacji przewoźnicy najczęściej decydują o zwróceniu jej w miejsce nadania. 

Sp Express (SPX) nie jest tutaj wyjątkiem, ale ponieważ usługa tej firmy polega na połączeniu pracy dwóch przewoźników i realizowaniu transportu w dwóch etapach (krajowym i zagranicznym), proces zwrotu paczki do Nadawcy również jest dwuetapowy. 

Jeśli transport okazuje się nieskuteczny i paczka wróci z zagranicy do magazynu Sp Express (SPX), dostarczenie jej z powrotem do Nadawcy wymaga zlecenia transportu na etapie krajowym,
czyli: z magazynu Sp Express (SPX) do miejsca nadania. Poinformujemy Cię o tym fakcie w wiadomości wysłanej na adres e-mail powiązany z Twoim kontem w serwisie. Do Ciebie należy decyzja, czy zażądasz zwrotu paczki do Nadawcy, czy zrezygnujesz z jej odzyskania.

To ważne! Na złożenie dyspozycji odbioru paczki z magazynu Sp Express (SPX) i dostarczenia jej do Nadawcy będziesz mieć 5 dni roboczych, liczonych od daty otrzymania naszej wiadomości e-mail o nieskutecznym transporcie. Jeśli nie zlecisz transportu powrotnego w tym czasie, odzyskanie paczki może stać się niemożliwe (przesyłki określane jako „niedoręczalne” mogą być po pewnym czasie utylizowane przez przewoźnika). 

Aby zlecić transport powrotny na etapie krajowym, wystarczy użyć przycisku „Przejdź do zwrotu”, który znajdziesz w otrzymanej od nas wiadomości e-mail. Możesz również skorzystać z opcji "Zwróć przesyłkę" – w ten sam sposób, jaki opisaliśmy wyżej w części “Zwrot na żądanie Użytkownika”. Tym razem jednak przycisk “Zwróć przesyłkę” znajdziesz na karcie przesyłki zagranicznej. 

Od razu po dokonaniu płatności, zobaczysz zamówienie w swoim Panelu Klienta, jako nową pozycję na liście przesyłek w zakładce Zamówione. Po kliknięciu wiersza z tą przesyłką, przejdziesz do szczegółów zamówienia i poznasz m.in. aktualny status transportu. Odbiór Twojej paczki z magazynu Sp Express (SPX) powinien nastąpić kolejnego dnia roboczego po tym, jak zlecisz transport powrotny do Nadawcy.

Ważne:
Usługa zwrotu do Nadawcy jest zawsze dodatkowo płatna, niezależnie od przyczyny zwrotu. W przypadku zamówień realizowanych przez Sp Express (SPX), na koszt transportu składa się cena zarówno etapu krajowego, jak i zagranicznego. Tak samo naliczona zostanie opłata za zwrot przesyłki:
  • za powrót paczki z zagranicy do magazynu Sp Express (SPX) poniesiesz koszt zgodnie z Cennikiem Sp Express (SPX). Ta opłata pojawi się na Twoim saldzie z pewnym opóźnieniem i może zostać naliczona nawet już po tym, jak paczka znajdzie się z powrotem u Nadawcy.
  • za transport z magazynu Sp Express (SPX) do Nadawcy zapłacisz tuż po wybraniu opcji “Zwróć przesyłkę” w szczegółach zamówienia, w momencie potwierdzenia wydania dyspozycji. Koszt tego etapu jest wyliczany zgodnie z cennikiem krajowym FedEx, na podstawie parametrów przesyłki zadeklarowanych przez Ciebie podczas zamawiania pierwotnego transportu.
Was this article helpful?
Thank you for the feedback.

0 / 280

Thank you for the feedback.
Thank you for the suggestion.

Contact us

Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.

What do you want to ask about?

You can check the shipping price yourself in the Pricelist. If you have additional questions, please provide the exact weight and dimensions (length, width, height) of the parcel and postal code of the sender and recipient.
If you plan to send more packages, ask for an offer. A message with this topic will go to the sales department.

Add next attachment (optional)
or drag here
Select files from disk. You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

If your case concerns specific shipments, please provide their numbers. You can skip the field in case of general questions.

Could not attach files:

You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Drop files to attach them

You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.

Call us if you have a company account and prefer telephone contact.

If you have a private account, use the contact form above.

Furgonetka uses cookies files. By using the website you agree to their storage. I accept