Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Po dłuższej przerwie z przyjemnością wracam do Was z naszym przeglądem prasy. I to nie byle jakim, bo jubileuszowym – czterdziestym. Tym miłym akcentem kończymy też wakacje. Mam nadzieję, że wypoczęliście podczas urlopów i jesteście gotowi zgłębiać ze mną nasz ekomersowy świat. 😉 Dziś, ze względu na to, że przez ostatnie tygodnie byłam nieobecna, podsumuje Wam najważniejsze informacje z tego okresu. Trochę tego było, dlatego zaczynajmy.
Spis treści
Amazon dostarczy przesyłki w kilka minut
Na uniwersyteckich kampusach w pięciu amerykańskich miastach rozpoczęło się testowanie usługi Instant Pickup, która polega na możliwości odbioru zamówień z amazonowych paczkomatów. Klienci będą mogli odebrać zakupy już nawet 2 minuty po złożeniu zamówienia. Usługa dotyczy, na razie, takich towarów jak przekąski, napoje czy ładowarki. Pracownicy Amazona będą mieli 2 minuty na to, by złożyć zamówienie do odpowiedniej przegródki, w czasie gdy klient będzie czekał na kod pozwalający odebrać produkty. W przyszłym roku usługa ma być dostępna w 22 miastach w USA. Trzeba przyznać, że to nada nowy standard szybkiej dostawie. Nie będzie to już same day delivery czy hour delivery, ale two minutes delivery. 😉
Czytaj: http://www.rp.pl/Handel/308169937-Dostawa-w-pare-minut-Amazon-testuje-nowy-standard.html#ap-1
Walmart i Google Express łączą siły
Walmart udostępnił swoje produkty w internetowym centrum handlowym Google. To pierwszy raz, kiedy market oferuje swoje towary poza własnymi kanałami sprzedaży. Marki umożliwią swoim klientom łączenie kont dla ułatwienia zakupów, a zakupy w Walmart będą też dostępne poprzez Google Home i Google Assistant. Dotychczas klienci Google Express mieli dostępną opcję gwarantującą darmową dostawę w dwa dni za 95 dolarów rocznie, ale Walmart zadeklarował, że dostarczy za darmo zakupy każdemu, kto wyda co najmniej 35 dolarów. Branżowe media mówią, że ten sojusz wymierzony jest w Amazona, jednak nie wydaje mi się, aby w tej chwili mógł w jakikolwiek sposób zagrozić gigantowi z Seattle. Na pewno Walmart wzmacnia swoją pozycję w e-commerce, co akurat przez klientów jest mile widziane.
Zobacz: http://mensis.pl/walmart-laczy-sily-google-ramach-uslugi-express/
Pizzę Domino’s dostarczą samokierujące się pojazdy
Sieć pizzeri Domino’s to jedna z tych marek, która podąża za trendami i eksperymentuje z nowymi formami dostawy. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o dostawach pizzy za pomocą dronów. Teraz w USA pojawiły się testy usługi, za pomocą której pizzę dostarczą nam autonomiczne auta marki Ford. Początkowo samochody będą jeszcze pilotowane przez ludzi. Klienci będą mieli możliwość śledzenia na bieżąco trasy, jaką przebywa ich „kurier”, a o dostawie zostaną poinformowani za pomocą automatycznej wiadomości. Coraz więcej marek samochodowych inwestuje w pojazdy autonomiczne, jeśli staną się one powszechne, to zapewne również takie dostawy będą standardem.
W Islandii pojawią się dostawy za pomocą dronów
Islandzki market internetowy Aha rozpoczął dostarczanie swoich produktów za pomocą dronów na terenie Reykjaviku. Maszyny, które należą do izraelskiej firmy Flytrex, mogą przelecieć 3 kilometry w 4 minuty. Co ciekawe, mogą one również realizować dostawy składające się nie tylko z jednej paczki, a z kilku pakunków. Aha podkreśla, że nie jest to program pilotażowy, ale nowa, stała forma doręczenia. Islandzkie władze lotnicze wyraziły zgodę i wydały wszelkie pozwolenia na tego typu działalność. Czyżby to był pierwszy kraj, w którym dostawy dronem staną się standardem?
Więcej: https://ecommercenews.eu/online-marketplace-aha-offers-delivery-drone/
Marketplace od Facebook dostępny w Europie
Marketplace na amerykańskim Facebooku pojawił się już kilka miesięcy temu. Teraz największa sieć społecznościowa świata wprowadza opcję e-commerce również do 17 europejskich krajów. Usługa ta pozwala użytkownikom eksplorować, kupować i sprzedawać przedmioty w ramach grup sprzedających i kupujących różne kategorie przedmiotów. Jej potencjał sprzedażowy jest ogromny – tylko w USA, w maju tego roku wystawiono na sprzedaż ponad 18 milionów przedmiotów. Niestety na chwilę obecną nie jest ona jeszcze dostępna w Polsce, a szkoda, bo myślę, że skorzystałoby z niej wielu z nas.
Czytaj: http://mensis.pl/facebook-marketplace-startuje-europie-polska-pominieta/
Poczta Szwajcarska zaoferuje dostawę w kilku okienkach czasowych
Poczta w Szwajcarii będzie oferować swoim klientom możliwość wyboru okienek czasowych, w których otrzymają oni swoje przesyłki. Każde okienko będzie miało 3-godzinny przedział. Dzięki temu szwajcarski przewoźnik chce, by e-handel był prostszy i bardziej dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta. Takie udogodnienia sprawdzą się w wielu krajach. Możliwość zawężenia terminu doręczenia przesyłki do 3 godzin mi się osobiście bardzo podoba i myślę, że wielu z Was się ze mną zgodzi. Czekamy na to w Polsce. 😉
Patrz: https://ecommercenews.eu/swiss-post-now-offers-four-different-delivery-windows/
eBay uruchamia spersonalizowaną stronę w języku polskim
eBay, jeden z największych portali aukcyjnych na świecie, rozbudowuje swoją stronę główną o dynamiczny interfejs i rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Nowa strona funkcjonuje już na innych rynkach, a od niedawna dostępna jest również w wersji polskiej. Nowością z perspektywy użytkowników jest sposób prezentacji rekomendowanych produktów, które są uporządkowane według typów i ogólnych kategorii, a nie – jak było do tej pory – według konkretnych aukcji. Nowa strona główna to także moduły prezentujące m.in. najbardziej popularne produkty, trendy w poszczególnych branżach czy najciekawsze wydarzenia i promocje. Zmian jest trochę więcej, a przeczytacie o nich w linku poniżej.
Zobacz: https://e-biznes.pl/ebay-uruchamia-spersonalizowana-strone-glowna-wersji-polskiej/
Ruszyło centrum logistyczne Zalando pod Szczecinem
W środę z centrum logistycznego Zalando w Gardnie koło Gryfina została wysłana pierwsza paczka do jednego spośród ponad 21 milionów klientów Zalando w Europie. Początkowo centrum będzie obsługiwane przez niewielki zespół pracowników, których celem będzie dostosowanie procesów sprzedażowych pod zamówienia klientów, a także zatrudnianie nowych pracowników. Regularna praca rozpocznie się jesienią 2018 roku, kiedy większa część centrum logistycznego będzie oddana do użytku, a obsługa zostanie w pełni zautomatyzowana. Latem 2019 roku planowane jest osiągniecie pełnej pojemności inwestycji.
W sieci najczęściej kupujemy ubrania
Odzież to dzisiaj najczęściej kupowana w internecie kategoria produktów. Z badania IBRiS dla „Rz” wynika, że w ostatnich 12 miesiącach 34,9% internautów miało na koncie choć jedną tego typu transakcję. W nadchodzącym roku takie plany ma 17% badanych, a kolejnych 18,2% planuje zakupy zarówno w kanale online, jak i w stacjonarnych sklepach. Na wzrost e-zakupów ma wpływ wygodna polityka zwrotów oraz obniżenie kosztów dostawy. Odzieżowy boom potwierdzają także inne badania. Jak czytamy w Barometrze E-shopper firmy DPD group, ubrania z 48%. wskazań są teraz najpopularniejszymi artykułami kupowanymi online w Europie. Więcej ciekawych danych przeczytacie w artykule poniżej.
Zobacz: http://www.rp.pl/Biznes/308319855-Polacy-ruszyli-na-e-zakupy-ubran.html#ap-1
Ocado sprzedaję za pomocą Alexy Amazona
Brytyjski sklep internetowy Ocado rozpoczął współpracę z Amazonem. Ocado umożliwił swoim klientom dodawanie produktów do koszyka zakupowego wykorzystując narzędzie rozpoznające głos Alexa. Ocado jest pierwszym brytyjskim supermarketem, który udostępnia aplikację Alexa. Osobisty asystent zakupowy Amazona potrafi m.in. dodawać produkty do koszyka, przeglądać jego zawartość i informować klienta, czy potrzebny produkt został już zamówiony. Lubicie takie rozwiązania?
Na dziś to już wszystko, co dla Was przygotowałam. Mam nadzieję, że dotarliście do końca i zajrzycie do nas także za tydzień. 😉
„Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com”