Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/02/05

Franczyza – pomysł na własny biznes w Poznaniu

Majestatyczne miasto Poznań słynie z biznesu, a jak na stolicę województwa przystało, kusi możliwościami, wśród których z pewnością warta uwagi jest franczyza. Poznań jest idealnym miastem do prowadzenia gabinetu kosmetycznego, punktu zakładów bukmacherskich czy klubu fitness, ale to tylko część z godnych uwagi pomysłów.

Franczyza zakłady bukmacherskie

Wśród najlepszych propozycji na franczyzę w Poznaniu wyróżnić można zakłady bukmacherskie, które cieszą się coraz większą popularnością. Salon zakładów bukmacherskich nie musi być dużym lokalem. W rzeczywistości może mieć on zaledwie kilkanaście metrów kwadratowych, a to już na starcie zmniejsza nakłady konieczne do otwarcia działalności. Warto jednak zdawać sobie sprawę, jak w praktyce wygląda uruchomienie takiej firmy.

W Polsce właściwie najłatwiejszym sposobem prowadzenia działalności bukmacherskiej jest franczyza. Poznań z uwagi na wyjątkowo sportowy charakter ma możliwość bardzo dobrego prosperowania w zakresie zakładów bukmacherskich, a rejestrowanie nowej firmy średnio się opłaca. Szybsza i prostsza jest franczyza. Oferty firm takich jak forBET, Superbet i STS pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Lokal bukmacherski trzeba jednak dobrze umiejscowić – najlepiej w pobliżu obiektów sportowych, na przykład stadionu lub pubu kibica. Zakłady bukmacherskie mogą być też oferowane w barze lub w kawiarni, a wtedy staną się doskonałym uzupełnieniem podstawowej działalności. 

Franczyza gabinet kosmetyczny

Gabinet kosmetyczny to następny biznes, w którym bardzo dobrze sprawdza się franczyza. Zarobki z salonu kosmetycznego sięgają miesięcznie nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Franczyzowy salon kosmetyczny kosztuje na starcie przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych, a jeśli ma to być bardziej prestiżowe miejsce z kilkoma stanowiskami, koszt ten wzrasta do kilkuset tysięcy. Obecnie najpopularniejsze franczyzy beauty na polskim rynku oferują marki Depilconcept, Studio Figura, Depilacja.pl i Instytuty Urody dr Irena Eris.

Franczyza klub fitness

Klub sportowy to kolejna polecana franczyza. Poznań to duże miasto, a więc jednocześnie odsetek osób aktywnych fizycznie jest tutaj znaczny. Z myślą o tych potencjalnych klientach warto uruchomić miejsce, w którym można ćwiczyć pod okiem trenerów, kupić profesjonalne suplementy diety i skorzystać z porad dietetyka. Klub fitness będzie wymagał przede wszystkim dość dużego lokalu. Dla kameralnego klubu takim minimum jest 100 metrów kwadratowych, ale na 200 lub 300 metrach będzie można zmieścić więcej stanowisk do ćwiczeń. Koszt uruchomienia klubu fitness to minimum kilkaset tysięcy złotych. Ostatecznie cena zależy od tego, czy maszyny treningowe będą kupowane, czy wypożyczane od franczyzodawcy. Ciekawe oferty franczyz związanych z aktywnością fizyczną oferują marki Pure Yatomi Fitness, KFD, Bodyevolution i Calypso.

baner-Furgonetka_Punkt-blog-750x220

Furgonetka Punkt – punkt nadań przesyłek w ramach franczyzy

W biurze zakładów bukmacherskich, w salonie kosmetycznym czy na siłowni może też funkcjonować punkt nadań przesyłek kurierskich Furgonetka Punkt. Taka dodatkowa franczyza przyniesie zyski pozwalające świetnie uzupełnić budżet firmy. Sama działalność punktu nadań przesyłek może przynieść miesięcznie kwotę pozwalającą na opłacenie lokalu czy mediów, a jednocześnie nakłady pracy przy prowadzeniu takiego biznesu są minimalne. Uruchomienie franczyzy Furgonetka Punkt wymaga jedynie kilku metrów miejsca na zapleczu i trochę wolnego czasu na przyjmowanie przesyłek, wprowadzanie ich do systemu, a następnie przekazywanie kurierom. Taka franczyza jest polecana dla osób, które prowadzą już firmy i chciałyby lepiej wykorzystać posiadane miejsce.

Podsumowanie

Poznań daje tak duże możliwości, że nie trudno znaleźć tam pomysł na biznes. Franczyza w zakresie zakładów bukmacherskich, gabinet kosmetyczny czy klub fitness to tylko wybrane z propozycji. W każdym przypadku kluczem do sukcesu jest dopasowanie wybranej franczyzy do lokalizacji, własnych umiejętności oraz specyfiki rynku, na którym chcemy działać.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos