Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/01/29

Poznaj 3 najlepsze franczyzy we Wrocławiu

W stolicy Dolnego Śląska tkwi ogromny potencjał rozwojowy, a szczególnie popularna staje się tam franczyza. Wrocław jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek regionalnych – w mieście powstaje wiele nowych firm, a młodzi przedsiębiorcy zastanawiają się, co jeszcze ma szansę powodzenia. Z pewnością do polecanych biznesów trzeba zaliczyć punkty gastronomiczne, apteki i sklepy spożywcze, ale na tym paleta rozwiązań się nie kończy.

1. Franczyza gastronomia

Gastronomia świetnie sprawdza się właściwie w każdym większym mieście, a w chętnie odwiedzanym przez turystów Wrocławiu ma praktycznie gwarancję powodzenia. Nowe lokale powstają tam niczym grzyby po deszczu, ale to wcale nie nasyca rynku, gdyż miejsce znajdzie się jeszcze dla wielu ciekawych restauracji, kawiarni czy lodziarni. Z pewnością największej inwestycji wymaga franczyzowa restauracja, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zdecydować się na pizzerię znanej marki czy bar szybkiej obsługi, który świetnie odnajdzie się we wrocławskich realiach. Wysokość inwestycji w lokal gastronomiczny zależy od jego charakteru i wielkości. Za budowę lub przystosowanie kilkusetmetrowej restauracji trzeba będzie zapłacić nawet kilka milionów złotych, ale franczyza polegająca na wynajmie food trucka czy dzierżawie stoiska z lodami to koszt już kilkudziesięciu tysięcy zł. Warto zwrócić uwagę szczególnie na franczyzy marek takich jak McDonald, KFC, Pizza Hut, Da Grasso, Subway i Bafra Kebab.

2. Franczyza apteka

Wśród najlepszych propozycji na franczyzę we Wrocławiu warto wyróżnić również aptekę, szczególnie jeśli zostanie zlokalizowana w popularnym punkcie lub w jednej z galerii. Koszt uruchomienia apteki wynosi od kilkuset tysięcy złotych do około miliona i wymaga spełnienia konkretnych wytycznych. Warto wiedzieć, że aptekę może prowadzić tylko farmaceuta, lekarz niewykonujący zawodu lub spółka zajmująca się wyłącznie prowadzeniem aptek. Wśród propozycji marek franczyzowych oferujących uruchomienie apteki należy wymienić DOZ Apteka, Apteka Gemini i ZIKO.

3. Franczyza sklep spożywczy

Sklep spożywczy modelu franczyzowym to kolejny dobry pomysł na biznes. Franczyza w tym przypadku może dotyczyć małego osiedlowego sklepiku, supermarketu lub hipermarketu znanej sieci. Minimalne nakłady na uruchomienie franczyzy sklepu spożywczego nie są konkretnie określone, gdyż wszystko zależy od wielkości i charakteru działalności, ale pewne jest, że największą rozpoznawalność nowego punktu handlowego zapewni właśnie franczyza. Zarobki z małego sklepu spożywczego to zwykle kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie, ale kiedy placówka przyjmie postać supermarketu, będą dużo wyższe. Na pewno warto się zainteresować franczyzami osiedlowych sklepów Żabka, Stokrotka, Groszek i ABC oraz supermarketów i hipermarketów Biedronka, Carrefour, Auchan oraz Kaufland.

baner-Furgonetka_Punkt-blog-750x220

Furgonetka Punkt – franczyzowy punkt nadań przesyłek

Podstawowy biznes franczyzowy może być też uzupełniony o dodatkową franczyzę, jeśli pierwszy franczyzodawca nie wprowadza zakazu konkurencji w tym zakresie. Bardzo dobrym pomysłem na uzupełnienie działalności jest otwarcie punktu nadań przesyłek kurierskich Furgonetka Punkt. Tę franczyzę można uruchomić niskim kosztem, a dodatkowo nie wymaga ona konkretnego dostosowywania lokalu – wystarczy tylko posiadać trochę wolnego miejsca na zapleczu, gdzie będzie można przechowywać przesyłki kurierskie dostarczone przez klientów. Nakłady pracy na prowadzenie punktu odbioru przesyłek również nie są duże. W rzeczywistości cała praca ogranicza się do odbierania paczek od klientów, wprowadzenia ich danych do specjalnego systemu, a następnie przekazywania przesyłek kurierom.

Podsumowanie

Wrocław daje przedsiębiorcom możliwość rozwoju w dowolnym kierunku, ale szczególnie polecana jest franczyza. Przykłady wymienione wyżej, tj. gastronomia, apteka czy sklep spożywczy to tylko propozycje. Warto rozważyć też prowadzenie franczyzy Furgonetka Punkt, lodziarni czy sklepu odzieżowego. Większość franczyzowych biznesów ma od początku znaczną przewagę nad firmami tworzonymi od podstaw i to stanowi o ich sile przebicia.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos