Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/07/07

Co możesz zrobić, gdy nie pasuje Ci data dostawy?

Przywykliśmy do wygody, jaką oferują nam zakupy przez Internet. Wystarczy rozsiąść się wygodnie, złożyć zamówienie, dokonać wpłaty i czekać na kuriera. Jednak zanim nastąpi upragnione rozpakowywanie zakupów, musimy konkretnego dnia być pod wskazanym przez nas adresem. Szczegółów dowiemy się w momencie, gdy nasza przesyłka trafi do kuriera, a paczka zmieni status na „w doręczeniu”. Dostaniemy wiadomość na pocztę elektroniczną lub SMS-a. Z całej treści najbardziej interesuje nas data dostawy, bo wtedy musimy być w podanym przez siebie miejscu, gdzie odbierzemy przesyłkę. Dowiedz się, co zrobić kiedy nie pasuje Ci termin dostawy.

Co jednak zrobić, gdy okazuje się, że data podana przez przewoźnika pokrywa się z innymi naszymi sprawami, których nie można przesunąć? Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana dnia dostawy. Należy to zrobić jak najszybciej, by uniknąć utraty naszego zamówienia, które zwykle po jednej, nieudanej próbie doręczenia wróci do nadawcy. Jak szybko przejść przez formularze i zmienić termin dostawy u najważniejszych firm kurierskich?

Termin dostawy – jak go zmienić?

Przesyłki DHL

Gdy otrzymamy powiadomienie, że przesyłka jest w drodze do nas i nie ma nas w domu, to nie panikujmy. Wszystko możemy spokojnie rozwiązać online. Jeśli realizując zamówienie w sklepie internetowym przy wyborze dostawcy zaznaczyliśmy kuriera z DHL, logujemy się na stronie www.przekieruj.dhlparcel.pl, podając numer przesyłki oraz kod PIN, który dostaliśmy we wcześniejszej wiadomości, albo za pomocą SMS-a, albo poczty elektronicznej. Po zalogowaniu się, możemy ustalić dogodny nam termin oraz miejsce odbioru paczki. Do wyboru mamy inny dowolny adres, który znajduje się w obrębie jednego rejonu DHL Parcel. Dostępnych jest ponad 1500 punktów DHL ParcelShop, gdzie możemy innego dnia odebrać naszą paczkę. Jeśli mamy zaufanie do sąsiadów i nie stanowi to dla nich problemu, to możemy podać ich adres. Odbiorą oni za nas przesyłkę, gdy kurier nie zastanie nikogo w domu.

Przesyłki DPD

Gdy korzystamy z usług DPD i chcemy zmienić datę lub godzinę dostarczenia paczki, to też możemy to zrobić samodzielnie. Przekierowanie przesyłki DPD można zrobić pod tym linkiem: https://mojapaczka.dpd.com.pl/login. Wcześniej, po wysłaniu naszego zamówienia przez nadawcę, została wygenerowana wiadomość z numerem przesyłki i informacją, od której godziny możemy śledzić paczkę, korzystając z podanego linku. W dniu dostawy również dostaniemy maila, który orientacyjnie przybliży nam godzinę przyjazdu kuriera. Ta sama wiadomość zawiera opcję zmiany daty dostawy za pomocą kilku kliknięć.

Przesyłki UPS

W przypadku paczki dostarczanej przez UPS, i tutaj jest potrzebny numer zamówienia lub numer z awizo, jeśli była już jedna próba doręczenia przesyłki. Najpierw sprawdzamy, kiedy możemy spodziewać się paczki. Zrobimy to za pomocą linku https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=pl_PL. Użytkownicy usługi UPS My Choice mają do swojej dyspozycji opcję zmiany doręczenia w przypadku przesyłek, dla których jest to dostępne. Możemy zmienić adres doręczenia, termin dostawy lub zdecydować się na odbiór paczki w centrum obsługi klienta UPS. W przypadku, gdy wiemy, że podana data nam nie odpowiada, możemy skorzystać z usługi UPS My Choice. Pozwala ona wstrzymać wszystkie dostawy na czas naszej nieobecności. Jeśli nie jesteśmy użytkownikami UPS My Choice, wszelkie zmiany musimy konsultować z nadawcą paczki.

Przesyłki FedEx

Kiedy zdecydujemy się na FedEx i nie pasuje nam termin dostawy, możemy go zmienić wyłącznie poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Do wyboru mamy formularz zgłoszeniowy www.fedex.com/pl/contact/writefedex.html, infolinię czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00, dla telefonów stacjonarnych: 801 002 800, dla telefonów komórkowych: 22 211 80 00 oraz FedEx Chat Live dostępny w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 18:00. Pamiętajmy, że musimy mieć przygotowany numer naszej przesyłki. W innym przypadku nie uzyskamy żadnych informacji i nie dokonamy zmiany daty dostawy.

Przesyłki Poczta Polska

Niestety przekierowanie przesyłki w Poczta Polska jest niemożliwe. Możemy skorzystać z opcji przechowania paczki do 4 tygodni od pierwszej próby doręczenia. Zrobimy to korzystając z darmowego formularza na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/zlecenie-przechowywania/. W przypadku złożenia wniosku w placówce pocztowej pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 6,00 zł. Cena za przechowywanie paczek zależna jest od okresu jej przechowywania i naliczana za każdym razem przy jej odbiorze według obowiązującego cennika. Przykładowo, za listy krajowe musimy uiścić opłatę 0,50 zł za każdy dzień, a 2,00 zł w przypadku paczek.

Przesyłki InPost

Doręczycielem naszej paczki może też zostać InPost, gdzie mamy do wyboru usługi kurierskie i Paczkomaty. Na stronie https://twoj.inpost.pl możemy śledzić naszą paczkę i określić, czy termin dostawy nam odpowiada. Jeśli nie, dobrze jest poprosić kogoś zaufanego, by odebrał za nas nasze zamówienie. W przeciwnym wypadku po upływie dwóch dni przesyłka zostanie przekierowana do oddziału InPost. Będzie tam czekać na odbiór przez kolejne 3 dni robocze. Później następuje zwrócenie do nadawcy.

InPost daje też możliwość skorzystania z usługi mobilnego Paczkomatu. Co to znaczy? Jeśli wybierzemy konkretny punkt, a jest on popularny, a co za tym idzie, przepełniony, za pomocą swojego numeru telefonu odbierzemy paczkę u kuriera, który będzie czekał w specjalnie oznakowanym samochodzie. Wcześniej zostaniemy o takiej opcji poinformowani za pomocą SMS-a lub maila. Dowiemy się z niego też, w jakich godzinach musimy się zjawić się po odbiór.

Przekierowanie może się też odbyć poprzez kontakt z infolinią lub wybranie opcji “Przekieruj paczkę”. Znajduje się ona w wiadomości e-mail wysłanej przez InPost. Paczka może zostać dostarczona do pobliskiego punktu Punktu Obsługi Paczek InPost albo do punktu partnerskiego np. sklepu sieci Małpka Express. 

Zmiana daty dostawy to nie zmiana planów

Gdy obawiamy się, że nasze plany muszą ulec zmianie, bo nie pasuje nam termin dostawy określony przez firmę kurierską, możemy odetchnąć z ulgą. Wystarczy kilka prostych kroków, a paczka dotrze do naszych rąk w innym dniu. Nie musimy być zależni od naszych zamówień – ich doręczenie ma sprawić radość, a nie przysporzyć stresu. Jeśli problem z odbiorem paczki dotyczy również adresu dostawy, łatwo możemy go zmienić za pomocą prostych wskazówek, które znajdują się tutaj. Odrobina cierpliwości i wszystko stanie się łatwe.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos