Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/11/25

Koronawirus - aktualności z firm kurierskich

W związku ze zwiększoną liczbą zakażeń koronawirusem i wprowadzaniem kolejnych obostrzeń z tym związanych, wracamy do Was z aktualnymi informacjami z branży kurierskiej. Nie bójcie się, firmy kurierskie działają standardowo, a o ewentualnych wszelkich zmianach czy ograniczeniach w realizacji usług kurierskich, będziemy Was na bieżąco informować w tekście poniżej. Tak, jak robiliśmy to we wcześniejszej fazie pandemii.

Poniższy tekst jest na bieżąco aktualizowany. Pamiętajmy jednak, że sytuacja jest dość dynamiczna i może się zmienić. Stąd nauczeni doświadczeniem sprzed kilku miesięcy, chcemy Was o wszystkim sprawnie informować. Firmy kurierskie na bieżąco powiadamiają nas o wszystkich zmianach w realizacji usług, dlatego szukając informacji o danym przewoźniku, prosimy kierować się tylko najświeższymi komunikatami.  Pomoże w tym  poniższy spis treści, który przekierowuje pod szczegółowy wpis z danego dnia o  konkretnej firmie oraz jej usługach. 

Druga fala koronawirusa – informacje z firm kurierskich (od października)

25.11. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Firma kurierska DPD informuje o ograniczeniach w następujących państwach:

  • Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Portugalia, Słowenia, Szwajcaria, Wielka Brytania, Włochy: W tych europejskich krajach lub ich regionach wprowadzono restrykcje, które spowodowały zamknięcie niektórych miejsc publicznych czy firm. W związku z tym zaleca się weryfikację czy miejsce, do którego nadawana jest paczka jest czynne. Paczki nadane do miejsc zamkniętych mogą być automatycznie zwrócone.
  • Francja, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, Litwa, Łotwa, Estonia: Wszystkie paczki adresowane do osób prywatnych muszą zawierać lokalny numer telefonu odbiorcy. Rekomendujemy, aby był to numer komórkowy.
  • Doręczenie odbywa się z zachowaniem bezpiecznej odległości, dlatego możliwe są doręczenia paczek bez podpisów odbiorców.
  • Niektóre kraje mają możliwość potwierdzenia doręczenia poprzez podanie kodu PIN, który jest przesyłany w formie SMS na nr telefonu odbiorcy.
  • Spodziewane jest wydłużenie czasu transportu części paczek do Niemiec.
  • Spodziewane jest wydłużenie czasu transportu na poniższych obszarach Włoch: 87030, 87031, 87032, 87035, 87050, 88020, 88021, 88022, 88024, 88025, 88040, 88041, 88042, 88044, 88045, 88046, 88047, 88049, 88050, 88051, 88054, 88055, 88056, 88060, 88062, 88064, 88065, 88067, 88068, 88069, 88070, 88100, 88835, 88837, 88838, 88841, 88842, 88900.

Zmianom może również ulegać dostępność punktów Pickup. Informacje na temat Pickup w całej Europie można sprowadzić pod tym linkiem: https://www.pickup.fr/en/.

03.11. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Firma DPD informuje o ograniczeniach w następujących państwach:

  • Czechy, Irlandia, Słowacja: Wszystkie sklepy oraz punkty usługowe, które nie dostarczają usług/towarów pierwszej potrzeby zostały zamknięte. Wprowadzono ograniczenia w poruszaniu się osób w przestrzeni publicznej. Zaleca się, aby zweryfikować czy miejsce, do którego nadawana jest paczka jest czynne.
  • Francja: Wszystkie sklepy oraz punkty usługowe, które nie dostarczają usług/towarów pierwszej potrzeby zostały zamknięte. Wprowadzono ograniczenia w poruszaniu się osób w przestrzeni publicznej. Zaleca się, aby weryfikować czy miejsce, do którego nadawana jest paczka jest czynne. Część punktów Pickup jest nieczynna.
  • Belgia: W wyniku wprowadzonych restrykcji zostały zamknięte siłownie, SPA, pływalnie itp. Zalecana jest weryfikacja czy miejsce, do którego nadawana jest paczka jest czynne.
  • Chorwacja: Uruchomiono dostawę paczek z podaniem kodu PIN. Jeśli odbiorca nie będzie posiadał numeru, będzie proszony o podanie nazwiska, które kurier wpisze na urządzeniu, aby potwierdzić dostawę.

Dodatkowo dostępność punktów Pickup w całej Europie można sprowadzić klikając w link: https://www.pickup.fr/en/.

26.10 UPS przesyłki międzynarodowe – możliwe opóźnienia w dostawach

Firma UPS informuje, że pomimo tego, że rządy wielu krajów wdrażają różne środki ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa, to nie dotyczą one przepływu towarów i usługi UPS realizowane są regularnie w standardowym trybie. 

Ze względu jednak na wznowione kontrole graniczne, odwołanie lotów i lokalne przepisy ochronne mogą pojawić się opóźnienia w transporcie towarów. W niektórych krajach dostawy pewnych partii paczek mogą być niemożliwe ze względu na zamknięcia sklepów oraz firm lub ograniczeń na różnych kodach pocztowych – w takich przypadkach przesyłki zostaną zwrócone do nadawcy. Paczki, które nie będą mogły być dostarczone z powodu takich sytuacji zostaną oznaczone jednym z następujących kodów: Sytuacja wyjątkowa lub trudne warunki pogodowe opóźniły dostawę. 

Większość punktów sieci UPS Access Point na terenie Europy pozostaje czynna.

UPS przypomina, że klienci nie są już zobowiązani do składania podpisu przy odbiorze. Wyjątkiem są niektóre dostawy specjalistyczne, gdzie obowiązek ten wynika z tak podpisanej umowy. Paczki, które nie uzyskają podpisu, zostaną oznaczone kodem UPSID oraz 11 cyframi nazwiska odbiorcy, co będzie stanowiło dowód podpisu. 

Więcej informacji można śledzić pod tym linkiem

16.10. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach 

DPD informuje, że spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych do Francji i Niemiec.

Dodatkowo we Włoszech spodziewany jest dłuższy czas doręczenia paczek na obszarach, których dotyczą następujące kody pocztowe: 00010, 00011, 00012, 00013, 00017, 00018, 00019, 00020, 00021, 00022, 00023, 00024, 00025, 00026, 00027, 00028, 00029, 00131, 00132, 00137, 00141, 00155, 00156, 00157, 00158, 00159, 00162, 00171, 00172, 00176, 00177, 00191, 02036.

Firma DPD dodaje, że powyższe informacje obowiązują do momentu publikacji przez nią kolejnego komunikatu w tej sprawie.

Pierwsza fala koronawirusa – informacje z firm kurierskich (marzec – czerwiec)

15.06. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD informuje, że spodziewany jest wydłużony czas transportu przesyłek do następujących państw: Niemcy, Francja, Niderlandy, Belgia, Wielka Brytania i Irlandia, Szwecji i Danii.

Dodatkowo w związku z  sytuacją sanitarną na świecie i restrykcjami wprowadzanymi przez poszczególne państwa, nadawca przed wysłaniem paczki zobligowany jest do zweryfikowania czy miejsce, do którego przesyłka jest wysyłana, jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane. Paczki nadane do miejsc zamkniętych mogą być automatycznie zwrócone.

Wprowadzono rozwiązania mające na celu zminimalizowanie kontaktu kurierów z odbiorcami paczek. Dlatego możliwe są doręczenia paczek bez podpisów odbiorców. Niektóre kraje wprowadziły możliwość potwierdzenia doręczenia poprzez podanie kodu PIN, który jest przesyłany w formie SMS na nr telefonu odbiorcy.

Wszystkie paczki adresowane do osób prywatnych muszą zawierać lokalny numer telefonu odbiorcy. Powinien to być numer komórkowy.

Część punktów Pickup działa w skróconych godzinach. Ich dostępność można sprawdzić na tej stronie

Ograniczenia w poszczególnych krajach:

  • Francja, Węgry: Klienci, którzy nadają paczki do firm, które w związku z obecną sytuacją wprowadziły dyżury pracy lub inne rozwiązania utrudniające dostawę, mogą generując etykietę skorzystać z pól numer referencyjny, o ile nie są one wykorzystywane w innych sposób, aby wpisać krótką informację pomagającą w doręczeniu paczki. Trzeba mieć na uwadze, że takie wskazówki powinny być wpisane w języku angielskim. Działanie może pomóc w doręczeniu paczki. Dodatkowo odbiorcy paczek mogą wywieszać informację na drzwiach frontowych budynku, w którym stacjonują.

25.05. GLS przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

GLS informuje, że wszystkie zablokowane w związku z pandemią koronawirusa kody pocztowe zostały już odblokowane i wysyłka do tych lokalizacji jest możliwa. Mogą pojawić się jedynie niewielkie opóźnienia w dostawach ze względu na nadwyżki w wysyłkach.

20.05. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD informuje, że spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych do Francji ze względu na ponadnormatywną liczbę nadawanych tam przesyłek sezonowych.

Lista zablokowanych kodów pocztowych, do których wysyłka jest niemożliwa dostępna jest pod tym linkiem.

07.05. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że w związku z sytuacją sanitarną na świecie i restrykcjami wprowadzanymi przez poszczególne państwa, nadawca przed wysłaniem paczki zobligowany jest do zweryfikowania czy miejsce, do którego przesyłka jest wysyłana, jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane. Paczki nadane do miejsc zamkniętych mogą być automatycznie zwrócone.

Należy również mieć na uwadze, że ze względu na wzmożone kontrole na granicach państw i tworzące się w ich wyniku kolejki, czas dostawy paczek może być dłuższy niż standardowy.

Dostępność punktów Pickup można śledzić na tej stronie.

Część krajów wprowadza rozwiązania mające na celu zminimalizowanie kontaktu kurierów z odbiorcami paczek. Dlatego możliwe są doręczenia paczek bez podpisów odbiorców.

Klienci, którzy nadają paczki do firm, które w związku z obecną sytuacją wprowadziły dyżury pracy lub inne rozwiązania utrudniające dostawę, mogą generując etykietę skorzystać z pól numer referencyjny, o ile nie są one wykorzystywane w innych sposób, aby wpisać krótką informację pomagającą w doręczeniu paczki. Należy mieć na uwadze, że takie wskazówki powinny być wpisane w języku angielskim. Dodatkowo odbiorcy paczek mogą wywieszać informację na drzwiach frontowych budynku, w którym stacjonują.

Wszystkie paczki adresowane do osób prywatnych muszą zawierać lokalny numer telefonu odbiorcy. Rekomendujemy, aby był to numer komórkowy.

Lista zablokowanych kodów pocztowych dostępna jest tutaj. Ograniczenia w poszczególnych krajach:

  • Włochy: Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Zwroty paczek, które już dotarły do Włoch realizowane są na prośbę Klienta.
  • Bułgaria: W całej Bułgarii zawieszono serwis Collection Request (DPD CLASSIC IMPORT). Potwierdzenia doręczeń paczek nie są pobierane.
  • Hiszpania: Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Odbiory własne paczek nie są możliwe. Rekomendowane są dostawy na adresy odbiorców.
  • Francja: Należy pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup są zamknięte. Rekomendowane są dostawy bezpośrednio pod adresy odbiorców. Kurierzy mogą pozostawić paczkę w miejscu wskazanym przez odbiorcę. Wszystkie paczki, których nie da się doręczyć są zwracane do nadawców. Zaleca się podawanie lokalnych numerów telefonów komórkowych do odbiorców. DPD Francja stosuje również dostawę z potwierdzeniem doręczenia przez kod PIN. Usługa ta polega na dostarczeniu przesyłki bez konieczności składania podpisu przez odbiorcę i aby mogła być stosowana konieczne jest podanie poprawnego emaila i/lub lokalnego numeru komórkowego adresata.
  • Niemcy: Należy pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Paczki zaadresowane na punkt Pickup są automatycznie zwracane. Nie ma możliwości odbioru i nadania paczki w punkcie Pickup.  Spodziewać się należy wydłużonego czasu transportu paczek.
  • Niderlandy: Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że niektóre firmy i instytucje mogą być zamknięte. 
  • Austria: Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Centra handlowe, restauracje, fryzjerzy, bary pozostają zamknięte. Rząd zezwolił na otwarcie sklepów o metrażu poniżej 400 m2.
  • Norwegia, Estonia: Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostawy paczki. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera lub informację że paczkę dostarczono.
  • Litwa: Zniesiono część obostrzeń. Punkty gastronomiczne pozostają nadal zamknięte.
  • Łotwa: Obostrzenia obowiązują do 12 maja. Wprowadzono rozwiązanie umożliwiające wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności składania podpisu. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.
  • Szwajcaria: Część firm nadal jest zamknięta i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Otwarto salony piękności, fryzjerów, salony tatuażu, gabinety fizjoterapeutyczne, centra ogrodnicze itp. Część punktów Pickup została otwarta. 
  • Portugalia: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Część punktów Pickup może być zamknięta.
  • Belgia: Część punktów Pickup jest zamknięta. Po pierwszej nieudanej próbie dostawy paczki nie zostaną skierowane do punktów Pickup, ale DPD Belgia będzie podejmować kolejną próbę dostawy, jednak zalecany jest kontakt odbiorcy z DPD Belgia np. poprzez portal dla odbiorcy w celu umówienia dostawy. Link do portalu dostępny jest tutaj. Paczki, których dostawa nie będzie możliwa, zostaną zwrócone do nadawców. Spodziewać się należy wydłużonego czasu transportu paczek.
  • Wielka Brytania: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup zostały zamknięte.
  • Irlandia: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte
  • Węgry: Większość punktów Pickup jest zamknięta. Uruchomiono możliwość potwierdzenia doręczenia paczki poprzez podanie kodu PIN. Usługa ta polega na dostarczeniu przesyłki bez konieczności składania podpisu przez odbiorcę i aby mogła być stosowana konieczne jest podanie poprawnego emaila i/lub lokalnego numeru komórkowego adresata.
  • Chorwacja: Dodatkowe trudności poza sytuacją sanitarną mogą występować ze względu na trzęsienie ziemi, które miało tam miejsce.
  • Słowacja: Brak możliwości przekierowania paczek.
  • Finlandia, Dania, Norwegia: Część punktów Pickup działa w skróconych godzinach.   

W przypadku krajów, które nie zostały wymienione należy kierować się informacjami standardowymi.

28.04. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Lista zablokowanych kodów pocztowych, do których wysyłka paczek jest niemożliwa dostępna jest pod tym linkiem

Przypominamy, że spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych do Niemiec ze względu na ponadnormatywne ilości przesyłek sezonowych.

24.04. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Lista zablokowanych kodów pocztowych dostępna jest pod tym linkiem. Przypominamy, że w naszym serwisie blokujemy takie kody i wysyłka do tych lokalizacji jest niemożliwa. 

  • Niemcyspodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych do Niemiec ze względu na ponadnormatywne ilości przesyłek sezonowych.

21.04. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie.

Lista kodów pocztowych wyłączonych z dostawy lokalizacji dostępna jest pod tym linkiem. Przypominamy, że w naszym serwisie automatycznie blokujemy takie kody pocztowe i wysyłka w te lokalizacje jest niemożliwa.

16.04. DPD przesyłki krajowe – obowiązek zakrywania nosa i ust

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2020 r. (zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii) DPD informuje, że wszyscy klienci odwiedzający punkty DPD Pickup, recepcje w oddziałach DPD oraz oddziały miejskie objęci są obowiązkiem zakrywania ust i nosa.

16.04. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie oraz ponadnormatywne ilości przesyłek sezonowych.

Lista zablokowanych kodów, do których wysyłka jest aktualnie niemożliwa, dostępna jest pod tym linkiem

09.04. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie oraz w związku ze szczytem przedświątecznym.

Listę zablokowanych kodów pocztowych można znaleźć pod tym linkiem. Przypominamy, że w naszym serwisie automatycznie blokujemy takie kody pocztowe i wysyłka do tych lokalizacji jest niemożliwa.

03.04. GLS przesyłki międzynarodowe – ograniczenie wagi paczek

GLS informuje, że od 06.04.2020 r. wprowadza ograniczenie wagi dla przesyłek międzynarodowych do 31,5 kg/paczka. Zmiany nie dotyczą paczek wysyłanych do Czech, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgry. Paczki przeważone (przekraczające maksymalną wartość) zostaną zwrócone do nadawcy. Związane jest to z pandemią koronawirusa i ograniczaniem kontaktu bezpośredniego odbiorcy z kurierem, gdyż w przypadku cięższych przesyłek często był wymóg asysty odbiorcy podczas wnoszenia paczki. W aktualnej sytuacji, aby zminimalizować kontakt kuriera z odbiorcą wprowadzono ograniczenie wagi.

31.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że mogą pojawić się opóźnienia w dostawach przesyłek międzynarodowych ze względu na kontrole na granicach i związane z tym kolejki. Dodatkowo w wielu krajach duża część instytucji i firm jest zamknięta, dlatego nadawcy są zobowiązani do sprawdzenia czy lokalizacja, do której wysyłają przesyłkę działa. 

Ograniczenia w poszczególnych krajach:

  • Bułgaria: W całej Bułgarii zawieszono serwis Collection Request (DPD CLASSIC IMPORT). Oznacza to, że przesyłki importowe z Bułgarii są niemożliwe. Potwierdzenia doręczeń paczek nie są pobierane.
  • Czechy: Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Działanie Punktów Pickup jest ograniczone lub w niektórych przypadkach całkowicie zamknięte.
  • Portugalia: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Część punktów Pickup może być zamknięta. Zablokowane kody pocztowe: oo 9650-001 do 9651-909 oraz od 9675-001 do 9696-909.

W przypadku ograniczeń dotyczących innych krajów należy kierować się informacjami ze wpisów z dnia 27.03. DPD przesyłki międzynarodowe i z wpisu z dnia 25.03. DPD przesyłki międzynarodowe.

30.03. DHL przesyłki krajowe – informacje o realizacji usług

DHL informuje, że na terenie Polski sieć operacyjna działa bez zmian, co oznacza, że wszystkie jednostki krajowe funkcjonują tak, jak dotychczas. Czasowo wyłączone zostały jedynie nadania i doręczenia w soboty. Wszystkie pozostałe usługi działają bez zmian.

Dodatkowo wprowadzona została alternatywna forma potwierdzenia doręczenia. Obecnie, odbiorcy paczek nie są już zobowiązani do składania podpisu na skanerze kurierskim, aby potwierdzić odbiór przesyłki. Konieczne jest jedynie podanie kurierowi nazwiska osoby odbierającej paczkę, które kurier sam wpisuje do systemu.

Dodatkowo DHL informuje, że wyposażył wszystkie jednostki operacyjne oraz kurierów w rękawiczki, maseczki i płyny dezynfekujące. Testowane są także nowe rozwiązania prewencyjne – mobilne dystrybutory wody do samochodów kurierskich służące do częstego mycia rąk. Natomiast cały zespół kurierski  otrzymał szczegółowe zalecenia dotyczące wprowadzenia wzmożonych środków ostrożności.

Dodatkowo w punktach obsługi klienta znalazły się szyby pleksi, które stanowią zabezpieczenie  zarówno dla pracowników  jak i klientów, a we wszystkich lokalizacjach .  Wdrożono również obowiązek regularnego dezynfekowania terminali płatniczych oraz długopisów przeznaczonych do użytku klientów. Godziny otwarcia punktów można sprawdzić pod tym linkiem. Natomiast lista aktualnie dostępnych punktów partnerskich DHL ServicePoint znajduje się tutaj.

30.03. UPS przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

UPS informuje, że różne okoliczności, takie jak wznowione kontrole na granicach, odwołanie lotów, lokalne przepisy ochronne i środki kwarantanny mogą mieć wpływ na realizację usług i opóźnienia. 

W niektórych krajach dostawy pewnych paczek mogą być niemożliwe z powodu zamknięcia sklepów lub firm oraz ograniczeń na różnych kodach pocztowych. W takim przypadku przesyłki zostaną zwrócone do nadawcy i zostaną opisane jednym z następujących kodów: C5 – Emergency; DH – NO UPS CNTRL.

Klienci nie są zobowiązani do składania podpisu przy doręczeniu. Paczki, które nie uzyskają podpisu zostaną oznaczone kodem CV19 i 11 cyframi nazwiska odbiorcy, co będzie stanowiło dowód odbioru. 

Wykaz krajów, w których pojawiają się ograniczenia w dostawach, wraz z listą zablokowanych kodów znajduje się pod tym linkiem

30.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że ze względu na kontrole na granicach i związane z tym kolejki, czas dostawy przesyłek międzynarodowych może się opóźnić. Dodatkowo w wielu krajach duża część instytucji i firm jest zamknięta, dlatego nadawcy są zobowiązani do sprawdzenia czy lokalizacja, do której wysyłają przesyłkę działa. 

Lista zablokowanych kodów pocztowych znajduje się tutaj. Przypominamy, że w naszym serwisie automatycznie blokujemy takie kody i nadanie przesyłek do tych lokalizacji jest niemożliwe. 

W przypadku ograniczeń dotyczących innych krajów należy kierować się informacjami ze wpisów z dnia 27.03. DPD przesyłki międzynarodowe i z wpisu z dnia 25.03. DPD przesyłki międzynarodowe.

27.03. Paczka w RUCHu – odkażanie przesyłek ozonem

RUCH S.A. informuje, że od dziś wprowadził obowiązkowy proces odkażania ozonem przesyłek obsługiwanych w ramach usługi Paczka w RUCH-u.

Na terenie Centrum Logistycznego RUCH S.A. w Warszawie wydzielona została specjalnie stworzona oraz zabezpieczona strefa odkażania, do której trafiają obsługiwane paczki. W ramach procesu dezynfekcji, paczki poddawane są działaniu ozonu, który jest gazem silnie utleniającym, jednak nie ingerującym w zawartość przesyłek. Proces dezynfekcji pozwala, więc usunąć wszelkie bakterie, które potencjalnie mogłyby znaleźć się na przesyłanych paczkach. Każda partia przesyłek poddawana jest dezynfekcji przez około 4 godziny.

Dodatkowo RUCH S.A. informuje, że ograniczył dostęp do wszystkich centrów logistycznych dla osób spoza firmy. Pracownicy magazynowi oraz kierowcy wyposażyliśmy zostali w rękawiczki ochronne oraz zapewniono im dostęp do niezbędnego zaplecza sanitarnego. Do punktów odbioru paczek, czyli kiosków i saloników prasowych RUCH-u na terenie całego kraju dostarczane są płyny dezynfekcyjne, a punktom partnerskim przekazano zalecenia dot. rekomendowanego postępowania w celu unikania zakażenia wirusem.

27.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że względu na kontrole graniczne i kolejki z tym związane, czas dostawy przesyłek międzynarodowych może się wydłużyć. Należy też pamiętać, że duża część firm, restauracji i instytucji publicznych jest zamknięta, więc nadawca musi zweryfikować czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Lista kodów, do których dostawa jest niemożliwa dostępna jest tutaj. Ograniczenia w poszczególnych krajach:

  • Niemcy: Duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi zweryfikować czy lokalizacja, do której wysyłana jest paczka działa. Paczki zaadresowane na punkt Pickup są automatycznie zwracane. Nie ma możliwości odbioru i nadania paczki w punkcie Pickup. 

W przypadku pozostałych krajów należy kierować się informacjami z poniższego wpisu z dnia 25.03., który jest dostępny tutaj.

27.03 GLS przesyłki międzynarodowe – paczki do firm w Wielkiej Brytanii 

GLS informuje o zmianach w przesyłkach międzynarodowych kierowanych do odbiorców firmowych, realizowanych przez lokalnego dostawcę Parcel Force w Wielkiej Brytanii. 

Zmiany dotyczą procedury przechowywania paczek, po podjęciu pierwszej próby doręczenia przesyłki odbiorcom biznesowym. W przypadku, gdy kurier próbuje doręczyć paczkę do odbiorcy biznesowego, który ze względu na obecną sytuację jest zamknięty, to przesyłka zostaje niezwłocznie zwrócona do nadawcy. Zastępuje to normalny proces drugiej próby doręczenia, a następnie przetrzymywania przedmiotów przez 16 dni, który aktualnie jest niedostępny.

26.03. DPD – zasady bezpieczeństwa nadań i odbiorów przesyłek

DPD przygotowało szczegółowy poradnik pokazujący, jak w obecnej sytuacji związanej z koronawirusem, w sposób bezpieczny nadawać i odbierać przesyłki. Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, że możecie umówić się z kurierem na doręczenie we wskazanym miejscu i zostawi on tam przesyłkę, bez konieczności pokwitowania odbioru. Cały poradnik dostępny jest pod tym linkiem.

25.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Ze względu na wzmożone kontrole na granicach wciąż przewidywane są opóźnienia w dostawach międzynarodowych. Z powodu zamknięcia wielu instytucji i firm, nadawca zobowiązany jest zweryfikować czy lokalizacja, do której nadaje przesyłkę działa. Dostępność punktów Pickup w Europie można śledzić pod tym linkiem.

Lista kodów, do których dostawa jest niemożliwa dostępna jest tutaj. Ograniczenia w poszczególnych krajach:

  • Włochy: Część terytorium nie jest obsługiwana. Szczegółowe kody zawarte są w powyższej liście. Zwroty paczek, które już dotarły do Włoch realizowane są na prośbę Klienta.
  • Bułgaria: Do 1.04. miasto Bansko (kod pocztowy 2770) jest poddane kwarantannie i wstrzymane są dostawy. W całej Bułgarii zawieszono serwis Collection Request (DPD CLASSIC IMPORT). Potwierdzenia doręczeń paczek nie są pobierane.
  • Litwa: Do 30.03. są zamknięte szkoły, bary / restauracje, centra sportowe, fryzjerzy itp. oraz wszystkie sklepy detaliczne niezwiązane z realizacją podstawowych potrzeb. Zamknięte są też punkty Pickup.
  • Hiszpania: Cały obszar jest obsługiwany. Trzeba jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta, a nadawca powinien sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka działa. Rekomendowane są dostawy pod adres odbiorców, bo odbiory w punktach są niemożliwe. 
  • Francja: Przesyłki są obsługiwane od poniedziałku do piątku. Duża część firm i instytucji jest zamknięta, więc nadawca zobligowany jest sprawdzić czy miejsce, do którego wysyła działa. Punkty Pickup są zamknięte. Zaleca się wysyłkę bezpośrednio pod adresy odbiorców. Kurierzy mogą pozostawić paczkę w miejscu wskazanym przez odbiorcę. Przesyłkii, których nie da się doręczyć są zwracane do nadawców.
  • Niemcy: Duża część firm i instytucji jest zamknięta, należy więc sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Istnieje możliwość odbioru paczki w punkcie Pickup, jednak należy sprawdzić czy on działa. Można to zrobić tutaj.
  • Niderlandy: Cały obszar jest obsługiwany. Duża część firm i instytucji jest zamknięta. Szkoły i instytucje publiczne są zamknięte do 6.04.
  • Austria: Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Niektóre punkty Pickup są zamknięte.
  • Norwegia, Estonia: Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostawy paczki. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera lub informację że paczkę dostarczono.
  • Łotwa: Wprowadzono rozwiązanie umożliwiające wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności składania podpisu. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.
  • Czechy: Większość terytorium jest obsługiwana. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Działanie Punktów Pickup jest ograniczone lub w niektórych przypadkach całkowicie zamknięte. Doręczenia i odbiory w poniższych rejonach zostały zawieszone: 783 21, 783 24, 783 91, 784 01.
  • Szwajcaria: Wiele firm jest zamkniętych, więc nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka działa. Punkty Pickup są zamknięte.
  • Portugalia: Dużo firm jest zamkniętych, dlatego nadawca musi sprawdzić czy lokalizacja, do której wysyła jest otwarta. Część punktów Pickup może być zamknięta.
  • Belgia: Część punktów Pickup jest zamknięta. Po pierwszej nieudanej próbie dostawy paczki nie zostaną skierowane do punktów Pickup, ale DPD Belgia będzie podejmować kolejną próbę dostawy. Paczki, których dostawa nie będzie możliwa, zostaną zwrócone do nadawców.
  • Wielka Brytania: Wiele firm jest zamkniętych, więc nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup zostały zamknięte.
  • Irlandia: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe, dlatego nadawca zobowiązany jest do weryfikacji czy lokalizacja, do której wysyła działa. 
  • Węgry: Większość punktów Pickup jest zamknięta.
  • Chorwacja: Dodatkowe trudności poza sytuacją sanitarną mogą występować ze względu na trzęsienie ziemi, które miało tam miejsce.
  • Słowacja: Nie ma możliwości przekierowania paczek. Punkty Pickup są zamknięte.

Niewymienione powyżej kraje są również obsługiwane, a w ich przypadku należy kierować się informacjami ogólnymi.

25.03. GLS – opcja dostawy bez podpisu z kodem PIN

Firma GLS wprowadziła usługę InfoCourier, która umożliwia odbiór przesyłki bez konieczności składania podpisu. Zamiast tego odbiór możliwy jest poprzez podanie kurierowi numeru PIN. 

Odbiorca w treści SMS poza dotychczasową informacją o dostawie otrzyma także wygenerowany losowo, 4 cyfrowy, kod PIN. Będzie trzeba podać go kurierowi podczas odbioru przesyłki.

Wciąż dostępna jest również opcja podpisu, jeśli klient będzie preferował taką formę odbioru. Rekomendowane jest jednak użycie opcji PIN, gdyż ogranicza ona bezpośredni kontakt kuriera z odbiorcą. Bardzo ważne jest podawanie prawidłowych numerów telefonu podczas składania zamówienia.

24.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach 

Z powodu sytuacji sanitarnej na świecie i restrykcjami wprowadzanymi przez poszczególne państwa, nadawca paczki zobligowany jest do zweryfikowania czy miejsce, do którego wysyłana jest przesyłka działa. Paczki nadane do nieczynnych lokalizacji mogą zostać automatycznie zwrócone.

Ze względu na wzmożone kontrole na granicach państw i tworzące się w ich wyniku kolejki, czas dostawy paczek może być dłuższy niż standardowy. 

Część punktów Pickup jest zamknięta i dostępność można śledzić pod tym linkiem.

Część krajów wprowadza rozwiązania mające na celu zminimalizowanie kontaktu kurierów z odbiorcami paczek. Dlatego możliwe są doręczenia paczek bez podpisów odbiorców.

Informacje o poszczególnych krajach:

  • Listę zablokowanych kodów pocztowych w serwisie międzynarodowym można znaleźć pod tym linkiem.
  • Wielka Brytania: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup zostały zamknięte.

W przypadku pozostałych krajów należy kierować się informacjami z poniższego wpisu z dnia 23.03.

23.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

DPD przypomina, że ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych. Nadawcy muszą pamiętać, że duża część firm, restauracji i instytucji publicznych jest zamknięta, dlatego sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

  • Włochy: Część obszarów nie jest obsługiwana. Przypominamy, że w przypadku takich sytuacji, blokujemy w naszym serwisie  Furgonetka kody pocztowe tych lokalizacji i nadanie tam paczki nie jest możliwe. 
  • Bułgaria: Całe miasto Bansko (kod pocztowy 2770) jest poddane kwarantannie do 1.04. Realizacja usług do tego czasu jest tam niemożliwa. Dodatkowo w Bułgarii zawieszono serwis Collection Request (DPD CLASSIC IMPORT), potwierdzenia doręczeń paczek nie są pobierane.
  • Litwa: Należy pamiętać, że szkoły, bary i  restauracje, centra sportowe, fryzjerzy itp. oraz wszystkie sklepy detaliczne niezwiązane z realizacją podstawowych potrzeb są zamknięte co najmniej do 30.03.
  • Hiszpania: Cały obszar jest obsługiwany. Trzeba jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Należy zatem sprawdzić czy lokalizacja, do której wysyłana jest paczka jest otwarta. Odbiory własne paczek są niemożliwe. Rekomendowane są dostawy na adresy odbiorców.
  • Francja: Przesyłki są obsługiwane od poniedziałku do piątku. Duża część firm i instytucji jest zamknięta. Należy zweryfikować czy miejsce, do którego nadawana jest paczka działa. Punkty Pickup zostały zamknięte. Rekomendowane są dostawy bezpośrednio pod adresy odbiorców. Kurier ma możliwość zostawić przesyłkę w miejscu wskazanym przez odbiorcę. Paczki, których nie da się doręczyć są zwracane do nadawców.
  • Niemcy: Duża część firm i instytucji jest zamknięta, dlatego nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Jest możliwość odbioru paczki w punkcie Pickup, jednak należy zweryfikować czy punkt Pickup jest otwarty. Informacje o dostępnych punktach można znaleźć na tej stronie.
  • Niderlandy: Cały obszar jest obsługiwany. Trzeba jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Szkoły i instytucje publiczne nie działają do 6.04.
  • Austria: Nadawca musi zweryfikować czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka działa. Niektóre punkty Pickup są zamknięte.
  • Norwegia, Estonia, Irlandia, Wielka Brytania: Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostawy. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera lub informację, że paczkę dostarczono.
  • Łotwa: Wprowadzono rozwiązanie umożliwiające wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności składania podpisu. Nadawca powinien sprawdzić czy lokalizacji, do której wysyła paczkę działa.
  • Finlandia: Możliwe są utrudnienia w kursowaniu promów z Estonii do Finlandii i z Finlandii do Estonii.
  • Czechy: Większość kraju jest obsługiwana. Nadawca musi zweryfikować czy miejsce, do którego nadawana jest paczka funkcjonuje normalnie. Działanie Punktów Pickup jest ograniczone lub w niektórych przypadkach całkowicie zamknięte. Realizacja usług w poniższych rejonach została wstrzymana: 783 21, 783 24, 783 91, 784 01.
  • Szwajcaria: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Nadawca zobowiązany jest, aby sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup są zamknięte.
  • Portugalia: Dużo firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe. Należy sprawdzić czy miejsce, do którego nadawana jest paczka jest otwarte. Część punktów Pickup może być zamknięta.
  • Belgia: Część punktów Pickup jest zamknięta. Po pierwszej nieudanej próbie dostawy paczki nie zostaną skierowane do punktów Pickup, ale DPD Belgia będzie podejmować kolejną próbę dostawy. Paczki, których dostawa nie będzie możliwa, zostaną zwrócone do nadawców.

Państwa, które nie zostały wymienione powyżej są obsługiwane standardowo. W ich przypadku trzeba kierować się informacjami ogólnymi.

23.03. FedEx przesyłki krajowe – wstrzymanie nadań i odbiorów przesyłek w oddziałach

FedEx tymczasowo wstrzymuje możliwość nadawania i odbioru przesyłek w oddziałach FedEx i TNT, a opcja “odbiór własny” nie będzie realizowana. 

FedEx informuje, że dokłada wszelkich starań, aby usługi krajowe były realizowana jak dotychczas. Przypomina jednak, że z uwagi na dynamicznie zmieniającą się sytuację, terminy realizacji usług mogą ulec zmianie lub przedłużyć się.

Dodatkowo FedEX stara się ograniczać bezpośredni kontakt kurierów z klientami podczas realizacji usług. Wprowadza zatem zmiany w stosownych procedurach operacyjnych np. zmianę sposobu potwierdzania odbioru przesyłki na skanerach kurierskich, która pozwala uniknąć bezpośredniego kontaktu Klienta z urządzeniem.

FedEx zapewnia, że w przypadku doręczenia przesyłek wymagających bezpośredniego kontaktu z odbiorcą, dostawy realizowane są przy zachowaniu maksymalnych środków bezpieczeństwa. 

W związku z ograniczeniem w Polsce działania niektórych centrów handlowych, standardowe odbiory/dostawy przesyłek będą odbywać się tylko do otwartych lokali w takich centrach, czyli np. sklepów spożywczych, aptek, drogerii oraz wybranych punktów usługowych.

Więcej informacji można znaleźć pod tym linkiem

23.03. GLS przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Lista zablokowanych kodów znajduje się na grafice poniżej. 

Prócz wymienionych krajów, nadal występują również utrudnienia w dostawach we Francji. Nawet na rejonach, które nie są wyłączone całkowicie z doręczeń znaczna część firm jest zamkniętych lub czynnych w ograniczonych godzinach.

Dodatkowo GLS FR (Francja) od przyszłego piątku, tj. 27 marca z uwagi na sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się COVID-19 , nie będzie pracować w piątki. Oznacza to, że wszystkie procesy operacyjne odbywać się będą od poniedziałku do czwartku, a tym sam proces dostawy może się wydłużyć.

Lista kodów zablokowanych w GLS z powodu koronawirusa

Źródło: GLS

Jednocześnie przypominamy, że w serwisie Furgonetka.pl automatycznie blokujemy takie kody pocztowy i nadanie przesyłki do takiej lokalizacji jest za naszym pośrednictwem niemożliwe.

20.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych. Nadawcy muszą pamiętać, że duża część firm, restauracji i instytucji publicznych jest zamknięta. Należy zweryfikować czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Szczegółowe informacje odnośnie realizacji usług w poszczególnych krajach:

  • Włochy: Szczegółowy wykaz nieobsługiwanych kodów pocztowych znajduje się pod tym linkiem.
  • Bułgaria: Do 01.04. miasto Bansko (kod pocztowy 2770) jest poddane kwarantannie. Odbiory i dostawy przesyłek są tam obecnie niemożliwe. W całej Bułgarii zawieszony został serwis Collection Request (DPD CLASSIC IMPORT). Potwierdzenia doręczeń paczek nie są pobierane.
  • Litwa: Co najmniej do 30.03. zamknięte są szkoły, bary i restauracje, centra sportowe, fryzjerzy itp. oraz wszystkie sklepy detaliczne niezwiązane z realizacją podstawowych potrzeb.
  • Hiszpania: Cały obszar jest obsługiwany. Nadawca musi jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta, a przed wysyłką należy sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup w oddziałach są otwarte.
  • Francja: Przesyłki są obsługiwane każdego dnia od poniedziałku do piątku. Nadawca musi pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta, dlatego należy sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka funkcjonuje standardowo. Punkty Pickup są zamknięte. Rekomendowane są dostawy bezpośrednio pod adres odbiorcy. Kurier może zostawić paczkę w miejscu wskazanym przez odbiorcę. Wszystkie paczki, których nie da się doręczyć są zwracane do nadawców. 
  • Niemcy: Nadawca musi pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta, należy zatem sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Nadania i odbiory w punktach Pickup są niemożliwe.
  • Niderlandy: Cały obszar jest obsługiwany. Nadawca musi jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Szkoły i instytucje publiczne są zamknięte do 6.04.
  • Austria: Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka działa standardowo. Możliwe, że niektóre punkty Pickup są zamknięte.
  • Norwegia, Estonia, Irlandia, Wielka Brytania: Kurierzy nie będą prosili o podpis odbiorcy paczki. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która odbiera przesyłkę lub po prostu informację, że paczkę dostarczono.
  • Łotwa: Wprowadzono rozwiązanie umożliwiające wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności składania podpisu. Nadawca zobligowany jest do weryfikacji czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka funkcjonuje normalnie.
  • Finlandia: Możliwe są utrudnienia w kursowaniu promów z Estonii do Finlandii i z Finlandii do Estonii.
  • Czechy: Większość terytorium obsługiwana jest standardowo. Nadawca powinien sprawdzić czy lokalizacja, do której wysyła paczkę działa standardowo. Działanie Punktów Pickup jest ograniczone lub w niektórych przypadkach całkowicie zamknięte. Zawieszone zostały doręczenia i odbiory w poniższych rejonach: 783 21,  783 24, 783 91, 784 01.
  • Szwajcaria: Wiele firm jest zamkniętych i dostawy do nich są niemożliwe, dlatego należy sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup są zamknięte.
  • Portugalia: Wiele firm jest zamkniętych, dlatego należy zweryfikować czy lokalizacja, do której wysyłana jest paczka jest otwarta. Część punktów Pickup może być zamknięta.
  • Belgia: Większość punktów Pickup jest zamknięta. Po pierwszej nieudanej próbie dostawy paczki nie zostaną skierowane do punktów Pickup, ale kurier będzie podejmować kolejną próbę dostawy. Jeśli dostawa będzie niemożliwa, przesyłki zostaną zwrócone do nadawców.

W przypadku krajów, które nie zostały wymienione powyżej należy kierować się informacjami ogólnymi. Są one obsługiwane.

19.03. FedEx przesyłki międzynarodowe – opóźnienia w Europie

FedEx informuje, że w związku z sytuacją dotyczącą rozprzestrzeniania się COVID-19 mogą nastąpić opóźnienia w przewozach na terenie Europy. Dotyczy to przede wszystkim takich krajów jak: Włochy, Francja, Hiszpania i Turcja. Dodatkowo przypomina, że w wielu państwach takich, jak Hiszpania, Francja i Polska wiele sklepów czy instytucji jest zamkniętych i dostawy do takich punktów nie da się zrealizować.

18.03. Poczta Polska przesyłki krajowe – dostawy przesyłek wprost pod drzwi

Poczta Polska wydała komunikat, że w związku z zaleceniami pozostania w domu i ograniczenia do minimum kontaktu z innymi, pracownicy Poczty Polskiej bezpiecznie doręczą przesyłki pod wskazany adres. 

Spółka wdrożyła procedury, które mają zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom przy dostawie wprost pod drzwi. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odbierać bez pokwitowania. Wystarczy jedynie z bezpiecznej odległości okazać pracownikowi Poczty Polskiej dokument tożsamości np. dowód osobisty czy prawo jazdy. Pracownik samodzielnie spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, odbiorca przed doręczeniem otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić tryb odbioru przesyłki.

W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendowana jest płatność bezgotówkowa np. kartą płatniczą.

18.03. DPD przesyłki krajowe – zawieszenie doręczenia w sobotę i zmiany w obsłudze oddziałów

DPD od 21.03.2020 r. zawiesza do odwołania usługę “Doręczenie w sobotę”. Dodatkowo od 23.03.2020 recepcje w oddziałach będą czynne w godzinach 10.00 – 18.00 i będą zamknięte w soboty. 

Stałe odbiory weekendowe będą realizowane, sieć i sortownia z niedzieli na poniedziałek funkcjonuje.

W związku z tym informujemy, że do odwołania wyłączamy w serwisie Furgonetka.pl usługę dodatkową DPD “Doręczenie w sobotę”.

18.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Czas transportu przesyłek eksportowych może się wydłużyć o 1-2 dni przez prowadzone na granicach Europy kontrole. 

Państwa, które nie nie znajdują się na liście poniżej obsługiwane są bez wyłączeń. Nadawca musi pamiętać, że duża część firm, restauracji i instytucji publicznych jest zamknięta, stąd zobligowany jest by sprawdzić czy miejsce, do którego wysyła paczkę jest otwarte.

Poniżej znajdują się dodatkowe informacje odnośnie konkretnych krajów:

  • Bułgaria: Miasto Bansko (kod pocztowy 2770) jest poddane kwarantannie do 1.04, stąd odbiór i dostawa przesyłek jest tam obecnie niemożliwa.
  • Litwa: Co najmniej do 30.03. zamknięte są szkoły, bary i restauracje, centra sportowe, fryzjerzy itp. oraz wszystkie sklepy detaliczne niezwiązane z realizacją podstawowych potrzeb. 
  • Hiszpania: Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta, dlatego nadawca zobligowany jest do sprawdzenia czy lokalizacja, do której wysyła funkcjonuje normalnie. Punkty Pickup w oddziałach są otwarte.
  • Francja: Cały obszar jest obsługiwany. Jednak duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Punkty Pickup zostały zamknięte, dlatego rekomendowane są wysyłki bezpośrednio pod adresy odbiorców. Wszystkie przesyłki, których nie da się doręczyć będą zwracane do nadawców.
  • Niemcy: Nadawca powinien pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta, stąd zobligowany jest, aby sprawdzić czy lokalizacja, do której wysyła paczkę działa standardowo. Nadania i odbiory w punktach Pickup nie są możliwe.
  • Niderlandy: Cały obszar jest obsługiwany. Szkoły i instytucje publiczne są zamknięte do 6.04. 
  • Austria: Część obszaru nie jest obsługiwana. Aktualna pełna lista kodów wyłączonych z obsługi: 5540 Flachau, 5611 Großarl, 5630 Bad Hofgastein, 5640 Bad Gastein, 6553, 6555 Kappl und See, 6561-6563 Ischgl, Galtür, 6580 St. Anton, 9844 Heiligenblut, 6762 Stuben. 6763 Lech, 6764 Dalaas, Wald am Arlberg, Lolch, 6767 Hochkrumbach, Lechleiten, Warth, 6888 Schröcken, 6450 Sölden, 6580 St. Christoph.
  • Norwegia, Estonia, Irlandia, Wielka Brytania: Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostawy paczki. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera lub informację, że paczkę dostarczono.
  • Finlandia: Możliwe są utrudnienia w kursowaniu promów z Estonii do Finlandii i z Finlandii do Estonii.
  • Czechy: Większość terytorium jest obsługiwana. Doręczenia i odbiory w poniższych rejonach zostały zawieszone: 783 21, 783 24, 783 91, 784 01.
  • Szwajcaria: Wszystkie paczki, które nie będą dostarczone będą zwracane do nadawców. W odniesieniu do tych paczek obowiązkowe będzie przygotowanie dokumentacji koniecznej do dokonania odprawy importowej na teren Unii Europejskiej.
  • Portugalia: Nadawca musi pamiętać, że wiele firm jest zamkniętych i dostawy do tych miejsc nie są możliwe.  

17.03. Meest przesyłki na Ukrainę – możliwe opóźnienia w dostawie

Firm Meest informuje, że dostawa przesyłek z Polski do Ukrainy jest realizowana bez zakłóceń. Ze względu na sytuację na granicy czas dostawy może się wydłużyć o ok. 1-2 dni robocze.

17.03. UPS przesyłki krajowe – odbiór w punktach i możliwość doręczenie bez uzyskania podpisu odbiorcy

W punktach odbioru UPS wydawanie i przyjmowanie przesyłek będzie odbywać się w wydzielonym miejscu, gdzie zachowana będzie minimalna odległość 2 metrów od pracownika i jego stanowiska pracy. 

Nadawanie i odbiór w punkach UPS Access Point funkcjonuje bez zmian. W przypadku gdy paczka została nadana do punktu, który został zamknięty, UPS przekieruje paczkę do najbliższego aktywnego punktu. W punktach UPS Access Point i placówkach UPS wprowadzony zostaje odbiór bez uzyskania podpisu odbiorcy. 

UPS będzie próbował dostarczać paczki do galerii i punktów handlowych, jednak w takich przypadkach niezwykle ważne jest podanie właściwego numeru telefonu do osoby, która może je odebrać. Doręczenie przesyłek kurierskich może odbywać się bez uzyskania podpisu odbiorcy. 

17.03. GLS – weryfikacja odbiorcy i odbiór paczki bez podpisu

Nadawcy proszeni są o wcześniejszy kontakt z odbiorcą, jeśli nadana paczka ma zostać doręczona do firmy czy galerii handlowej lub do punktu odbioru. Jeśli dostawa nie będzie mogła zostać zrealizowana, przesyłka zostanie niezwłocznie zwrócona do nadawcy. 

GLS umożliwia klientom wyrażenie zgody na pozostawienie paczki bez podpisu na terenie adresu doręczenia  (w bezpiecznym miejscu). 

16.03. InPost – odbiór w Paczkomatach i zwroty do nadawcy

Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór przez 48h, a następnie zostaną zwrócone do nadawcy. Dodatkowo wstrzymana zostaje możliwość nadawania i odbioru przesyłek w Punktach Obsługi przy Oddziałach InPost.  Cały czas można jednak nadawać i odbierać paczki w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. W przypadku przesyłek kurierskich po dwóch nieudanych próbach doręczenia zostają one również zwrócone do nadawcy. 

Dodatkowo od 18.03. wprowadzony zostanie system odbioru przesyłek kurierskich za pomocą kodu odbioru zamiast składania podpisu na terminalu kuriera. Kod odbioru przesyłany będzie  e-mailem lub wiadomością SMS i będziecie musieli go podać kurierowi.

16.03. DPD przesyłki międzynarodowe – ograniczenia w poszczególnych krajach

Ze względu na kontrole na granicach czas transportu przesyłek międzynarodowych może być wydłużony o 1-2 dni. Nadawcy są zobligowani do tego, aby sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane. 

Poniżej znajdują się dodatkowe informacje o poszczególnych krajach:

  • Włochy: Cały obszar jest obsługiwany.
  • Hiszpania:  Wszystkie punkty pickup są zamknięte. Utrudnienia w doręczeniach mogą wystąpić w oddziale Manresa.     
  • Francja: Cały obszar jest obsługiwany. Wszystkie punkty pickup są zamknięte
  • Niemcy: Cały obszar jest obsługiwany.
  • Niderlandy(dawniej Holandia): Cały obszar jest obsługiwany.
  • Austria: Wprowadzono restrykcje w oddziale Hall in Tirol. 
  • Norwegia, Estonia, Irlandia: Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostawy paczki. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera.
  • Finlandia: Możliwe są utrudnienia w kursowaniu promów z Estonii do Finlandii i z Finlandii do Estonii

W przypadku krajów, które nie zostały wymienione powyżej należy kierować się informacjami ogólnymi.

16.03. Poczta Polska – organizacja pracy placówek pocztowych

Poczta Polska wprowadza zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

  • godziny pracy ulegają skróceniu do 6 godzin dziennie – informacje o godzinach pracy można znaleźć na oficjalnej stronie poczty polskiej,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona i będą one czynne od g. 8 do 20.,
  • punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.

Dodatkowo organizacja obsługi klienta będzie oparta o zasadę, że przy okienku może stać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na drzwiach wejściowych. Wprowadzone zostały także tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Klienci proszeni są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę. 

16.03. DPD przesyłki krajowe – dostawy do instytucji państwowych

W związku czasowym zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków, uczelni wyższych oraz rekomendowanym przez samorządy zamknięciem ośrodków i instytucji kultury, poradni szkolno – pedagogicznych, obiektów sportowych, ogrodów zoologicznych, firma DPD informuje, że przesyłki adresowane do placówek, które zostały lub zostaną zamknięte, będą automatycznie zwracane do nadawcy.

16.03. GLS przesyłki międzynarodowe – wstrzymanie dostaw do obszarów Austrii objętych kwarantanną

Wstrzymane zostały przesyłki importowe z włoskich firm. Dodatkowo przez wprowadzenie kwarantanny w kilku obszarach Austrii, przez okres 2 tygodni nie będzie możliwości doręczenia oraz odbioru paczek w niektórych obszarach.

Te kody są automatycznie blokowane w systemie Furgonetka.pl. W przypadku próby nadawania paczki do jednego z tych miejsc, w formularzu zamówienia otrzymacie komunikat o tym, że aktualnie wysłanie przesyłki do tej lokalizacji jest niemożliwe. 

13.03. GLS przesyłki międzynarodowe – wstrzymanie dostaw do firm i instytucji we Włoszech

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 we Włoszech od dnia dzisiejszego zostały wstrzymane dostawy na terenie Włoch do firm i instytucji realizowane przez firmę GLS. Dostawy możliwe są jedynie do osób prywatnych. Wszystkie paczki adresowane do firm, będą zwracane do nadawców.

Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com