Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/10/14

jak-zintegrowac-sklep-na-platformie-shoper-z-furgonetka-short

Do tej pory prowadziłeś swój e-sklep na Shoplo, a teraz planujesz przenieść biznes na Shopera, bo obie platformy połączyły siły? A może od dawna korzystasz z tego drugiego oprogramowania, ale jeszcze nie wypróbowałeś wtyczki Furgonetka? Zobacz, jak w kilku prostych krokach dokonać integracji z naszym systemem, by wygodnie zarządzać przesyłkami ze swojego sklepu i korzystać z dostępnych narzędzi e-commerce.

Szybka integracja Shopera z Furgonetką

Sklep na Shoperze możesz połączyć z Furgonetką szybko i kilkoma kliknięciami. Zrobisz to z użyciem gotowej wtyczki bezpośrednio w panelu swojego sklepu internetowego.

1. Zaloguj się do panelu administracyjnego w swoim sklepie Shoper

2. Przejdź do zakładki Dodatki i integracje -> Aplikacje

wtyczka-furgonetka-shoper-1

Źródło: Shoper.pl

3. Wyszukaj aplikację Furgonetka.pl za pomocą filtrów, a następnie kliknij Zainstaluj

wtyczka-furgonetka-shoper-2

Źródło: Shoper.pl

4. Zapoznaj się z informacjami o działaniu aplikacji

5. Zaakceptuj regulamin usługi AppStore i wybierz przycisk Instaluj

wtyczka-furgonetka-shoper-3

Źródło: Shoper.pl

Aby móc korzystać z integracji, niezbędne jest konto w serwisie Furgonetka. Możesz je założyć wcześniej lub zarejestrować bezpośrednio z poziomu aplikacji. O dane do logowania zostaniesz poproszony po aktywacji wtyczki, przy pierwszym tworzeniu przesyłki dla zamówienia.

Konfiguracja mapy punktów odbioru w Twoim sklepie

Dzięki aplikacji Furgonetka możesz również na poziomie koszyka w e-sklepie wdrożyć mapę z punktami odbioru przesyłek. W rezultacie Twoi klienci będą mogli wygodnie zaznaczyć, gdzie w najbliższej okolicy mogą zgłosić się po swoją paczkę.

Aby włączyć taką opcję w swoim sklepie internetowym, ponownie zaloguj się do panelu administracyjnego Shoper i postępuj zgodnie ze wskazówkami:

1. Przejdź do zakładki Dodatki i integracje -> Aplikacje, a następnie kliknij w logo zainstalowanej aplikacji Furgonetka

mapa-punktow-odbioru-shoper-1

Źródło: Shoper.pl

2. Z menu aplikacji wybierz Ustawienia

mapa-punktow-odbioru-shoper-2

Źródło: Shoper.pl

3. W kolejnym kroku otworzy się nowe okno z sekcjami firm kurierskich. Znajdź przewoźnika, dla którego chcesz wdrożyć mapę i z listy wybierz metodę dostawy, utworzoną wcześniej w Shoperze (Konfiguracja -> Sprzedaż i dostawy -> Dostawy). Wskaż wybraną metodę i zapisz zmiany.

mapa-punktow-odbioru-shoper-3

Źródło: Shoper.pl

Jeśli w przyszłości będziesz chciał wyłączyć wyświetlanie mapy, wystarczy, że odznaczysz wybraną wcześniej metodę dostawy i zapiszesz wprowadzone zmiany.

mapa-punktow-odbioru-shoper-4

Gotowe. Teraz, gdy klient wybierze określony sposób dostawy, będzie mógł wygodnie wybrać punkt odbioru z mapy widocznej w koszyku Twojego sklepu. 

Integracja z Shoperem i innymi platformami

Shoper jest dostawcą oprogramowania dla e-commerce, działającym w modelu SaaS (Software as a Service). W tym roku firma przejęła spółkę Shoplo, która również gwarantuje sklepom internetowym rozwiązania umożliwiające zarządzanie i rozwój sprzedaży online.

W wyniku przejęcia Shoplo przez Shopera, wiele sklepów internetowych stanęło przed wyborem, czy dokonać przeniesienia swoich danych w ramach dotychczasowej współpracy, czy poszukać zupełnie nowego oprogramowania. Jeśli zdecydowałeś się na to pierwsze rozwiązanie, możesz w szybki i łatwy sposób połączyć się z Furgonetką.

Jeśli jednak postanowiłeś oddać swój e-biznes pod opiekę innej platformy sklepowej, również skorzystasz z naszych usług. Furgonetkę skonfigurujesz bez problemu wieloma platformami – m.in. z WooCommerce, PrestaShop, Magento czy Shopify. Umożliwiamy także integrację własną z Twoim indywidualnym oprogramowaniem.

Dlaczego warto zintegrować się z Furgonetką?

Integracja z naszym systemem Furgonetka pozwoli Ci szybko i sprawnie zarządzać zamówieniami z Twojego sklepu internetowego. Zyskasz możliwość m.in. nadawania hurtowej liczby paczek naraz czy automatycznego generowania etykiet.

Oprócz tego będziesz miał dostęp do wszystkich informacji o swoich przesyłkach w jednym miejscu, aby łatwiej analizować ich wysyłkę. A dzięki dodatkowym narzędziom e-commerce, zautomatyzujesz cały proces logistyczny i zyskasz więcej czasu na rozwój firmy.

Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock