Ostatnia aktualizacja artykułu 2022/09/02

5-powodow-dla-ktorych-warto-oferowac-wysylke-ekspresowa-w-e-sklepie-short-furgonetka
Sprzedajesz produkty online? Zależy Ci na tym, żeby docierać do szerszego grona klientów? Pomyśl o tym, by wzbogacić wachlarz form dostawy w Twoim sklepie internetowym o przesyłkę ekspresową. Dzięki niej kupujący otrzymają swoje zamówienie w błyskawicznym tempie. Sprawdź, czym jest wysyłka ekspresowa i dlaczego warto ją oferować w e-commerce.

Jak działa wysyłka ekspresowa?

Wysyłka ekspresowa polega na dostarczeniu produktu do odbiorcy w tym samym dniu, w którym złożył zamówienie. W praktyce firmy kurierskie realizujące tę usługę dowożą przesyłki nie w kilka godzin, ale nawet w kilkadziesiąt minut.

Przewoźnicy działają w dużych, średnich i małych miejscowościach, umożliwiając dostawę paczek w obrębie tej samej lokalizacji. Oznacza to, że z tej formy dostawy skorzystają klienci z miasta, w którym znajduje się siedziba Twojego sklepu czy magazyn z produktami.

wysylka-ekspresowa-w-sklepie-furgonetka-banner

1. Dostawa ekspresowa jako przewaga konkurencyjna

O ile nie masz całkowitego monopolu na sprzedawane produkty, Twoi klienci bez problemu znajdą ofertę podobną do Twojej również w innych sklepach internetowych. Warto więc zadbać o to, żeby to Ciebie wybrali. Kupujących do zakupów skłaniają nie tylko niższe ceny czy proste metody płatności, ale także dostępne formy wysyłki.

Zapewnij sobie przewagę konkurencyjną w postaci wysyłki ekspresowej. To dobry moment, bo z opcji nadal korzysta stosunkowo niewielu sprzedających online. Szybko może się to jednak zmienić, bo przesyłki same day delivery stają się coraz popularniejsze i coraz bardziej dostępne w Polsce.

Oferując tę formę dostawy ekspresowej u siebie, przyciągniesz uwagę klientów ceniących realizację zamówienia jak najszybciej. Jeśli zobaczą, że przesyłkę z Twojego sklepu mogą otrzymać nawet w kilkadziesiąt minut, jest duża szansa, że nie zechcą szukać już nigdzie indziej.

2. Wysyłka ekspresowa zachętą dla Twoich klientów

Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla E-commerce Polska”, aż 33% respondentów przyznaje, że szybsza dostawa skłoniłaby ich do częstszego robienia zakupów przez internet. Odpowiedzią na tę potrzebę może być opcja wyboru przesyłki błyskawicznej, która stanowi świetną alternatywę dla odbioru osobistego.

Udostępniając wysyłkę ekspresową w swoim sklepie internetowym, zachęcisz do finalizacji zamówienia nawet najbardziej niecierpliwych klientów lub tych z nagłymi potrzebami.
Opcja okaże się przydatna w różnych sytuacjach – np. jeśli kupujący potrzebują szybko zamówić coś na prezent lub otrzymać produkt niezbędny podczas weekendowego wyjazdu.

3. Dostawa tego samego dnia nawet w weekendy

Jeśli możesz pozwolić sobie na organizację pracy sklepu również w weekendy, Twoi klienci będą mogli otrzymywać zamówione produkty praktycznie bez ograniczeń czasowych. Niektórzy przewoźnicy (jak Xpress Delivery i DeliGoo) rozwożą paczki w trybie ekspresowym nawet w soboty i w niedziele, nadal realizując usługę w kilkadziesiąt minut.

Kupujący nie będą więc musieli czekać na swoje zamówienie aż do poniedziałku. Zakupy na Twojej stronie internetowej zastąpią im także konieczność wizyty w sklepie stacjonarnym. Po co poświęcać weekend na szturmowanie galerii handlowej, jeśli można otrzymać konkretny produkt do rąk własnych – i to nawet w niedzielę niehandlową.

4. Sprawna dostawa w sezonie świątecznym

Wysyłka ekspresowa spisze się także w okresie wzmożonej sprzedaży internetowej, np. w okolicy Black Friday, w sezonie świątecznym czy w trakcie wyprzedaży lub akcji promocyjnych. Po pierwsze, szybkie doręczenie produktów ponownie okaże się dodatkową motywacją do zakupów akurat w Twoim sklepie.

Po drugie, część kupujących chętnie skorzysta z możliwości zamówienia produktu z dostawą w kilkadziesiąt minut zamiast z odbioru osobistego. Tym samym Twoi pracownicy będą mogli skupić się bardziej na przygotowywaniu niż wydawaniu zamówień, obsługując więcej paczek w krótszym czasie.

5. Obsługa wysyłek ekspresowych bez skomplikowanej logistyki z Furgonetką

Aby oferować wysyłkę ekspresową w sklepie internetowym, nie musisz wdrażać skomplikowanych procesów na własną rękę czy inwestować we flotę dostawców. Możesz skorzystać ze wsparcia sprawdzonych przewoźników, którzy będą odbierać paczki od Ciebie i zawozić je Twoim klientom, pozostając w stałym kontakcie z dwiema stronami procesu.

Ekspresową wysyłkę wcielisz w życie szybko i wygodnie z Furgonetką w ramach naszej oferty e-commerce. Współpracujemy z dwoma firmami, które dostarczają przesyłki nawet w 120 minut w kilkudziesięciu miastach w Polsce – DeliGoo i Xpress Delivery.

Korzystając z tej usługi miejskiej, możesz wysyłać różne rodzaje produktów. Masz do dyspozycji kilka formatów przesyłek – kopertę z dokumentami, przesyłkę do 25 kg, a nawet większe paczki – do 31,5 kg. Paczki nie wymagają specjalnego opakowania. Wystarczy, że będą szczelnie zamknięte i nie będą stanowiły zagrożenia dla innych przesyłek.

Podsumowanie

Jak widzisz, udostępnienie wysyłki ekspresowej w Twoim sklepie internetowym ma dużo plusów. Nie tylko odpowiesz na potrzeby swoich klientów, którzy coraz częściej oczekują szybkiej i wygodnej dostawy. Przede wszystkim zyskasz przewagę konkurencyjną, zapewniając realizację zamówienia od początku do końca w błyskawicznym trybie.

Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock