Ostatnia modyfikacja artykułu:

Gdy zamówiony kurier nie przyjechał...

W obecnych czasach kupowanie i sprzedawanie przez Internet jest bardzo łatwe, szczególnie, gdy pod ręką mamy sprawdzoną firmę kurierską. Kiedy sami zamawiamy kuriera, by ten odebrał od nas paczkę, musimy być uważni i dokładnie wypełniać dokumenty. Powinniśmy też odpowiednio zabezpieczyć wysyłkę przed zniszczeniem oraz zamówić odbiór gotowej paczki przez przewoźnika. Ale co zrobić, kiedy zamówiony kurier nie odebrał przesyłki, pomimo późnej godziny?

Zamówiony kurier się nie przyjechał – co teraz?

Gdy wybraliśmy już firmę kurierską, przychodzi czas na wypełnienie wszystkich dokumentów niezbędnych do wysyłki. Szczególnie ważny jest tutaj adres odbioru. Jeśli kurier nie przyjechał po paczkę, należy sprawdzić te dane w pierwszej kolejności – czasami zdarza się, że z różnych przyczyn adres odbioru jest inny, niż byśmy chcieli lub wkradł się jakiś błąd i kurier podjechał w zupełnie inne miejsce. W przypadku takiej sytuacji niestety będziemy musieli dopłacić za tzw. pusty podjazd i złożyć zlecenie jeszcze raz, na właściwy adres.

Skoro już zweryfikowałeś, że dane nadawcy się zgadzają, to należy sprawdzić, czy kurier został na pewno zamówiony. W tym celu najlepiej sprawdzić status przesyłki. Najczęściej paczki mają nadany odpowiedni status lub znajdują się w innej zakładce. W Furgonetka jest to panel “Zamówione”. Jeśli nasze zlecenie tam jest, oznacza to, że kurier otrzymał zlecenie odbioru i po Twojej stronie jest wszystko w porządku.

Jeśli upewniliśmy się, że problem nie wynika z powodu naszego błędu, a zamówiony kurier nadal nie odebrał przesyłki, należy skontaktować się z infolinią telefonicznie lub mailowo i poprosić o wyjaśnienie i ponowny podjazd. Pamiętajmy, by wszystkie informacje, takie jak dane adresata i przypisany numer przesyłki mieć wcześniej przygotowane.

Niektóre firmy kurierskie przewidziały w takich sytuacjach ułatwienie i udostępniają automatyczne ponowienie zlecenia odbioru. Jeśli zamawiałeś kuriera przez Furgonetka.pl, to taką funkcję oferuje np. firma DPD (czerwona ikonka strzałki na poniższym screenie).

Planowany odbiór przesyłki

Źródło: Panel klienta / Furgonetka.pl

Dlaczego kurier nie odebrał przesyłki?

Niestety czasami zdarzają się takie sytuacje, że kurier nie jest w stanie dojechać o umówionej godzinie. Najczęściej powody takiej sytuacji są niezależne od niego, np. wyjątkowo duży ruch uliczny, kolizja, która zablokowała dojazdy lub inne zdarzenia losowe. W takim przypadku możemy złożyć prośbę o wyjaśnienie i ponowny podjazd lub napisać reklamację. Pamiętajmy jednak, że najczęściej sama osoba kuriera nie jest w tej sytuacji winna. Nasza złość skierowana w jego stronę w żaden sposób nie pomoże i w przyszłości nie wpłynie na lepszą obsługę. Jeśli kurier nie przyjechał po paczkę, to w pierwszej kolejności sprawdź status przesyłki, a następnie zobacz czy możesz sam ponowić zlecenie odbioru w systemie. Dopiero potem kontaktuj się z firmą w celu wyjaśnienia tej sytuacji. 

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos