Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/11/24

sprawdz-czy-nie-przeplacasz-za-przesylke-furgonetka-short

Prowadzisz sklep internetowy lub hurtownię, która nadaje zamówienia do sklepów? A może rozwijasz internetowy komis lub inną małą działalność gospodarczą? W takich biznesach wysyłanie paczek kurierskich bardzo często bywa nie tylko czasochłonne, ale też drogie. Istnieje jednak sposób, dzięki któremu można nadawać przesyłki znacznie taniej. Poznaj nasze wskazówki i wciel je w życie, aby przestać przepłacać.

Realia wysyłki paczek nie zawsze są optymistyczne

Największą bolączką biznesów, które na co dzień nadają przesyłki kurierskie, jest wysoka cena nadań. Firmy wysyłające hurtowe ilości paczek mają sprawę ułatwioną, ponieważ mogą podpisać umowy z wybranymi kurierami i skorzystać z preferencyjnych stawek. W przypadku działalności z dużo mniejszym wolumenem przesyłek, podpisanie takiej umowy w zasadzie nie wchodzi w grę. 

Małym firmom pozostaje więc często wysyłka w standardowej cenie, a nierzadko muszą nawet za nią dopłacać, aby wysoki koszt dostawy nie odstraszał klientów. Nadanie przesyłki bez preferencyjnych stawek to koszt nawet kilkudziesięciu złotych, co np. dla kupujących w sklepie internetowym może okazać się nie do przyjęcia.

Inne problemy firm nadających paczki

Brak opcji korzystania z preferencyjnych stawek może też prowadzić do ograniczania się wyłącznie do jednej firmy kurierskiej, co nie zawsze jest bezpieczne. Przewoźnikowi mogą zdarzyć się chwilowe opóźnienia lub problemy techniczne, prowadzące do nieterminowej dostawy paczek. Jedna forma wysyłki może też zniechęcać klientów sklepu internetowego, którzy mają swoje preferencje i po prostu lubią mieć wybór. 

Niewielkie biznesy często mierzą się także z czasochłonną procedurą nadania paczek. Każdej przesyłce trzeba poświęcić odpowiednio dużo czasu – obsłużyć pojedyncze zamówienie, wydrukować etykietę, zamówić kuriera. A ponieważ czas to pieniądz, firma może sporo na tym stracić. W efekcie albo pracownicy muszą zostawać po godzinach, albo trzeba zatrudnić dodatkowe osoby.

jak-placic-mniej-za-przesylke-furgonetka-banner

Jak zaoszczędzić na wysyłaniu paczek kurierskich?

Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, możesz wysyłać przesyłki taniej za pośrednictwem platform usług kurierskich. Furgonetka umożliwia szybkie, wygodne – a co najważniejsze – niedrogie nadawanie paczek, przesyłek kopertowych, a nawet palet. 

Korzystne ceny nadania przesyłek

Koszt wysyłki przez serwis Furgonetka może być niższy nawet o 70% od kosztu nadania bezpośrednio w wybranej firmie kurierskiej. Korzystne ceny są możliwe dzięki dużemu wolumenowi przesyłek obsługiwanych w każdym miesiącu. Jako hurtowy kontrahent możemy negocjować ceny, co jest praktycznie niemożliwe w przypadku klientów prowadzących małe firmy.

Wysyłka paczek bez formalności

Mało tego, korzystanie z niskich stawek w serwisie Furgonetka nie wymaga podpisywania umowy. Każdy zarejestrowany użytkownik może nadać przesyłkę od ręki – i to bez żadnych formalności. Wystarczy szybka rejestracja konta i gotowe. Co ważne, logując się do swojego panelu klienta, zyskujesz dostęp do historii zamówionych paczek, możesz monitorować przesyłki i analizować ich statusy. 

Wygodne porównanie cenników

Nadawanie paczek przez Furgonetkę ma dodatkową zaletę. Jeszcze przed wysyłką możesz porównać cenniki poszczególnych firm kurierskich i wybrać ofertę przewoźnika, który gwarantuje najniższą cenę przesyłki o konkretnych parametrach. 

Preferencyjne ceny dotyczą nawet pojedynczego nadania, a w przypadku regularnych wysyłek (np. minimum 20 paczek miesięcznie), możliwe jest skorzystanie z cennika biznesowego lub dostosowanie oferty do Twoich indywidualnych potrzeb. A to wszystko bez konsekwencji. 

Jeśli z jakiegoś powodu nie utrzymasz deklarowanej liczby paczek, wrócisz do nadawania przesyłek w standardowych cenach, które i tak są niższe niż w przypadku bezpośredniej współpracy z firmą kurierską. W Furgonetce rozumiemy, że biznes rządzi się własnymi prawami i nie każdy miesiąc musi być taki sam pod względem sprzedaży, a tym samym – wysyłki paczek.

Narzędzia usprawniające nadanie paczek

Korzystając z serwisu Furgonetka, zyskasz także dostęp do nowoczesnych narzędzi, które pozwolą Ci zautomatyzować proces nadawania paczek. Skorzystasz m.in. z takich funkcji jak książka adresowa czy szablony przesyłek, dzięki którym skrócisz czas potrzebny na uzupełnianie danych dla pojedynczych paczek. 

Możesz także przeprowadzić automatyczny import przesyłek, czyli przygotować listę paczek do wysyłki na podstawie danych zaciągniętych z pliku. I to bez potrzeby ręcznej edycji każdej z nich. A jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zintegrować się z systemem Furgonetka i ekspresowo obsługiwać swoje zamówienia, m.in. automatycznie generując hurtowe ilości etykiet czy zlecając podjazdy kurierów.

Ile zaoszczędzisz na wysyłce przez platformę usług kurierskich?

Jeśli zastanawiasz się, jakie mogą być różnice w cennikach paczek, poniżej na prostym przykładzie możesz porównać koszty wysyłki  – platforma usług kurierskich vs. firma kurierska.

Załóżmy, że masz do wysłania 20 paczek miesięcznie o następujących parametrach:

  • waga – 10 kg
  • wysokość – 10 cm
  • szerokość – 10 cm
  • długość – 20 cm

Koszt wysyłki pojedynczej paczki o takich parametrach nadanej bezpośrednio w firmie kurierskiej to około 24 zł. Natomiast w przypadku korzystania z usług takiej platformy jak Furgonetka, przesyłkę nadasz już za ok. 17 zł. Oszczędzasz zatem 6 zł na jednej wysyłce. Jeśli masz do wysłania w miesiącu 20 paczek, to zaoszczędzisz 140 zł.  W skali roku kwota oszczędności na tego typu wysyłkach wyniesie aż 1680 zł.

Podsumowanie

Oferta serwisu Furgonetka została opracowana w taki sposób, aby sprzyjać prowadzeniu biznesu i czynić go nie tylko tańszym, ale także prostszym. Nadając paczki za pośrednictwem platformy usług kurierskich, oszczędzasz czas i pieniądze, które możesz przeznaczyć na inne czynności lub rozwój firmy.

Sprawdź, czy nie przepłacasz za przesyłki – wejdź na stronę Furgonetka.pl i porównaj ceny wielu firm kurierskich w jednym miejscu.

Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock