Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Po krótkiej przerwie wracamy do naszego przeglądu prasy. W e-commerce jak zawsze dużo się dzieje, a do tego zbliża się najgorętszy okres w branży, więc jest o czym pisać. Zaczynajmy zatem dzisiejsze wydanie. 😉
Spis treści
U kuriera Poczty Polskiej zapłacisz kartą
To, co zapowiadano niedawno stało się faktem. Poczta Polska wyposażyła 3,5 tysięcy swoich kurierów w terminale płatnicze, dzięki którym klienci mogą dokonywać płatności kartą lub BLIKIEM za przesyłki pobraniowe bezpośrednio u kurierów. Jest to trzecia po DPD i InPost firma kurierska w Polsce, która udostępni tę możliwość swoim klientom. W 2016 r. około 30% paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej zostało opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji wynosiła 200 zł. Klienci kochają płacić bezgotówkowo, więc to tylko kwestia czasu, kiedy kolejne firmy kurierskie pójdą tą samą drogą.
Czytaj: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/platnosc-karta-u-kuriera-poczty-polskiej/51bfgpe
Przesyłki Poczty Polskiej będzie można odebrać w sklepach sieci Żabka
Od połowy listopada klienci zamawiający swoje paczki przez Pocztę Polską będą mieli możliwość odebrać je w sieci sklepów Żabka i Freshmarket. Sieć posiada ponad 4,7 tysięcy punktów na terenie całej Polski. Na razie usługa ma być dostępna tylko na terenie Mazowsza, ale stopnio ma pojawiać się również w innych miejscach kraju. Usługi typu click & collect są coraz popularniejsze wśród klientów, stąd ich rozwój nie dziwi.
Na AliExpress zapłacimy za pomocą PayU
Chiński gigant podpisał umowę z PayU, na mocy której internetowe płatności od PayU pojawiły się na AliExpress. Polskich konsumentów na pewno ucieszy ten fakt, gdyż nie bardzo lubimy płacić za zakupy w sieci za pomocą kart płatniczych, a aż 62% z nas uważa szybkie przelewy internetowe za największą zachętę do zakupów online. Według danych Gemiusa tylko we wrześniu chińską platformę odwiedziło 4 miliony polskich internautów. A Wy kupujecie na AliExpress?
Więcej: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/aliexpress-podpisalo-umowe-z-payu/zjc0mxs
Marketplace od Carrefour oficjalnie otwarty
W ostatnim wydaniu prasówki pisaliśmy, że Carrefour udostępnił wersję beta swojej platformy, a dziś piszemy, że została ona oficjalnie otwarta. W dniu swojej premiery Marketplace od Carrefour miał 70 dostawców zewnętrznych, oferujących ponad 70 000 produktów, podzielonych na 5 kategorii: Elektronika, Dom i Ogród, Zdrowie i Higiena, Uroda, Zabawki i Gry. Marka zaoferuje towary, które do tej pory były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci, a zapewnią je współpracujący z Carrefour zweryfikowani sprzedawcy. Po dokonaniu zakupu klienci, korzystający z Carrefour Marketplace, będą mogli wybierać między dostawą kurierską, a odbiorem w sklepie Carrefour w ramach usługi click&collect.
Amerykański sezon świąteczny w e-commerce urośnie o prawie 14%
Adobe Systems Incorporated przeprowadziło badania, z których wynika, że amerykański sezon świąteczny w e-commerce urośnie o prawie 14%. Według szacunków zysk z tegorocznych świąt osiągnie aż 107.4 miliarda dolarów. To o 13 miliardów więcej niż w zeszłym roku. W USA najgorętszym okresem jest czas między świętem dziękczynienia (23 listopada) a cyber poniedziałkiem (27 listopada). Wtedy to wg Adobe obroty w USA wyniosą prawie 20 miliardów dolarów.
Zobacz: http://mensis.pl/usa-swieta-e-commerce-107-miliardow-dolarow/
Europejczycy coraz bardziej lubią click & collect
42% konsumentów z Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Szwecji korzystało z usług click & collect w przeciągu ostatniego roku. Według badań Customer Pulse 2017 43% klientów wybiera opcję click & collect, bo jest tańszą formą dostawy. Dodatkowo 49% Brytyjczyków uważa tę opcję za bardziej wygodną, niż dostawa kurierem. Największym problemem przy wyborze click & collect jest według ankietowanych dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.
Więcej: https://ecommercenews.eu/24-europeans-buy-store-click-collect/
Przelewy24 nawiązały współpracę z Allegro
Operator Przelewy24 nawiązał współpracę z Allegro.pl. Wspólnie udostępnią klientom Allegro korzystanie m.in. z nowatorskiej formy szybkich płatności BLIK OneClick. Usługa ta umożliwi klientom błyskawiczne zakupy jednym kliknięciem, bez zbędnego wpisywania dodatkowych danych i kodu BLIK. To szczególnie istotne z perspektywy klientów dokonujących zakupów na smartfonach i tabletach.
Amazon w Polsce przygotowuje się na zmiany
Amazon uruchomił nowe centrum logistyczne w Kołbaskowie. Jest to najnowocześniejszy tego typu obiekt w Europie, który docelowo będzie pracował na trzy zmiany 24h na dobę. W magazynie ma być zatrudnionych 10 tysięcy pracowników, a ich pracę ma wspierać 3 tysiące robotów. A czy Wy jesteście już gotowi na szaleństwo świątecznych e-zakupów?
Sprawdź: http://mensis.pl/amazon-swieta-polsce-10-tysiecy-pracownikow-3-tysiace-robotow-zmiany/
Na dziś to już wszystko, co dla Was przygotowałam. Na kolejny przegląd zapraszam już za tydzień. 😉
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos