Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Ten ostatni tydzień października obfitował naprawdę w dużą dawkę ciekawych informacji ze świata w e-commerce. Nie traćmy zatem czasu i przejdźmy do tego, co działo się przez ostatnie dni.
Spis treści
Najczęściej wybieraną dostawą e-zakupów jest Poczta Polska
Według badania ARC Rynek i Opinia, Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupów online. Aż 55% badanych e-sklepów wskazuje, że jej usługi są najczęściej wybierane przez klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD i InPost. Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67% oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18%. Jestem ciekawa jakiego przewoźnika najczęściej Wy wybieracie robiąc zakupy online?
Amazon dostarczy paczkę wprost do naszego domu
Amazon dostarczy przesyłkę wprost do naszego domu, nawet kiedy nas nie będzie. Firma wprowadza usługę Amazon Key, których użytkowników wyposaży w kamerę i zamek wejściowy podłączony do Wi-Fi. Kiedy kurier dotrze do ich domów i nikogo nie zastanie, zeskanuje przesyłkę, a informacja o tym dotrze do Amazona, który zdalnie otworzy mu drzwi, a kamery nagrają cały proces dostawy. Na razie z usługi skorzystają wyłącznie Amerykanie z 37 miast. Ruszy ona w listopadzie. Jej koszt wyniesie 249,99 dol., czyli około 898 złotych, ale za tę cenę dostajemy kamerę i zamek do drzwi. Trzeba przyznać, że jest to odważny krok, którego można się było spodziewać właśnie po Amazonie. Wcześniej o podobnych testach pisaliśmy w kontekście Walmarta, który ma dostarczać zakupy wprost do lodówek swoich klientów. Bitwa Amazon-Walmart trwa i pewnie będziemy świadkami jeszcze niejednej rozgrywki pomiędzy amerykańskimi gigantami.
eBay pomoże polskim sprzedawcom sprzedawać za granicę
eBay udostępnił sprzedawcom nowe narzędzie „eBaymag” służące do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach. Dzięki temu rozwiązaniu sprzedawcy mogą wystawiać swoje aukcje w języku danego kraju na kilku rynkach jednocześnie, zwiększając tym samym zasięg swojej oferty nawet do 168 mln aktywnych kupujących. Do tej pory narzędzie było dostępne tylko w języku angielskim, a teraz można korzystać również z jego polskiej wersji. eBay nie podbił wprawdzie zbyt mocno polskiego rynku, ale patrząc na to, co dzieje się z Allegro, jego popularność może wzrosnąć.
Carrefour udostępnił w Polsce wersję beta swojego marketpalce’u
Carrefour uruchomił w Polsce usługę Marketplace. Na razie projekt dostępny jest w wersji beta, pod adresem beta.carrefour.pl. Platforma zaoferuje towary, które do tej pory były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci. Będzie można je odbierać w modelu click & collect lub zamówić z dostawą przez kuriera do domu. Carrefour będzie pełnić w platformie dwie role: sprzedającego i jednocześnie operatora stanowiącego wsparcie dla pozostałych stron korzystających z Marketplace – klientów indywidualnych oraz firm trzecich oferujących swoje produkty. Jest to model znany z Allegro, eBay’a czy Amazona. Jak myślicie osiągnie sukces? Bo patrząc na onlinowe działania sieci, ma duże szanse na sukces. 😉
Zobacz: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/carrefour-uruchomil-usluge-marketplace-w-polsce-na,42778
Amica otworzyła magazyn, w którym pracuje tylko jedna osoba
Amica otworzyła najnowocześniejszy magazyn w branży AGD na świecie. W magazyn mieści aż 220000 sztuk dużego AGD, a pracuje tam tylko jeden człowiek zarządzający robotami. Całą pracę wykonują specjalne suwnice, towar jest przenoszony przez 5 ramion o długości 44 metrów każde. Nad wszystkim czuwa system komputerowy. Roboty są w stanie układać na półkach lub pobierać 1600 sztuk AGD na godzinę. System Amiki może wydać dziennie 36 tysięcy sztuk towaru i przyjąć 30 tysięcy. Nie dziwię się, że cały świat ciągnie by zobaczyć ten magazyn od środka, sama bym chętnie to zrobiła. 😉
W Europie nie ma miejsca na magazyny?
Skoro już w temacie magazynów jesteśmy, to branżę obiegły niedawno niepokojące dane, pokazujące, że w Europie kończy się przestrzeń dla magazynów e-commerce. Wszystko dlatego, że e-handel się rozwija i do 2021 roku mamy mieć do czynienia ze wzrostem wolumenu przesyłek w Europie na poziomie blisko aż 70%. Dodatkowo aż 94% europejskiej populacji ma w tym czasie mieszkać w miastach. Badania firmy Cushman & Wakefield pokazują też, że tzw. „ostatnia mila” w europejskich metropoliach generuje połowę kosztów doręczenia przesyłki. Koszty te będą też niestety rosły w najbliższych latach w tempie ok 1.5-2% rocznie. Wszystko to właśnie przez drastycznie spadającą dostępną przestrzeń magazynową w dużych miastach, co utrudnia płynne doręczanie przesyłek na wspomnianej wcześniej „ostatniej mili”.
Zobacz: http://mensis.pl/europie-konczy-sie-przestrzen-magazynowa-dla-e-commerce/
Średnia wartość koszyka zakupowego w Internecie to 200-500 złotych
Badanie ARC Rynek i Opinia pokazuje, że ponad 30% zamówień realizowanych przez działające w Polsce e-sklepy opiewa na wartość 201-500 złotych. Kolejne 24% zakupów mieści się w przedziale między 101 a 200 złotych, a 20% – 51-100 złotych. Co ciekawe, 11% e-zakupów ma wartość powyżej 1 tysiąca złotych. A Wy ile wydajecie w “internetach”? 😉
Więcej: https://retailnet.pl/2017/10/25/118867-badanie-srednia-wartosc-e-zakupow-200-500-zlotych/
Połowa e-sprzedawców oferuje ekspresową dostawę
Według eDelivery Index report połowa europejskich e-sprzedawców oferuje ekspresowe dostawy. Tylko 6% z nich dostarcza w modelu same day delivery. Większość europejskich e-sklepów oferuje 2,7 form dostawy. Wyjątkiem jest Wielka Brytania, gdzie sklepy internetowe udostępniają średnio 4,4 opcje dostawy do wyboru. Co ważne aż 79% badanych oferuje darmową opcję dostawy do domu, a 95% udostępnia darmowy odbiór w modelu click & collect. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.
Czytaj: https://ecommercenews.eu/half-retailers-offer-express-delivery-option/
Auchan rozwija usługę click & collect
Sieć otworzyła we Francji swoje największe centrum do obsługi serwisu click & collect. Obiekt posiada 250 schowków z regulacją temperatury, z których klienci mogą odbierać swoje zamówienia złożone online. Kupujący mogą wybierać spośród 8500 produktów oferowanych w sklepie internetowym i wybrać odpowiedni czas odbioru w punkcie click&collect. Usługa jest bezpłatna, a centrum czynne jest od poniedziałku do soboty, od 8.30 do 21.30. Jeśli tego typu usługi będą popularne, to sieć planuje je systematycznie rozwijać.
Co piąty towar w internecie kupujemy przez telefon
Według danych PayU już co piąty towar w internecie kupowany jest przez telefon czy tablet. Robienie e-zakupów wzrosło o 7% względem ubiegłego roku. W 2016 r. zakupy przez telefony czy tablety robiło blisko 13% Polaków. Teraz jest ich ponad 20%, czyli wzrost przekracza 30%, a będzie ich tylko więcej, zwłaszcza jeśli upowszechnią się mobilne płatności.
Jak płacimy w Internecie?
Z raportu ONZ „UNCTAD B2C E-commerce Index 2017” wynika, że karty kredytowe i debetowe stanowią olbrzymią część płatności w światowym e-commerce – ponad 40%. Przelewy bankowe to tylko 10% całości, zaś pobrania (COD) stanowią jeszcze mniej, bo 7%. Dużą popularnością cieszą się elektroniczne portfele, takie jak PayPal, których udział wynosi 31%. Specjaliści prognozują, że za 3 lata wyraźnie spadnie udział kart kredytowych i debetowych, a wzrośnie za to udział przelewów bankowych oraz m-płatności.
Więcej: http://mensis.pl/sie-placi-swiecie-e-commerce-wypada-tym-tle-polska/
Z Amazon Prime korzysta już 90 milionów Amerykanów
Według danych Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) liczba abonentów programu Prime w USA osiągnęła 90 milionów. Jeszcze w marcu 2016 roku amerykański Amazon miał mniej niż 60 milionów uczestników Prime’a. Teraz już 63% użytkowników Amazona jest „Prime”. Tylko w 12 miesięcy największy w USA sklep internetowy ściągnął do swojego programu lojalnościowego 30 milionów ludzi. Dodatkowo aż 95% respondentów deklaruje, że nie ma zamiaru wychodzić z programu w najbliższym czasie. Cóż, bycie “Prime” jest chyba trendy. 😉
Zobacz: http://mensis.pl/6-10-klientow-amazona-usa-nalezy-programu-prime/
To już wszystko, co przygotowałam dla Was na dziś. Na kolejne wiadomości zapraszam już za tydzień. Miłego weekendu! 😉
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos