Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Jak co piątek wracam do Was z naszym blogowym podsumowaniem najważniejszych informacji ze świata e-commerce. Dziś będzie krótko i treściwie, czyli w sam raz do poczytania przed weekendem i nadrobienia ewentualnych zaległości newsowych. 😉
Spis treści
Amazon będzie dostarczał paczki bezpośrednio do bagażnika aut
To nie pierwsza taka informacja w branży kurierskiej. Pisaliśmy już kiedyś, że takie rozwiązania testowało już chociażby Volvo lub Audi. Jednak różnica była taka, że zazwyczaj do otwarcia bagażnika wykorzystywany był specjalny kod, natomiast Amazon z firmą Phrame pracuje nad stworzeniem specjalnych ramek na tablice rejestracyjne, za którymi będzie można schować kluczyki. Dzięki temu kurier mógłby uzyskać dostęp do kluczyków, zostawić paczkę w bagażniku i odłożyć kluczyki do skrytki. Sama idea dostawy bezpośrednio do bagażnika jest ciekawa i przyszłościowa, ale nie do końca przemawia do mnie taka właśnie opcja dostępu do auta. A Wy co o tym sądzicie?
IKEA będzie sprzedawać poprzez marketplacy?
Powraca temat sprzedaży produktów IKEI na platformach zakupowych. Już jakiś czas temu pojawiły się plotki, że towary szwedzkiej marki będą dostępne na Amazonie. Szybko jednak zdementowano te informacje. W tym tygodniu Torbjörn Lööf, szef spółki Inter Ikea, potwierdził takie plany w rozmowie z dziennikiem „Financial Times”, ale nie odniósł się jeszcze do tego, jaka zewnętrzna platforma będzie sprzedawać produkty IKEA jako pierwsza. Większość specjalistów z branży typuje, że będzie to jednak Amazon. Chyba nikogo nie zdziwiłby ten fakt. 😉
Zobacz: http://www.rp.pl/Handel/310109885-Ikea-stawia-na-sprzedaz-w-sieci.html#ap-1
UOKiK niebawem przedstawi decyzje w sprawie Allegro
Platforma internetowa podejrzewana jest o faworyzowanie swojego sklepu kosztem innych sprzedawców. W lipcu wysłano do niej kontrolerów z UOKiK, którzy mieli zbadać sprawę. Urząd w tym tygodniu dał znać, że sprawa dotycząca Allegro dobiega końca i niebawem cytuję: “Należy się spodziewać decyzji, która będzie dla rynku i milionów użytkowników Allegro ważnym komunikatem”. Jesteśmy bardzo ciekawi tej decyzji. Zarzut dyskryminowania sprzedawców to dosyć poważna sprawa, która może zakończyć się nie tylko zakazem stosowania takich praktyk, ale karą nawet do 10% przychodów Allegro.
Czytaj: https://www.bankier.pl/wiadomosc/UOKiK-uderzy-w-Allegro-4017775.html
Walmart usprawni proces zwrotu
Walmart wprowadza rozwiązanie Mobile Express Returns, które umożliwi klientom korzystanie ze specjalnej aplikacji w celu rozpoczęcia procesu zwrotu jeszcze przed udaniem się do sklepu. Klienci w aplikacji muszą znaleźć swoją transakcję i wskazać towary, które chcą zwrócić. Następnie mogą udać się do sklepu sieci i dokonać zwrotu przy specjalnym stanowisku. Tam, na czytniku kart, muszą tylko zeskanują kod QR wyświetlany w aplikacji, a pieniądze wrócą na ich konto już następnego dnia.
Logistyka dla e-commerce rośnie o 20% rocznie
Światowy rynek logistyki dla e-commerce do 2024 roku ma urosnąć do ponad 800 mld USD. Obecnie najszybciej rozwija się segment z rozwiązaniami z zakresu e-fulfillment. Według PMR w 2020 roku sprzedaż online może stanowić już 10% całego handlu detalicznego, co napędza jeszcze bardziej obszar e-logistyki.
Zobacz: https://e-biznes.pl/logistyka-dla-e-commerce-rosnie-o-20-proc-rocznie/
Jak kupują Polacy?
Z danych HRS wynika, że w Polsce jest ponad 25,8 mln internautów, a połowa z nich robi zakupy w internecie. Aż 81% z nich wykonuje je na laptopie. Częściej w sieci kupują kobiety – robi to aż 52% internautek. Najczęściej kupują one ubrania (82%), kosmetyki (63%) oraz multimedia (69%), natomiast mężczyźni w sieci poszukują głównie elektroniki (63%) oraz biletów np. do kina czy na koncert (55%). Wciąż duża część Polaków szuka informacji o produktach w internecie, a następnie kupuje rzeczy w sklepie stacjonarnym (tzw. efekt ROPO). Najczęściej ta zależność dotyczy: materiałów budowlanych (54% Polaków) oraz sprzętu RTV/AGD (45% Polaków).
Zaraz ulepsza usługę click & collect
Zara zautomatyzuje proces odbioru zamówień w ramach usługi click and collect. Nowa forma odbioru zakupów online ma odbywać się bez udziału pracowników sklepu. Klient zjawiając się po swoje zamówienie musi podejść we wskazane miejsce, zeskanować QR kod albo wpisać PIN i czekać, aż automatyczny podajnik, podobny do tych działających w sortowniach pocztowych, sam dostarczy mu zakupiony towar. Dostarczeniem przesyłek z magazynu i umieszczenie ich na ruchomym podajniku odpowiadać będzie w pełni zautomatyzowany robot, który jest w stanie obsłużyć równocześnie nawet 700 paczek. Pierwsze testy usługi prowadzone są w jednym ze sklepów w Hiszpanii.
Sprawdź: https://retailnet.pl/2017/10/09/118463-zara-wprowadza-usluge-clickcollect-na-wyzszy-poziom/
Na dziś to już wszystko, co dla Was przygotowałam. 😉 Na następne wydanie prasówki zapraszam standardowo za tydzień. Miłego weekendu!
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos