Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Pewnie wielu z Was szykuje się już na długi sierpniowy weekend, ale jeszcze zanim ruszycie w drogę, to zapraszam Was do naszego cotygodniowego przeglądu prasy. W e-commerce dzieje się tyle, że jak zwykle mamy o czym pisać, co mnie osobiście bardzo cieszy. 😉 Zaczynajmy zatem.
Spis treści
Niemiecki Amazon współpracuje z Rossmannem
Amazon i Rossmann rozpoczęli współpracę w ramach, której produkty drogerii mają być dostępne w usłudze Amazon Prime. Oznacza to, że będą one dostarczane do klientów jeszcze tego samego dnia, nawet do 1-2 godzin od złożenia zamówienia. Na razie zamawiać je mogą mieszkańcy Berlina, a niebawem również Monachium. Bardzo możliwe, że jeśli taka współpraca przyniesie obu firmom zyski, to Amazon połączy siły również z innymi markami.
Sprawdź: http://mensis.pl/niemiecki-amazon-doreczymy-rossmana-pokazemy-bundeslige/
“Super sprzedawca” zamiast “standard Allegro”, czyli kolejne zmiany na Allegro
Standard Allegro działający od 2011 zostanie zastąpiony programem Super Sprzedawca. „Super Sprzedawcy” będą mogli zachęcać klientów do kolejnych zakupów w serwisie Monetami, które można następnie wymieniać na kupony rabatowe. Monety będą przyznawane klientom za zakupy dokonane u wyróżnionych sprzedawców. Aby zostać takim Super Sprzedawcą będzie trzeba spełnić szereg wytycznych, które znajdziecie w linku poniżej. Niestety nie będzie wcale łatwo. Może to się przełożyć na to, że klienci nie będą już wcale tak bardzo zwracać uwagę na cenę, a wybiorą nawet droższe towary, aby tylko zdobyć rabaty. Dla e-sprzedawców ta zmiana może się nie podobać, jednak klienci zapewne będą zachwyceni.
Czytaj: http://www.spidersweb.pl/2017/08/super-sprzedawcy-allegro-wymagania.html
Carrefour testuje click & collect w sklepach franczyzowych
Carrefour testuje w Polsce sklepy franczyzowe jako punkty odbioru dedykowane usłudze click & collect. Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci sieci robiący zakupy online będą mogli odebrać produkty nie tylko w hiper- i supermarketach, ale także małych sklepach działających po sąsiedzku. Marka zarządza w Polsce siecią ponad 800 sklepów w pięciu formatach. Ponad 500 z 800 sklepów Carrefoura w naszym kraju to sklepy franczyzowe. Co oznacza, że jest to ogromny zasięg dla takiej usługi i może okazać się naprawdę strzałem w dziesiątkę. Testy prowadzone są m.in. w Warszawie i okolicach. Z wielką niecierpliwością czekamy na kolejne ruchy marki, która chyba w tej chwili robi najwięcej na polskim rynku e-grocery.
The Hub – automaty do odbioru paczek staną w budynkach mieszkalnych
The Hub to automatyczne maszyny do odbioru przesyłek marki Amazon. Różnią się one od Lockers tym, że instalowane są w prywatnych budynkach mieszkalnych. Co ciekawe, miałyby służyć nie tylko do zamówień z Amazona, ale także paczek prywatnych oraz przesyłek z innych sklepów internetowych. Na razie testowane były w USA i Australii. Niewiadomo czy pojawią się w Europie, ale jest to bardzo ciekawe rozwiązanie. Postawienie maszyn do odbioru przesyłek w naszych blokach lub przy klatkach byłoby bardzo wygodne zarówno dla kurierów, jak i klientów.
Zobacz: http://mensis.pl/the-hub-czyli-amazon-instaluje-konkurencje-paczkomatow-apartamentowcach/
57% e-klientów korzysta z odbioru zamówienia w punkcie stacjonarnym
Skoro już jesteśmy w temacie odbiorów, to warto wspomnieć o ciekawych danych dotyczących odbioru zamówień online w sklepach stacjonarnych. Według Invespcro.com w zeszłym roku aż 57% klientów skorzystało z tej formy odbioru kupionych przez siebie produktów w e-sklepach. Aż 73% wskazało, że zrobiło to dlatego, że ta forma była darmowa, natomiast 32% osób uważa ją za wygodną. Zobaczcie więcej ciekawych danych w infografice, którą znajdziecie w linku poniżej.
Sprawdź: https://www.invespcro.com/blog/buy-online-pick-up-in-store/
Zalando zbuduje kolejny magazyn w Polsce
Zalando planuje rozszerzyć swoją sieć logistyczną poprzez budowę dwóch kolejnych dużych centrów logistycznych. Jeden z nich ma być w Polsce, a drugi we Włoszech. To już drugi magazyn sklepu w Polsce, pierwszy w trzecim kwartale 2017 roku ruszy pod Szczecinem. Zalando uważa nas za jedno z najlepszych miejsc inwestycyjnych, gdyż nasz rynek e-commerce bardzo dynamicznie rośnie i jest aktualnie 5 największym w Europie, po Włoszech. Takie inwestycje nas wszystkich bardzo cieszą.
Towary kupione w IKEI zwrócimy nawet po roku
Z początkiem września IKEA zmienia regulamin zwrotów. Jeśli klient sklepu zmieni zdanie lub nie będzie w pełni zadowolony ze swoich zakupów, będzie mógł zwrócić towar w ciągu 365 dni od daty zakupu. Nowy regulamin będzie miał zastosowanie tylko do produktów kupionych od 1 września. Co myślicie o tych zmianach? Mi się bardzo podobają. 😉
Jak zmieniają się polscy klienci?
Już prawie 60% Polaków robi zakupy w sklepach online przynajmniej raz w miesiącu. Aż 85% osób korzysta wtedy z porównywarek cen. Wpływ na to ma rosnąca niechęć do zakupów stacjonarnych. 46% ankietowanych przyznaje, że opuszcza sklep widząc długą kolejkę do kasy. Co ciekawe polscy konsumenci są patriotami. Ponad 70% z nich przyznaje, że polskie pochodzenie produktów stanowi dla nich często wystarczającą zachętę do ich nabycia. Szczególnie istotne jest to dla nich w przypadku zakupu produktów spożywczych. Więcej ciekawych danych znajdziecie poniżej.
Pracownicy Amazona nie boją się robotów
Na koniec mały smaczek i video, które robi furorę w sieci. Zobaczcie, jak jeden z pracowników magazynu Amazona tłumaczy, dlaczego nie boi się konkurencji ze strony automatycznych robotów. Ma to duży sens. 😉
Na dziś to już wszystkie informacje, które dla Was przygotowałam. Wyjątkowo spotykamy się nie za tydzień, ale dopiero z pierwszym września, gdzie podsumuje Wam sporo faktów z połowy miesiąca. Wam życzę miłego weekendu, a sobie udanego urlopu. 😉
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com