Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
W tym tygodniu wszyscy żyli wizytą prezydenta USA w Polsce. Piszą o tym chyba wszystkie media – komentując, interpretując, oceniając. Ale nie martwcie się, bo u nas o Donaldzie Trumpie nie będzie. 😉 Na naszym blogu jak zwykle pojawi się przegląd prasy i podsumowanie najważniejszych faktów z e-commerce z ostatniego tygodnia.
Spis treści
UOKiK przeszukuje siedzibę Allegro
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi przeszukanie w siedzibie Grupy Allegro. Jest to część postępowania wyjaśniającego, w którym UOKiK sprawdza, czy Allegro faworyzuje własny sklep internetowy kosztem innych sprzedawców działających na tej platformie. Do Urzędu wpłynęły liczne skargi, w których przedsiębiorcy zwracali uwagę na wprowadzone przez spółkę zmiany w sposobie funkcjonowania Allegro.pl. Zmiany te miały powodować, że produkty sprzedawane na platformie przez oficjalny sklep Allegro miały być identyfikowane w wynikach wyszukiwania jako najbardziej trafne. Co myślicie o tej sprawie?
W Warszawie zamówienie McDonald’s przywiezie Ci UberEats
Od początku lipca wybrane punkty McDonald’s w Warszawie oferują możliwość zamówienia posiłków z dowozem. Są one realizowane za pomocą aplikacji UberEats. Współpraca obejmuje na razie 23 restauracje w różnych dzielnicach stolicy. Zamówienia można składać między godziną 11 a 23. UberEats działa na terenie Warszawy od około pół roku i współpracuje już z ponad 400 restauracjami.
Brytyjski market testuje autonomiczne auta dostawcze
Ocado, brytyjski internetowy supermarket, testuje nową, innowacyjną formę dostawy. Zamówienia realizowane są za pomocą autonomicznych aut. Idea tego rozwiązania polega na tym, że klient po otrzymaniu informacji o tym, że jego zakupy dotarły pod wskazany adres, sam odbiera je z automatycznej skrzynki w samochodzie. Pojazd z Ocado może jednorazowo dostarczyć 8 zamówień. Na razie w fazie testowej w aucie obecni są jeszcze kierowcy, którzy ze względów bezpieczeństwa nadzorują przejazd oraz edukują klientów, którzy zdecydowali się wypróbować tę opcję dostawy. Trzeba przyznać, że jest to dosyć ciekawy pomysł, który łączy kilka trendów i najnowszych technologii. Takie trochę mobilne “click&collect”, nie sądzicie? 😉
Delivery in Europe już dostępna
Oficjalnie ruszyła ostateczna wersja strony internetowej Deliver in Europe, która jest finansowana przez Unię Europejską. Za pomocą tej porównywarki możemy sprawdzać oraz monitorować oferty wszystkich europejskich dostawców usług logistycznych. UE zależy na tym, aby stawki za wysyłki międzynarodowe były tańsze oraz identyczne w całej Europie. Uruchomienie tej platformy to jeden z zaplanowanych kroków do ujednolicenia rynku usług logistycznych, nad czym od dłuższego już czasu pracuje Komisja Europejska.
Więcej: https://ecommercenews.eu/eu-funded-platform-deliver-europe-officially-launched/
Kuriera zamówisz w cyfrowym terminalu
Cyfrowe terminale ClickPoint pojawią się w sieciach detalicznych oraz na stacjach paliw. Będą przeznaczone do zamawiania produktów i usług online. Zostaną także zintegrowane z usługami logistycznymi. Klienci np. sklepów, drogerii, czy stacji benzynowych będą mogli za ich pośrednictwem nadawać dowolne przesyłki, a także odbierać paczki z produktami zamówionymi online. Terminale umożliwią także wyszukanie np. jubilera, bądź szewca i zlecenie naprawy biżuterii, czy obuwia. Dodatkowo maszyna umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki, a także wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. Pierwsze testy terminali z sieciami przeprowadzone zostaną na przełomie października i listopada. Przyznam, że jestem ich bardzo ciekawa, a Wy?
Zobacz: http://it.wnp.pl/cyfrowe-terminale-w-sieciach-handlowych-zdynamizuja-e-commerce,301544_1_0_1.html
Czy meal-kit podbije Polskę?
Zestawy składników do samodzielnego gotowania, czyli z angielskiego meal-kit subscription services, zdobyły już olbrzymią popularność na rynkach Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. Według szacunków Cardlytics, tylko w 2015 roku wartość tego segmentu wzrosła o 311% w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksperci szacują, że trend ten będzie się utrzymywał i sprzedaż tego typu produktów osiągnie poziom 4 mld dolarów w perspektywie krótkoterminowej, a do roku 2026 aż 36 mld dolarów rocznie. W USA niekwestionowanym liderem rynku jest firma Blue Apron, która każdego miesiąca dostarcza swoim klientom ponad 8 mln zestawów. W Europie prym wiedzie berlińskie HelloFresh, które w poprzednim roku wysyłało ponad 7,2 mln posiłków miesięcznie do 9 krajów na 3 kontynentach. W Polsce już mamy pierwszą firmę, która zauważyła potencjał tego sektora. Jest nią serwis JustChopped. Myślicie, że jest u nas na to popyt?
Sprawdź: http://e-biznes.pl/zestawy-samodzielnego-gotowania-podbija-polski-rynek/
IKEA otwiera kolejny punkt odbioru zamówień online
Szwedzki gigant otwiera kolejny punkt odbioru zamówień w Polsce – tym razem w Kaliszu. Dzięki temu mieszkańcy miasta i jego okolic będą mogli zamawiać produkty przez internet, telefon lub w sklepie i odbierać je w punkcie. Placówka ma funkcjonować od 14 września 2017. To już drugi taki punkt w Polsce. Pierwszy pojawił się w zeszłym roku w Opolu i chyba się nie pomylę, jeśli powiem, że wszyscy czekamy na kolejne.
Brytyjczycy wysłali w zeszłym roku 2,8 miliarda paczek
Według badania firmy Mintel, brytyjski rynek przesyłek kurierskich przekroczył w 2016 roku 10 mld funtów. To aż o miliard więcej niż w roku wcześniejszym. Brytyjczycy w ubiegłym roku wysłali aż 2,8 mld paczek. Prognozy pokazują, że w 2021 roku liczba wysłanych paczek przekroczy 4 mld, a wartość rynku osiągnie 13,2 mld funtów. Co ciekawe, badanie pokazuje również rosnącą popularność same day delivery. Wartość dostaw tego samego dnia przekroczyła 1 mld funtów, kiedy w 2012 wynosiła ponad połowę mniej, bo 488 milionów. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.
Zobacz: http://edelivery.net/2017/07/courier-express-delivery-market-hits-10-1-billion/
Tesco wprowadza technologię Scan&Shop w Warszawie
Po Krakowie, Łodzi i Poznaniu przyszła pora na stolicę. Jeden ze sklepów Tesco w Warszawie wprowadził do użycia technologię Scan&Shop. Dzięki tej usłudze za pomocą specjalnych skanerów lub swoich smartfonów, klienci mogą skanować produkty w trakcie zakupów i wkładać je do siatek w wózku, bez konieczności ponownego wypakowywania ich przy kasach. Usługa pozwala także na bieżące śledzenie swoich wydatków, czyli aktualnego kosztu zakupów w koszyku.
Więcej: https://retailnet.pl/2017/07/07/116727-kolejny-sklep-tesco-usluga-scanshop/
I tym stacjonarnym newsem kończymy dzisiejsze wydanie naszej prasówki. Na kolejne standardowo zapraszam Was w kolejny piątek. Bawcie się dobrze w weekend lub na urlopach, a w wolnych chwilach odwiedzajcie nasz blog. 😉
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com