Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Po krótkiej przerwie wracam do Was z naszą prasówką. Dziś będzie trochę dłużej i bardziej obszernie, gdyż opowiem Wam o wydarzeniach z ostatnich dwóch tygodni, ale postaram się, aby było jak najbardziej konkretnie. Poznajcie najważniejsze informacje z e-commerce. 😉
Spis treści
Produkty IKEI będą dostępne na różnych stronach zakupowych
Szwedzki gigant przetestuje sprzedaż swoich produktów na stronach, które nie należą do niego. Ma to zwiększyć dochody firmy. Testowa sprzedaż na serwisach typu Amazon czy Alibaba rozpocznie się w 2018 roku.
Więcej: https://www.pb.pl/ikea-bedzie-sprzedawac-przez-obce-strony-863756
Pracownicy Walmarta wracając z pracy dostarczą zamówione zakupy
Sieć uruchomiła testy programu, w ramach którego jej pracownicy, wracając do domu, dowiozą paczki zamówione przez klientów mieszkających po drodze. Usługa testowana jest od miesiąca, na razie w trzech sklepach: dwóch w New Jersey i w jednym w Arkansas. Rzeczniczka marki twierdzi, że uczestnicy programu są ochotnikami, a za swój poświęcony czas otrzymują dodatkową zapłatę, jak za nadgodziny.
Czytaj: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/pracownicy-sieci-walmart-dostarcza-po-drodze-do-do,40326
Walmart wprowadza usługę click&collect dostępną całą dobę
Będą przy Walmarcie, warto wspomnieć, że klienci sieci mogą odbierać internetowe zakupy spożywcze nie tylko w jednym z ponad tysiąca sklepów stacjonarnych, ale także w specjalnych urządzeniach samoobsługowych. Pierwsze tego typu maszyny uruchomiono w Oklahomie. Można odebrać w nich zamówione zakupy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Specjalny kiosk ma wielkość 6 na 25 metrów i może pomieścić 30 tysięcy produktów spożywczych, również chłodzonych i mrożonych.
Tesco dostarcza zakupy za pomocą robota
Brytyjski supermarket sieci Tesco po raz pierwszy w historii dostarczył zamówienie online za pomocą robota. Maszyny od Starships są całkowicie autonomiczne i poruszają się w promieniu 5 km od supermarketu. Klienci swoje zamówienie mogą śledzić dzięki specjalnej aplikacji i może ono dotrzeć do nich już w przeciągu godziny. To już kolejna europejska firma, która testuje roboty dostawcze. Myślicie, że kto w Polsce pierwszy zacznie z nich korzystać? Może Pyszne.pl?
Zobacz: https://retailnet.pl/2017/06/06/116120-tesco-testuje-dostawe-posrednictwem-robotow/
Na Pyszne.pl zapłacimy bitcoinamy
Skoro już o Pyszne.pl wspomniałam, to warto dodać, że jedna z najpopularniejszych polskich platform do zamawiania posiłków uruchomiła płatność za pomocą bitcoinów. Kurs internetowej waluty oscyluje pomiędzy 9000 a 10000 złotych, tak więc przykładowo za średnią pizzę o wartości 25 zł zamawiający zapłaci mniej niż trzy tysięczne bitcoina. Ktoś z Was już płacił za swoje usługi internetowe za pomocą bitcoinów?
UberEats będzie woził dla McDonalds
Będąc w temacie zamówień jedzenia online, wspomnijmy, że popularna na świecie sieć fast food postanowiła rozwijać swój kanał delivery za pośrednictwem usługi UberEats. Dzięki temu McDonald’s podwoił liczbę miejsc w Stanach Zjednoczonych, które oferują dostawę posiłków do domów i prognozuje, że w czerwcu będzie ich już ponad 3500.
Szopi kupi zamówione produkty za nas i dostarczy je w ciągu godziny
Szopi to platforma za pomocą, której można zamówić zakupy do domu. Działa na zasadach crowdsourcingowych. Jej użytkownicy mogą za jej pośrednictwem zlecać listy zakupów, wybierając nawet konkretne sklepy, w których mają być one zrobione, a tzw. “szoperzy” zrealizują te zlecania i dostarczą produkty pod wskazany adres. Usługa działa na razie na terenie Warszawy i Krakowa, ale kto wie może pojawi się także w kolejnych miastach. Jestem ciekawa, co o niej sądzicie. Skorzystalibyście z usług takiego “szopera”?
Patrz więcej: http://mamstartup.pl/e-commerce/11323/zakupy-ktore-robia-sie-same-zespol-szopi-kupi-zamowione-produkty-za-ciebie
Polecony e-commerce od Poczty Polskiej
Poczta Polska od czerwca ponownie uruchomiła usługę “Polecony e-commerce”, która skierowana jest osób sprzedających w internecie. Umożliwia ona nadanie przesyłek, o masie do 1 kg, z gwarantowanym terminem doręczenia dla Poleconego Priorytet w następnym dniu roboczym oraz dla Poleconego Standard do 3 dni roboczych. Każda przesyłka traktowana jest jako wartościowa do wysokości 100 zł. Poczta oferuje osiem rodzajów takiego pakietu i każdy z nich zawiera opakowania na drobne przedmioty typu kosmetyki, zabawki, książki lub odzież.
Zobacz: http://e-biznes.pl/nowy-pakiet-polecony-ecommerce-ofercie-poczty-polskiej/
PayU wprowadza usługę wspierającą handel transgraniczny
PayU wprowadza usługę Multi Currency Pricing (MCP) polegającą na zaoferowaniu konsumentom posiadającym instrumenty płatnicze w obcych walutach stałej ceny. Klient jeszcze przed dokonaniem zakupu wie, ile zapłaci za dany produkt w walucie, w której posiada rachunek bankowy czy kartę. Przeprowadzony wśród właścicieli e-sklepów program pilotażowy wskazał, że konwersja zakupowa jest kilka razy wyższa, im szybciej konsument pozna ostateczną cenę produktu. Obecnie MCP obsługuje trzy waluty: euro, dolary i funty brytyjskie. Docelowo klienci polskich e-sklepów będą mogli płacić także m.in. w koronach czeskich, norweskich i duńskich, oraz we frankach szwajcarskich. Patrząc na rozwój zakupów cross border, to naprawdę dobre posunięcie.
E-sklepy nie przeciwdziałają utracie klientów
Z raportu Genesys wynika, że polscy e-sprzedawcy słabo przeciwdziałają utracie klientów i nie wykorzystują technologi, które zwiększają szanse dokonania sprzedaży. Tylko 17% ankietowanych sklepów kontaktuje się z klientem, który porzucił koszyk przed złożeniem zamówienia, a jedynie 13% posiada wgląd w porzucony koszyk. Opcję czatu, za pomocą którego klienci mogą skontaktować się z obsługą sklepu w czasie rzeczywistym, udostępnia jedynie 36% e-biznesów. Te dane są bardzo niepokojące. Warto zajrzeć do raportu i sprawdzić, jak jeszcze tracimy swoich e-klientów.
Więcej: http://e-biznes.pl/genesys-e-sklepy-slabo-przeciwdzialaja-utracie-klientow/
Najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o produkcie jest rodzina
Według raportu „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków” aż 54% ankietowanych najczęściej o produkty pyta rodzinę, a 49% znajomych. Trzecim najczęściej wybieranym źródłem są fora internetowe. Co ciekawe, najrzadziej opieramy swoje wybory o reklamy internetowe i outdoorowe (tylko 2%), a reklamy telewizyjne wskazało 6% badanych. Czyżby Polacy nie wierzyli reklamom? 😉
Zobacz: http://mensis.pl/reklama-internecie-malo-wiarygodna-wg-polskich-respondentow/
Na dziś to już wszystko, co dla Was przygotowałam. Uprzedzę może z góry, że za tydzień z powodu długiego weekendu znów się nie “spotkamy”, ale nie martwcie za dwa tygodnie dostaniecie porządną dawkę newsów z tych czternastu dni. Także do zobaczenia. 😉
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com