Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16
Doczekaliśmy się piątku, a to oznacza, że mam dla Was kolejną porcję najciekawszych faktów z branży. Doczekaliśmy się w końcu także słońca, więc weekend zapowiada się ciepło i przyjemnie. Jednak zanim jeszcze w niego wkroczymy, to zachęcam Was do poczytania naszego bloga i przeczytanie „Najważniejsze informacje z e-commerce #28”. 😉
Spis treści
W Żabce i Freshmarket można odebrać przesyłkę od DHL
DHL Parcel Polska podpisał porozumienie z Żabka Polska S.A. oraz PointPack.pl S.A., na mocy którego wszystkie sklepy Żabka i Freshmarket działające w systemie PointPack.pl zostaną włączone do sieci punktów odbioru i nadań przesyłek DHL. W sumie sieć punktów odbioru DHL Parcel zwiększy się dzięki temu o ponad 4550 sklepów na terenie całej Polski. Przesyłki będzie można odbierać siedem dni w tygodniu, między godziną 6 rano a 23.
Zachowania e-konsumentów dziś a w 2030 roku
Comarch i Kantar TNS opracowali raport “Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, gdzie przeanalizowano zachowania e-klientów z 6 krajów europejskich, w tym Polski. Z badania wynika m.in., że 42% kobiet oraz 29% panów preferuje kupno odzieży i obuwia w sklepach internetowych. Z kolei 46% mężczyzn i 36% kobiet, robi zakupy online w kategorii elektronika. W 2030 roku 53% kobiet w porównaniu do 45% mężczyzn zamierza kupować ubrania i buty przez internet. Co ciekawe w kategorii “odzież” dla połowy respondentów, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, możliwość dotknięcia towaru miała duże znaczenie. Więcej ciekawych danych znajduje się w linku poniżej.
Więcej: https://www.pb.pl/na-zakupach-dzis-i-w-2030-roku
E-sklep najlepiej otworzyć w kategorii “Dom i ogród”
Według analizy przeprowadzonej przez Okazje.info największym zainteresowaniem w sieci cieszą się produkty z kategorii “Dom i ogród” (43% wyszukiwań). Drugą grupą produktów, która cieszy się popularnością 20% internautów jest “Moda i uroda”. Te dwie kategorie są również najsilniejsze pod względem konkurencji – 29% wszystkich ofert sprzedażowych pochodzi z grupy “Dom i ogród”, a 19% z “Moda i uroda”.
Patrz: http://di.com.pl/w-ktorej-branzy-jest-najkorzystniej-zalozyc-sklep-internetowy
Składniki i przepis do przygotowania dania dostarczone pod drzwi zamawiającego
JustChopped to platforma internetowa, za pomocą której można zamówić składniki do samodzielnego przygotowania dania. Zestawy występują w wersjach dla dwóch osób oraz dla rodziny 2+2. Dania zamawia się najpóźniej na 48h przed planowanym terminem dostawy za pośrednictwem strony internetowej, płatności dokonuje się online, a wybrane zestawy są dostarczane pod wskazany adres do domu lub pracy. Do wyboru jest 8 dań, które zmieniają się co tydzień. Usługi z sektora meal-kit subscripton services tylko między 2014 a 2015 rokiem wzrosły o 311% i szacuje się, że trend ten będzie się utrzymywał.
Amazon największym e-sprzedawcą w USA
Według rankingu opracowanego przez Internet Retailera gigant z Seattle jest największym internetowym sprzedawcą w Stanach. Ten fakt raczej nikogo nie dziwi. Na trzecim miejscu uplasował się Walmart, który systematycznie zwiększa swoje wpływy w e-commerce, inwestując w kolejne sklepy online. Drugie miejsce zajął Apple, a czwarte Dell. Co ciekawe, cała TOP 10 z zestawienia działa wielokanałowo, czyli omnichannel to wciąż sposób na sukces.
Czytaj: http://mensis.pl/ranking-amerykanskich-top-500-amazon-prowadzi-apple-dell-wysoko/
Zamówienia AliExpress w Holandii dostarczy PostNL
Chiński gigant e-commerce podjął współpracę z holenderską firmą kurierską, która będzie dostarczać produkty zamówione na AliExpress do klientów z Holandii. Dzięki temu czas dostawy z kilku tygodni skróci się do 5/7 dni. Patrząc na popularność Alibaby w Europie jest to bardzo dobry krok w stronę konsumentów, którzy zapewne będą zamawiać teraz tam jeszcze więcej.
Więcej: https://ecommercenews.eu/aliexpress-partners-postal-service-postnl-netherlands/
Internetowa Zaraz pomaga klientom wybrać właściwy rozmiar
Przy każdym produkcie zamieszczonym w sklepie pojawiła się nowa funkcja „Znajdź mój rozmiar”. Klikając w nią, klient zostaje poproszone o swoje wymiary: wzrost i wagę. Następnie wybiera preferencje dotyczące kroju – dopasowana, idealnie leżąca bądź luźna. Na koniec otrzymuje informacje o tym, jaki rozmiar powinien kupić oraz procent kobiet/mężczyzn o tej samej wadze i wzroście kupiło produkt o wskazanym rozmiarze.
Na dziś to już wszystko. Na kolejny przegląd zapraszamy za tydzień. Miłego weekendu. 😉
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com