Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16
Szybko minął ten tydzień. Ostatnio powitaliśmy wiosnę, a dziś z uśmiechem witamy weekend, ale jeszcze zanim w niego wejdziemy, to jak co piątek, podrzucamy Wam kolejne wydanie naszej prasówki. Trzeba przyznać, że w tym tygodniu sporo się działo w naszej ekomersowej branży, dlatego przechodzimy już do najistotniejszych faktów ze świata e-handlu.
Spis treści
Allegro.de zniknie z rynku?
Jak donosi portal mensis.pl Grupa Allegro rozesłała do swoich klientów informację o stopniowym wygaszaniu niemieckiej wersji Allegro. Podobno od 28 marca rozpocznie się wyłączanie ofert sprzedawców, a kupujący będą mogli logować się do swoich kont tylko do 5 kwietnia. Nie do końca wiem, jak odnieść się do tych informacji, bo nie zostały one potwierdzone przez samą platformę oraz nie piszą o tym żadne inne media, dlatego przyznam, że podchodzę do nich z dużą dozą sceptycyzmu. Jednak jeśli okażą się prawdziwe, to przyznam, że trochę szkoda, gdyż chyba wszyscy liczyli na dłuższą i owocniejszą przygodę z bardzo dobrze rozwiniętym niemieckim rynkiem e-commerce.
Czytaj: http://mensis.pl/grupa-allegro-zamyka-allegro-de/
DHL będzie dostarczał zakupy spożywcze kupione w Amazon Fresh
DHL stał się logistycznym partnerem amerykańskiego giganta i od kwietnia będzie na terenie Berlina dostarczał zakupy spożywcze kupione na Amazon Fresh. Dostawy realizowane w stolicy Niemiec mają mieć charakter testowy. Jeśli wszystko się powiedzie i sprawdzi, to usługa zostanie rozszerzona na cały kraj. DHL wozi już artykuły spożywcze dla jednego z niemieckim marketów internetowych. Tamtejsze media przyznają, że jeśli ta współpraca wypali i rozszerzy się na całe państwo, to Amazon ma szansę stać się najpopularniejszym sklepem online z branży e-grocery. Myślę, że jest to bardzo prawdopodobne.
Więcej: https://ecommercenews.eu/dhl-will-deliver-food-amazon-germany/
Top Secret wchodzi na Allegro
Ostatnio coraz więcej marek rozpoczyna swoją przygodę z popularną polską platformą sprzedażową. Pisaliśmy ostatnio, że na Allegro pojawił się Deichmann. Wcześniej przez platformę na polski rynek postanowiła wejść popularna brytyjska marka Next. Teraz pojawił się tam również Top Secret. Na początek zostało tam wystawionych ponad 300 aukcji, a najbliższe plany obejmują zwiększenie ich aż do 1 tysiąca. W ofercie zaprezentowany jest głównie towar outletowy odzieży damskiej Top Secret i Troll, a w niedługim czasie będzie dostępna również odzież męska. Chyba sprzedaż produktów dużych marek za pośrednictwem Allegro stanie się nowym trendem w polskim e-commerce. Nie sądzicie? 😉
Patrz: https://retailnet.pl/2017/03/22/114755-top-secret-nowym-kanalem-sprzedazy/
Amazon poszerza wpływy na Bliskim Wschodzie
Amerykański gigant kontynuuje swoją ekspansję na całym świecie. Niedawno pisaliśmy o tym, że najprawdopodobniej wchodzi na rynek australijski. Teraz firma z Seattle przejęła Souq.com – największą internetową platformę zakupową w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Tym samym Amazon zyskał dostęp do 78% wszystkich zakupów na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce Północnej. Amerykańska platforma stopniowo podbija cały świat, a my czekamy na Amazona w Polsce i mamy nadzieje, że niebawem pojawi się również u nas.
3-dniowa gwarantowana dostawa na eBay
eBay wprowadza 3-dniową gwarantowaną dostawę w Stanach Zjednoczonych. Oferta obejmować będzie 20 milionów produktów. Z czasem mają dojść do niej opcja 2-dniowa oraz 1-dniowa. Dodatkowo platforma wprowadziła spore udogodnienie w postaci narzędzia, które pozwala na oszacowanie dokładnego czasu dostawy produktu do klienta, nawet podanie dokładnych godzin doręczenia. Wzrost eBay w USA w 2016 roku wyniósł tylko 3,4%, co nie jest zbyt dużym wynikiem, a co najdziwniejsze najmniejsze zyski przyniósł mu czwarty kwartał, gdzie gorączka świątecznych zakupów większości sklepom przynosi bardzo duże zyski. W porównaniu do Amazona platforma zostaje w tyle i to zapewne stąd tego typu działania, skierowane w stronę klientów oraz kolejnych udogodnień.
Więcej: http://mensis.pl/ebay-wprowadza-program-gwarantowanego-3-dniowego-czasu-dostawy/
Jak zmieniły się zachowania klientów e-sklepów?
Na sam koniec polecamy Wam raport od DPD dotyczący zachowań klientów e-sklepów. Został przygotowany przez firmę Kantar TNS, która zebrała opinie od 23 450 respondentów online w 21 krajach Europy. Raport potwierdza trendy, o których pisaliśmy na początku roku, tzn. rosnący udział zakupów dokonanych w kanale mobilnym i coraz wyższe zainteresowanie ofertami zagranicznych sklepów internetowych. Jeśli chodzi o nasz rodzimy rynek to aż 96 % Polaków uważa swoje doświadczenia zakupowe w internecie za pozytywne. Najpopularniejszymi artykułami kupowanymi w sieci są książki, odzież i obuwie. Wyniki badań pokazują, że przejrzyste koszty dostawy (91 proc. wskazań), przesyłka następnego dnia (ok. 90 proc.) i opcja powiadomień z czasowym przedziałem planowanego dostarczenia przesyłki (80 proc.), najsilniej zachęcają do zakupów online w danym e-sklepie. Raport potwierdza zatem to, co my tutaj na blogu powtarzamy jak jakąś mantrę, że wśród kluczowych czynników budowania przewagi rynkowej na znaczeniu zyskuje sposób dostarczenia przesyłki oraz obsługa klienta na tzw. „ostatniej mili”. Cały raport znajdziecie w linku poniżej. 😉
Raport dostępny na: https://www.dpd.com/home/insights/e_shopper_barometer
Na koniec dziękujemy, że wracacie do nas w te piątki i życzymy miłego weekendu, a kolejna prasówka już we wtorek. Nie zapomnijcie i wpadnijcie na naszego bloga.
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com