Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Jak przeżyliście ostatnie upały? Nie tylko za oknem jest gorąco, ten pierwszy tydzień sierpnia przyniósł także sporą dawkę ciekawych newsów z branży. Zanim rozpoczniecie weekend i będzie korzystać z upalnej pogody, to zapraszam Was do zapoznania się z kilkoma istotnymi faktami z e-commere.
Spis treści
eCarrefour.pl rozszerza asortyment o artykuły spożywcze
Internetowy sklep Carrefour rozszerzył swój asortyment o 450 produktów świeżych, tj. warzywa, owoce, pieczywo, wędliny czy mięso. Tego typu zakupy mogą na razie zamawiać tylko mieszkańcy Warszawy, ale mają one być stopniowo dostępne we wszystkich większych miastach Polski. Klienci mogą odebrać zamówienie z punktu lub skorzystać z dostawy bezpośrednio do domu, nawet tego samego dnia. Spodziewaliśmy się, że francuska sieć, która w całej Europie mocno inwestuje w e-commerce wejdzie niebawem w internetową sprzedaż spożywki. Patrząc na rosnący rynek e-grocery jest to bardzo dobry kierunek rozwoju, zwłaszcza dla tak dużych graczy.
[indeed-social-locker sm_list=’fb,tw,li’ sm_template=’ism_template_1′ sm_list_align=’horizontal’ sm_display_counts=’false’ sm_display_full_name=’true’ unlock_type=1 locker_template=3 sm_d_text=’
Podziel się artykułem i przeczytaj cały raport o logistyce w polskich sklepach internetowych od Furgonetka.
’ ism_overlock=’default’ ]
Lidl wchodzi ze sprzedażą internetową w Czechach
Skoro już od e-grocery zaczęliśmy, to warto pociągnąć ten temat. Lidl jeszcze w tym roku wejdzie ze sprzedażą internetową do naszych południowych sąsiadów. Główny magazyn dla gałęzi e-commerce znajdować się będzie w Pilźnie, a sklep będzie oferował towary, które dostępne są w tradycyjnych sklepach sieci, prawdopodobnie za wyjątkiem towarów o krótkiej dacie przydatności do spożycia. Lidl jest już obecny w niemieckim internecie i chyba nikogo nie zdziwi, jak powiem, że również czekamy na jego wejście w sprzedaż online na polskim rynku.
Empik otworzył własny marketplace
Empik ostatnio przebudowywał format swoich sklepów stacjonarnych, a teraz postanowił także zamieszać jeszcze trochę w e-commerce i otworzyć własny marketplace. Do platformy może dołączyć każda firma, która wyznaje te same standardy obsługi klienta. Partnerzy mogą liczyć nie tylko na sprzedaż za pośrednictwem strony Empik.com, którą miesięcznie odwiedza prawie 10 mln użytkowników, a w ciągu dnia dochodzi nawet do 40 tysięcy zamówień, ale także na bezpośredni kontakt i indywidualną współpracę. Empik pozyskał już do współpracy w ramach marketplace ponad 50 partnerów, dzięki czemu liczba produktów dostępnych online wzrosła o 50 tysięcy. Myślę, że dla wielu e-sprzedawców może być to dodatkowy i bardzo opłacalny kanał sprzedaży.
Czytaj: https://retailnet.pl/2017/08/01/117181-empik-uruchomil-nowa-platforme-sprzedazowa/
Automatyczny dron naziemny dostarcza sushi
Na rynku dostaw pojawił się kolejny autonomiczny dron naziemny. Maszynę skonstruowała japońska firma ZMP, a robot nazywa się CarriRo Delivery. Dron rozpędza się do 6km/h i ma być wykorzystywany do dostarczenia sushi. Wygląda naprawdę interesująco, dlatego koniecznie zerknijcie na filmik, który znajduje się w linku poniżej. To już kolejna taka maszyna. Coraz większą popularnością na Zachodzie cieszy się także robot od Starship, o którym nieraz pisałam i który testowany jest w Niemczech, Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii. Tego typu rozwiązania to ewidentnie przyszłość dostaw miejskich na krótkich trasach. Wydaje się, że mogą one podbić rynek szybciej niż drony lotnicze.
Inteligentne okulary wspomogą pracę magazynów DHL
DHL przetestowało koncept “Vision picking”, który wspomoże pracę magazynów. Inteligentne okulary umożliwiają wyświetlanie instrukcji dotyczącej zbierania zamówień wraz z informacjami o miejscach położenia przedmiotów w magazynie oraz przekazania do wysyłki. Według testów, które odbyły się w Stanach oraz w Europie, taka technologia poprawia wydajność pracy aż o 15% i podwyższa współczynnik dokładności pracy magazynierów. To kolejne nowe technologie, które podbijają ten sektor. Zapewne będzie ich coraz więcej, gdyż automatyzacja tej gałęzi jest jak najbardziej wskazana i opłacalna.
Czytaj: http://edelivery.net/2017/08/dhl-completes-smart-glasses-vision-picking-trial/
UPS dostarczy wino i piwo
UPS rozszerza możliwość wysyłki alkoholu, wina oraz piwa dla konsumentów na całym świecie. Według tegorocznego badania VINEXPO/IWSR Global Study 2015-2020, import wina do Chin wzrośnie o prawie 80% w latach 2016 – 2020. Niezależnie od kierunku, UPS zapewnia też bezpieczne, certyfikowane opakowanie przesyłki przystosowane do transportu butelek wina, które można zamówić przed planowaną wysyłką. Jest to rozszerzenie istniejącej już usługi dla klientów biznesowych, zarówno dla wysyłek spaletyzowanych jak i niespaletyzowanych, które mają globalny zasięg.
Klienci wolą szybką dostawę
Według raportu State of Shipping in Commerce e-klienci wolą szybką dostawę od darmowej. Co ciekawe nie wszyscy sprzedawcy zdają sobie z tego sprawę. Większość detalistów uważa, że ta różnica jest niewielka i wynosi 57% do 43% dla szybkiej dostawy. Nie zmienia to faktu, że darmowe doręczenie wciąż kusi klienta. Według danych 58% klientów jest w stanie dorzucić kilka produktów do koszyka, aby załapać się na darmową opcję dostawy, a aż 54% kupi więcej, jeśli doręczenie odbędzie się szybko w przeciągu kilku godzin od zamówienia.
Amazon pojawił się na Skąpcu?
Od pewnego czasu Amazon eksperymentuje z polską porównywarką Skąpiec.pl. Niemiecka strona Amazona wybiórczo wystawia swoje produkty w Skąpcu, ale co ciekawie, nie udostępnia ich, tylko sprawdza i porównuje z innymi polskimi produktami dostępnymi w serwisie. Możliwe, że Amazon ma w planach podjęcie współpracy z polskim portalem. Na podobnych zasadach działa AliExpress na Ceneo.pl, gdzie można znaleźć produkty z chińskiej platformy zakupowej. Na Amazona w Polsce czeka wielu z nas, dlatego każde jego ruchy związane z naszym rynkiem są przez nas bacznie obserwowane. Osobiście wręcz czekam na moment, w którym przegląd prasy rozpocznę słowami: Amazon w końcu oficjalnie w Polsce. 😉
Czytaj: http://mensis.pl/amazon-de-juz-skapcu-ktora-porownywarka-bedzie-kolejna/
Carrefour inwestuje w rumuńską platformę zakupową
Francuski detalista przejął 51% udziałów w rumuńskiej platformie do składania zamówień internetowych Bringo Magazin. Platforma umożliwia zakupy w różnych sklepach Carrefour, Metro, Selgros, Farmacia Dona, Bucuria i Brot Manufactur. Koszty dostawy to około 4,37 euro. Carrefour działa w Rumunii internetowo już od 2013 roku. Według raportów Rumunia jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, dlatego działania francuskiej sieci nie dziwią.
Powstał sklep bez pracowników i bez płacenia gotówką
Na koniec mała ciekawostka dotycząca sklepów stacjonarnych. W Singapurze powstał sklep bez pracowników oraz bez kas. Do zrobienia zakupów potrzebna jest aplikacja, która umożliwi wejście do sklepu oraz kupno produktów. Również za jej pośrednictwem odbywa się późniejsza zapłata. Klient wybiera towar, skanuje go w aplikacji, a potem płaci w niej za pomocą karty lub internetowych systemów płatniczych. W sklepie zainstalowanych jest 10 kamer monitorujących procesy zakupowe. Co myślcie o takim modelu zakupów?
Dzięki, że byliście dziś z nami i wytrwaliście do końca. Wypocznijcie w ten upalny weekend i do poczytania za tydzień. 😉
[/indeed-social-locker]
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com