Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/01/08

Panele fotowoltaiczne – dlaczego warto założyć franczyzę?

Branża fotowoltaiki z roku na rok rośnie w siłę, więc inwestycja w taki biznes na pewno będzie opłacalna. Jest jeden sposób, który pozwoli efektywniej sprzedawać panele fotowoltaiczne. Franczyza, bo to o niej mowa, umożliwia wystartowanie na rynku ze znaną i cenioną marką, a to już na pierwszego dnia plasuje firmę wyżej niż konkurencyjne działalności.

Franczyza – definicja zagadnienia

Definicja franczyza skonstruowana przez Europejski Kodeks Etyki Franczyzy podaje, że jest to ścisła i nieustanna współpraca między firmami niezależnymi od siebie prawnie i finansowo. W praktyce oznacza to, że firmy współpracujące na zasadach franczyzy są dwoma odrębnymi przedsiębiorstwami, które decydują się na bliską współpracę na bardzo określonych zasadach uwarunkowanych umową franczyzową. Umowę sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, a jej stronami są franczyzodawca i franczyzobiorca. Franczyzodawca to firma udostępniająca pomysł na biznes, a franczyzobiorca to przedsiębiorca, który chce z tego pomysłu skorzystać i za niego zapłacić. W modelu franczyzowym bardzo dobrze mogą się sprzedawać panele fotowoltaiczne. Franczyza gwarantuje doskonały start w branży energii odnawialnej, a przy tym ogromną wiedzę dotyczącą zasad sprzedaży i skutecznych technik marketingowych.

Dlaczego warto sprzedawać panele fotowoltaiczne w ramach franczyzy?

Branża sprzedaży paneli fotowoltaicznych nieustannie ewoluuje, ale nadal najlepsze efekty notują sprawdzone firmy o ugruntowanej pozycji. Klienci nie chcą kupować fotowoltaiki od nieznanych firm. Renoma konkretnej marki jest w tym przypadku potwierdzeniem bezpieczeństwa oraz poprawności działania późniejszej instalacji. Inwestorzy szukają wiarygodnych ofert, rzetelnych instalatorów i przejrzystych warunków umów. Dla nowej firmy zaistnienie w branży nie jest proste, a szczególnie wtedy, kiedy usługodawcy są wybierani z polecenia, a młody przedsiębiorca nie ma jeszcze na koncie realizacji, którymi mógłby się pochwalić. Franczyza skraca drogę do osiągnięcia rozpoznawalności i zmniejsza nakłady potrzebne na wypracowanie dobrego imienia. Nic w zasadzie nie umożliwia tak efektywnego rozpoczęcia działalności w zakresie sprzedaży fotowoltaiki, jak właśnie franczyza. Oferty założenia działalności polegającej na sprzedaży fotowoltaiki są na razie jednostkowe, ale wszystko wskazuje na to, że z roku na rok będzie przybywało firm, które zechcą udostępnić swój pomysł na biznes. Franczyza będzie w tym przypadku bezkonkurencyjna.

Franczyza – przykłady firm oferujących panele fotowoltaiczne

Obecnie franczyzę w sprzedaży fotowoltaiki oferują firmy takie jak:

  • Solenerga
  • Brewa
  • FreeVolt
  • Grupa Green
  • Energia4You

Marki te prężnie działają w całej Polsce i dostarczają do wielu gospodarstw domowych i rolnych wydajne kolektory słoneczne. Franczyza oferowana przez wyżej wymienione brandy umożliwia skorzystanie z wiedzy i doświadczenia, które w innych warunkach nabywa się latami.

baner-Furgonetka_Punkt-blog-750x220

Jak sprzedawać fotowoltaikę w modelu franczyzowym?

W przypadku sprzedaży fotowoltaiki nie ma konkretnych wytycznych dotyczących lokalu i jego minimalnych rozmiarów lub specjalistycznych pozwoleń. Przedsiębiorca, który chce sprzedawać fotowoltaikę, musi po prostu zgłosić się do firmy oferującej franczyzę i przejść weryfikację. Jeśli przebiegnie ona pozytywnie, przedsiębiorca zostanie skierowany na specjalne szkolenie, a po jego ukończeniu podpisze umowę franczyzową.

Prowadzenie firmy zajmującej się sprzedażą paneli fotowoltaicznych będzie oczywiście wymagało nakładów finansowych, a te w każdym przypadku są zależne od wybranej franczyzy. Nowa firma fotowoltaiczna będzie potrzebowała biura oraz pojazdów niezbędnych do transportowania wszystkich elementów instalacji. Konieczne będą również materiały reklamowe oraz profesjonalne urządzenia. Z pewnością takim minimalnym wkładem własnym będzie kwota kilkudziesięciu tysięcy złotych, ale trzeba przyjąć, że uruchomienie firmy może kosztować nawet kilkaset tysięcy. 

Podsumowanie

Sprzedaż fotowoltaiki to pomysł na biznes z przyszłością. Rozwój branży energii odnawialnej jest niesamowicie dynamiczny, a kto wystartuje w niej pierwszy, ten ma większą szansę na sukces. Franczyza od początku daje możliwość stosowania najlepszych praktyk i zwiększa realność podpisania intratnych umów z dużymi klientami.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos