Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16
Jeśli podczas transportu Twojej przesyłki coś poszło nie tak, to zawsze możesz reklamować usługę kurierską. Poniżej przedstawimy Ci nasz odświeżony panel reklamacyjny i pokażemy, jak krok po kroku w prosty sposób złożyć reklamację w naszym serwisie.
Panel reklamacyjny udostępniamy dla naszych klientów już od wielu lat, jednak niedawno go przebudowaliśmy, automatyzując pewne czynności i sprawiając, że złożenie reklamacji jest szybsze i o wiele prostsze. Ograniczyliśmy do minimum konieczność drukowania, podpisywania, skanowania i załączania dokumentów reklamacyjnych. Większość niezbędnych dokumentów generujemy sami na podstawie zamówienia klienta, a tylko w nielicznych przypadkach wymagamy załączenia plików, których nie posiadamy, jak np. protokołu szkody. Zobacz poniżej, jak w kilku prostych krokach możesz składać reklamację na Furgonetka.
Spis treści
Jak złożyć reklamację na Furgonetka?
Jeśli z jakiegoś powodu, chciałbyś złożyć reklamację to należy zalogować się do naszego Panelu Klienta i wejść w zakładkę “Zamówione”. Na liście wysłanych przesyłek, trzeba odnaleźć tę, która Cię interesuje i wejść w jej szczegóły. Tam, w prawym górnym rogu znajduje się ikona “Złóż reklamację”, w którą należy kliknąć.
W następnym kroku pojawi się formularz reklamacji, który należy wypełnić. W pierwszej kolejności musisz wybrać powód reklamacji z dostępnej tam listy. Jest to ważne, gdyż pola w formularzu mogą się nieco różnić w zależności od wskazanego powodu. Przykładowo w przypadku reklamacji spowodowanej utratą czy ubytkiem przesyłki, podać należy kwotę roszczenia czy numer bankowy, na który zwracane będą środki z odszkodowania.
Dodatkowo część reklamacji będzie wymagało podpisania oświadczeń, które są obowiązkowymi załącznikami. Podpisanie takiego oświadczenia będzie odbywać się elektronicznie w naszym panelu. Dzięki temu oszczędzić czas, gdyż nie będziesz musiał drukować wzorów oświadczeń, podpisywać ich, skanować i załączać do formularza. Wszystko odbywać się będzie online w jednym oknie. Wystarczy tylko, że w formularzu oznaczysz, kto jest oświadczającym i dokonasz podpisu elektronicznego.
W niektórych przypadkach oświadczenie musi być podpisanie nie przez nadawcę, ale odbiorcę przesyłki. Dzieje się tak chociażby wtedy, kiedy sprzedałeś przedmiot w internecie, który podczas dostawy został uszkodzony i jego właścicielem po odbiorze paczki jest już odbiorca, a nie Ty. W takim przypadku podczas reklamacji wymagany jest podpis właściciela uszkodzonego towaru, czyli odbiorcy. Wtedy w formularzu powinieneś zaznaczyć, że oświadczającym jest odbiorca i wybrać opcję “Przekaż do podpisu innej osobie”. Tak, jak widać to na poniższym obrazku.
Ważne: Po zatwierdzeniu reklamacji udostępnimy Ci link do podpisu oświadczenia przez odbiorcę, który musisz mu przekazać. Możesz to zrobić poprzez wiadomość e-mail lub SMS. Ten wybór należy już do Ciebie. Taki link znajdować się będzie w “Historii reklamacji” w szczegółach przesyłki. Pamiętaj, aby o to zadbać, gdyż dopóki oświadczenie nie zostanie podpisane przez właściciela towaru, to reklamacja do nas nie wpłynie i nie zostanie przekazana do przewoźnika.
Na koniec, jeśli powód reklamacji tego wymaga należy dodać brakujące pliki, np. protokół szkody lub fakturę czy rachunek, a następnie zatwierdzić reklamację.
Pamiętaj, że jeśli jesteś tradycjonalistą, preferującym standardowe podejście do składania reklamacji i wolisz samemu wydrukować wszystkie obowiązkowe dokumenty, podpisać je ręcznie i zeskanować, a następnie załączyć w formularzu, to oczywiście możesz tak zrobić. Sam decydujesz czy korzystasz z opcji elektronicznego podpisu, czy uzupełniasz pliki w sposób tradycyjny.
Jak wygląda dalszy proces reklamacyjny?
Po uzupełnieniu formularza i wszystkim niezbędnych dokumentów oraz podpisaniu oświadczeń otrzymujemy od Ciebie zgłoszenie reklamacji, które przekazujemy do konkretnej firmy kurierskiej. W większości przypadków firmy kurierskie odpowiadają na reklamację w przeciągu 30 dni od jej zgłoszenia, jednak szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej pomocy, w dziale “Reklamacje”.
Wszystkie informacje o złożonej przez Ciebie reklamacji dostępne będą w szczegółach reklamowanej przesyłki. Będziesz miał tam też dostęp do historii reklamacji oraz informacji o jej aktualnym statusie, który możesz samodzielnie sprawdzać.
Dodatkowo jeśli Twoja reklamacja będzie wymagała uzupełnienia lub odwołania się od decyzji, to te czynności również zrobisz z tego poziomu panelu. W szczegółach reklamacji pojawi się wtedy odpowiedni przycisk, który umożliwi Ci dalsze działanie.
Podsumowując
Jak widzisz złożenie reklamacji za pośrednictwem naszego panelu jest bardzo proste i taki proces trwa dosłownie kilka minut. Dzięki nowym opcjom i wprowadzeniu podpisu elektronicznego, oszczędzasz czas i pieniądze, które wydałbyś na drukowanie i przesyłanie dokumentów. Skróciliśmy bowiem proces reklamacyjny do niezbędnego minimum. Wszystko odbywa się online i wymaga od Ciebie minimalnego zaangażowania.
Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com